Monday 2 February 2015

Perpustakaan (baru) Raja Tun Uda Shah Alam

Masa pergi pesta buku selangor 2015 kat SACC hari tu, saya sign up utk membership perbadanan perpustakaan awam selangor (PPAS). Memandangkan Hari ni KL cuti so saya cuti tapi suami kerja dan anak2 sekolah kat selangor.. Tak dapek nk cuti together-gether.. So apa saya buat hari ni? Ke library lah!!

Lepas hantar anak2 ke sekolah, saya terus settlekan urusan Shaklee. Hari ni ke HQ di Sunway Pinnacle untuk membeli sendiri barang2 yang di order oleh customers. Saya memang super excited kalau ke HQ Shaklee, rasa best dapat ke situ. Aura positif dan semangat pun naik meluap-luap gitu utk lebih berusaha dalam bisnes Shaklee ni. Walaupun ada option membeli secara online, tapi bila ada waktu terluang macam hari ni, memang saya tak lepaskan peluang 'menjenguk' sendiri HQ Shaklee. Dah banyak sangat improvement kat HQ Shaklee sejak saya join 2 tahun lalu. Pagi tadi, semua staff sudah berdiri di pintu untuk greet customers yang datang, dengan pakaian seragam yang lebih menampakkan ciri-ciri professional. Cayalah Shaklee!!

Lepas beli-beli.. Yg mana boleh COD, saya COD terus.. Yg lain inshaAllah akan dipos. Bulan ni ramai repeat orders memandangkan bulan februari ni promosi produk utk kesihatan sendi dan tulang.. Mmg ramai yg tu tunggu!

Now rehat jap tunggu zohor, saya lepak kat library. Perpustakaan tun Uda kat shah Alam. Last pergi masa anak baru 3 orang hehehe, pegi yg sebelah muzium tu.. Now library pun dah tukar lokasi dengan bangunan baru.. Mmg sesuai nak check it out!

Lokasi kat area golf club so pemandangan pun mmg cantik lah.. Nampak tasik dan kehijauan.. Subhanallah.. Tenang nk baca buku..
Feveret saya ruang santai dan ruang kreatif (bahagian kanak2) hehe mmg wajib la bawak anak2 ke sini.. Menarik!


Tapi utk hari ni, biarlah saya isi masa utk saya je.. Kalau.bawak bebudak mmg tak dapat kot ke bahagian dewasa (kanak2 bawah 12 tahun dilarang masuk bahagian dewasa).. Jadi masa dtg sorang ni la duduk kat area dewasa.. Rambang mata tgk buku banyak. Register siap2 jadi member utk semua anak beranak. Seorang boleh pinjam up to 10 books at a time selama 3 minggu. Best tu.


Bila dtg, make sure pinjam, supaya dtg lagi utk pulang hehehe....ok dh jom tgk pic.. Pic cuma dari bahagian kanak-kanak je sebab mcm segan nak snap kat bahagian dewasa.. orang dtg nak membaca noks.. ahkak plak sesibok nak snap here n there apa kes?? haha


ada pentas for story telling
mmg untung anak2 zaman skang .. komputer canggih semua.. Apple kot..
Nice Interior Design. I can imagine my dotter Daleela happily playing under the tree
lydia msti suka lepak sini reading her fav novels
nice view.. soothing.. can see car park area
and the greeny lake
nice arrangement.. kids frenly
hi tech
nice one... ada kelas tahfiz weekend kat sini...
and they provide shuttle bus to get here
for safety reason.. barang anda, tanggungjawab anda gitu

4 comments:

  1. Aiyak tadik komen pepanjang x kluar plak 😭

    ReplyDelete
  2. Nih citer ari nie kan? Tadik sol pon plan nk gi library. Nk wat pbook la nk blog lahh tp tetukar plan gi ke lain. Kalo dak tebejumpe kita tadik hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lor ye ke Sol!!!... a ah ni citer arini laa.. haahhaah lengkali kita dating sini yuk! :-D

      Delete

Popular Posts