Sunday 8 June 2014

Sabtu hari Berenang dan taekwondo anak-anak

Hari Sabtu, memang hari ko-kurikulum untuk anak-anak.. Pukul 10 pagi Lydia ke kelas berenang, Sabtu petang pulak, Lydia dan Idlan ke kelas taekwondo.


Alhamdulillah, sejak kelas berenang Lydia berpindah ke Setia Alam Club, lebih mudah bagi kami nak hantar dia. Tak ada lah rushing sangat nak hantar ke Shah Alam Panasonic Sport Complex tu.. kat Setia Alam, kami ambil kelas pukul 10 pagi, so pukul 9.45 tuh baru gerak dari rumah.


Progress dia, OK lah.. dah boleh la berenang cuma teknok tu kena kemas kan lagi.. Kalau ikut D Swim Academy punya syllabus, ada 6 level untuk complete CHILDREN LEARNS TO SWIM program ni. Lydia skang masih dalam level  ke-3, YELLOW LEVEL 1 kot nama dia.. detailnya tak dapek saya explain haha!  Yang penting Lydia happy jek class kat sini seminggu sekali..


Seronok kat Setia Alam club sebab orang tak ramai.. maklum la bukan public area kan.. parking pun free je.. biik persalinann pun selesa.. walaupun Setia Alam club, tapi swimming pool utk kelas berenang di buka untuk bukan members juga... so ok la.. saya pon bukan members hehehe..


Tapi panas dia amboiii maklum la kat atas kan.. memang kena pakai sunglasses laaaa.. dan jgn lupa supplement mcm vitamin E untuk jaga kulit sunburn.. Saya memang ofkos la Shaklee Vita-E Complex kan.. 


Anak2 yg berenang pun saya galakkan amik vitamin C dan nutriferon untuk ketahanan imun diorang dan kuarkan antibody. maklum la pool kan tempat public... cuaca lak panas sangat!

OK, jom tgk gambo!


Swimming pool tempat Lydia belajar... kat tingkat atas sekali dalam bangunan Setia Alam Club ni..



parents boleh tunggu kat sini .. tak la panas sangat.. ada pool utk kanak-kanak..




Ni kalau uols berminat nak hantar baby ke swimming class kat Setia Alam Club ni..


Ini pulak program untuk 5 tahun ke atas

OK! itu sahaja! semoga dapat membantu anda yg sedang tercari2 kelas berenang utk anak2 atau untuk diri sendiri..

Hubungi saya lah kalau nak order supplements! kalau nak tanya pasal kelas ni pun yg mana saya leh tolong, saya tolong lah.. hehehe...sharing is caring!

opps// lain entry saya citer pasal kelas taekwondo plak ye! :-)


Fara 0192390107

4 comments:

  1. untung budak2 sekarang. semua ada class, anak2 kak belajar swimming sendiri dengan bapaknya..haha
    akak? dari dulu nak belajar, malu pulak

    p/s farah, resepi ketupat sotong dah dapat. nak ke? hee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak, nakk resepi tu!!

      a ah saya dolu ada peluang berenang guna pelampung kelapa hehehe tapi tak pandai2 pon ..

      Delete
  2. wahhh bagusnya akak train anak berenang.. sunah nabi tu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaan.. kalau ikut nk hantar berenang, menunggang kuda dan memanah, sunnah nabi kan.. tapi lom mampu lak.. hntr berenang lah dulu.. pelan2 kayuh kekdahnye kann hehehe.. thanks husna singgah sini :-)

      Delete

Popular Posts