Thursday 3 March 2016

Reunion Sekolah Kebangsaan Bukit Kapar di Laman Kebun Cafe Sungai Sembilang Agrotourism Chalet & Homestay

Last week husband ajak gi reunion sekolah rendah dia. Reunion kat area Pantai Remis Jeram lah jugak sama mcm last year.. cuma kali ni bukankat beach tapi kat restaurant.. buat kat Laman Kebun Cafe... berhadapan dengan Sg. Sembilang Agrotourism Chalet & Homestay... Saya pun tak pernah sampai homestay ni.. bila dah dekat ngan rumah wat pe la nk tido homestay kan hahaha..

Reunion tu lunch hour and tempat pulak tak jauh so saya setuju jek walaupun anak-anak belum betul2 sihat terutama Dyan. Tapi Alhamdulillah sampai sana, dia OK jek jalan-jalan sampai berpeluh-peluh.. walaupun masa tu agak panas.. tapi Dyan mostly jalan kat tepi2 bawah bumbung jek so tak lah dia kena panas... kecuali ada sekali saya ajak dia posing kat sign board Sg Sembilang Homestay ... Daleela pulak tak nak bagi kerja sama.. takmo pandang kamera pun ekekeke...Dyan pulak masa orang nak snap tu lah dia datang ke depan.. camtu le kejadian gambo tu sudahnya.. bapak diorang je posisi betul hahaha!



Tahun lepas husband was the chairman for reunion comittee tapi this year dia tolak ajakan jadik comittee sbb tahun ni busy kekdahnyer tak dapat kasik full comitment to the event preparation. Tu yg tetiba jek ajak saya dan anak2.. saya mcm, eh apsal tetiba jek takde cerita2 tetiba ada reunion.. rupanya bukan comittee hehehe..

Kami antara yg awal datang.. sebabnya plan nak balik awal.. maklum lah anak2 kurang sihat... pic bawah ni lah Laman Kebun Cafe tu.. ok la redup jek cafenya.. open air.. 

Laman Kebun Cafe Sungai Sembilang Agrotourism Chalet & Homestay

Antara acara utama ialah pertandingan karaoke. Pentasnya kat depan tuh. family saya takde wakil lah. Saya dolu2 rajin gak join participate tapi sejak anak dah beso2 ni segan pulok haha so tidak lah ada wakil... anfd again nak balik awal kan...

Acara paling awal ialah tengok kat bawah kerusi for kezutan. Alhamdulillah kerusi husband dengan kerusi Fahren dapat sampul misteri.. dalam nya ada RM10 dan RM20 so total rm30 ALhamdulillah hahaha...



Sementara tunggu tu, anak2 pun dah mula cranky.. saya nak snap gambar food pun tak berkesempatan haha.. saya rasa tempat ni agak kecil utk memuatkan semua orang.. so masa Q amik food mmg sesak.. menu asam pedas ikan pari, kambing bakar dan beberapa lauk lain selain buah dan kuih muih...



Lepas makan, husband sembang2 sat ngan kawan2 dia.. saya pun sembang2 gak ngan yg pompuan .. tak la rasa okwed sangat sebab this is not my first time jumpa diorang.. dah diorang semua peramah2 so we blend well gitu hahaa.. 

 Kata crew (committee members), jumlah yg confirm datang is around 70 pax tak termasuk family.. kalau semuanya turned up.. maybe dalam 200 org lah jugak kan .. sure crowded! masa saya balik tu acara karaoke lom start pun... tak leh lama sbb mmg kesian bebudak ...

semoga ada masa lain join lagi inshaAllah..





No comments:

Post a Comment

Popular Posts