Friday 13 July 2012

Shopping for groceries pun jadiklah! :-D

yes!

eh.

Alhamdulillah... semalam, hari ke 44 so officially dah  habis my days of confinement period.. hmmm.. entah dpt merasa lagi ke tak rasa pahit manis berpantang ni .. :) semuanya saya serahkan pada Nya, .. buat masa ni, syukur sangatlah dah ada 4 ni.. saya akui bertambah mencabar, tapi mudah mudahan saya turut dikurniakan kesabaran yang tinggi dalam membesarkan dan mendidik anak2 tersayang ni, inshaAllah..

seronok melepasi masa berpantang ni bukan apa, sebab dah tak sabar nak tengok dunia luar .. saya rasa ni mmg perasaan stended semua mak2 yg habis berpantang, kan?

Semalam, saya ajak suami jumpa doktor.. hari tu masa sebulan, sepatutnya jumpa doctor for follow up, sekali dengan follow up daleela. Tapi masa tu ramai sangat so saya pospon saya punya part.. lagipun saya rasa sihat je so boleh la tunggu sampai habis pantang utk follow up, kalau rajin :p

nasib baik suami boleh bercuti .. so awal pagi kami ke DEMC.. syukur lah semua OK.. kesihatan saya dah back to normal lah.. balik dari DEMC tu, sebab dh alang2 sampai shah alam, kami ke Laman Seri Business Park tu, pegi One Baby World. actually kebetulan, semua storage utk EM dah habis... nk beli online pon lambat nk tunggu sampai.. so tu yg ke situ terus.. saya malas nak masuk sebab daleela tido, so bapak la yang pi naik beli..

lepas tu nk pi belanja groceries.. maklum le nak puasa ni.. barang2 dapur semua dah habis sbb sy sentiasa masak kan.. maklum le takleh ke mana2.. huhu takde nyer sebab rajin.. kan kan kan.. so utk groceries shopping ni .. kriteria memilih mall, mstilah ada troli sbb kat dlm troli la saya letak anak2 yg tengah aktif tu (idlan n fahren) - so biasanya sama ada giant, carrefour atau tesco lah yg kami pergi.. wakaka.. nk pegi playground pon pilih playground dlm giant or tesco.. mmg x berkembang kan? tak kisah le janji selesa senang nk monitor anak2... and now dah ada daleela, semestinya saya suka tesco sbb troli dia ada tmpt baring baby tu kan.. saya memang tak gemo bawak stroller.. byk kali sgt pengalaman sorong stroller and baby nk gak dukung.. at least kalau kat tesco ni, if dia nak dukung takmo baring kat baby seat tu, takde la saya kena sorong stroller.. hihihi.. eh, pasal stroller pon satu perenggan...

So kami pun menuju ke Tesco .. walaupun shah Alam pon ada Tesco, saya mmg paling selesa shopping kat Tesco Setia Alam je tuh... satu sebab dia yg agak dekat dgn rumah .. yg pling utama sbb kat situ tak ramai sangat orang kot.. so rasa selesa je.. saya memang kureng sket tempat yg too crowd.. dah takberapa nak muda ni, tak de la saya nk tmpt2 yg happening ..

shopping semalam tak bawak anak lagi 3 org tu.. lydia sekolah, abgLan pon sama.. dah byk kali abgLan missed class sebab aku nak dia kat umah je tak payah pi nursery.. semalam dia yg nak pegi sebab dia nak main ngan kawan2 katanya.. fahren plak bila abgLan pegi, dia mesti nak ikut abang dia..

tinggal le saya, hasben n daleela.. kiranya ni daleela punya 1st shopping outing.. hmm lom leh hantr dia kat taska sebab lom train dia minum susu guna botol.. and blom diskas ngan ibu taska pasal EBM.. later lah..aku bawak je daleela dulu pi shopping ngan harapan dia tak cranky lah..

Alhamdilillah mmg tak cranky..  masa breakfast kat mamak syed sek. 3 pon dia okay jek.. meh lah jom tgk daleela punya 1st shopping experience huhuhu

best aar pilih sayur sebab nampak freshhh jek pagi2 .. daleela tido jek
aman habis! takde orang! daleela menten... :p
Final check before pi kaunter.. semua dalam list (dan yg tak dalam list) pon dah beli.. yey!
daleela menten tido .. tak ubah langsung posisi tuh.. sampai bapak nak bayar dah
sampai le kat carpark ..
ha, alihkan dia masuk dlm kereta pon dia menten tido.. huhuhu... sporting lah anak mak ni.. ekekeke..
before sampai umah tu, hasben bagi cadangan nak tak singgah kat kilang basikal? saya mcm haa?? kilang basikal? kat mana? buat apa?? pastu dia kata jom je lahhh.. saya pon jomm le jugak sbb saya kan tgh kemaruk nk berjalan.. tak gitu?

nantilah entry lain saya citer pasal kilang basikal.. ok? sekian saja!

Salam :-)


4 comments:

  1. semlm tu khamis la kan? aku pun pi demc, tapi tgh hari :)

    ReplyDelete
  2. alaa tgh syiok2 baca kene tunggu entry pi kilang beskal pulak lol!

    ReplyDelete
  3. menten abes daleela...mula2 scroll ingatkan pegi sorang dgn daleela + selori groceries haha!

    ReplyDelete
  4. comeynye daleela tido jerk.. best tido dlm 'stroller' baru tuh.. heheh

    ReplyDelete

Popular Posts