Monday 20 December 2010

ce Citer ce Citer ce Citer

korang, aku ada citer sedih ni korang ... sedih sangat ni ...

(ce citer ce citer ce citer) <-- hanya yg da tgk antu kak limah aje paham dialog ni



Sila baca kejadian-kejadian di bawah utk aku elaboratekan kronologinya ..



Kejadian 1:



last week, aku berborak-borak dengan colleague aku yang bernama Rose. Syukur sgt ler ada cik kak sorang ni yang datang secara part time, dalam projek aku .. membuatkan aku ada geng nak bergossip .. dia ni mcm ada dua bini u ols... dalam seminggu, 2 hari ngan projek aku, lain2 hari ngan projek lain ... ekekke .. takper takpe ... yg best, dia sempoii dan leh ngam sekepala :-)



ada sekali, masa dia tgh kusyuk bermiting dengan boss kami dan boss client, aku secara senyap sunyi men'snap' aksi mereka. dan aku emel ke ros dan boss .. jawapan boss,



"sempat lagi tu amik pics. rose nmpk mcm adik beradik ngan ***d*(client). "sibaju hijau sedang bertugas" tetiba nyanyi plak ngeh ngeh." tu kata boss i ols.. sempoii kan boss i ols ni .. i like!



then cikpuan rose plak kata,



"tu bukti khusyuk bekerja. eh, camne u amek pic takder bunyik snap eh?"



so, itu lah dia.. lepas tuh kami berdiskas tentang itu. bila dia bercerita lanjut, dia kata setahu dia, phone camera tak boleh nak silent kan bunyik snap tu ..dia pon try ler godek2 beri2 dia ... mmg takbleh... so dia kata, rules untuk kamera phone mesti berbunyik! mana bleh silent2 ni dah break the rule! ahahaha so dengan lurusnya i ols menjawab dengan sedikitpun tiada perasaan vangga



"hmmm ini bukan phone. Ini iPhone...."



ooopssss ....





Kejadian 2:



aku bersama-sama geng rebanamaya, delinn, arc, angah, yam .. dah plan baekk punyer, nak outing kat klcc, nak tengok citer antu kak limah balik ke rumah, filem sambungan dari Zomba kampung Pisang .. ekeke ... schedule nya Jumaat lepas kerja. Arc tanya antara kul 6.15 dan 8.15pm .. manakah slot yg korang nak tgk?



ramai yang pilih slot 8.15 .. aku tau lah rasionalnya .. tak rushing memandangkan hari kerja.. dan tak rushing tuk maghrib. Tapi, dorang ni sangat perihatin.. disebabkan aku kata 8.15 is too late for me yang nak balik Klang, pastu ala2 seram le kononnya nak gi jalan kaki ke parking kereta sorang2 malam2 lepas tgk wayang antu kan ... so atas keperihatinan mereka, they agreed to watch 6.15 ... hmmmm



kesian dorang ..



Kul 6 aku sampai klcc

then Arc sampai .. tapi kat dalam tu, walaupun movie dah start .. kami rasa x selesa menonton, kepala terteleng2 tgk member lain lom sampai2 ... at the same time ... checking phone kot ada call dr derang .. tapi hampa .. both my phone and arc's phone tadak signal ... aku punya Digi, sah sah la sukar .. ni celcom arc pon sama x de line ... so dok asyik kuarkan phone masukkan phone dari handbeg aje....



jadinya, 10 mins after start, arc kuar.. check kawan2 ... tinggal aku dalam tuh.. seram sorang2 adoiii!



15 mins or 20 mins movie start baru dorang masuh! haihhh! bersalah nyer aku! so aku pon beranjak ke seat hujung .. kasik laluan kat kawan2 masuk dalam ...



then kami enjoyyyyy gelak2 ... lawak tak hingat! tapi aku confuse knp mamat dok sebelah aku tuh stone je x gelak langsung!! (oopss adakah dia .. err.. er.. han ... hisshhh x mungkin)



lepas tuh kami keluar terkocoh2 dek nk ngejar maghrib dh dh sipi2 nk habes tu kan ...dalam pada terlari2 tu ... baru aku sedar ....



iphone ku tiada dalam henbeg ... maka terkocoh2 aku masuk balik gi kat seat ... dan sedia maklum lah ... sekelip mata ... ia bukan milikku lagi ...



jadi aku redha lah... maybe kerna kesilapan aku menjawab kat rose camtu (rose ni amek hati ke sbb tuh i ols merasa balasannya?? oopss hahahaha peace rose!)



maybe kerna kesilapan aku memilih waktu tayangan antu kak limah .. sampaikan kawan2 aku sumer terkocoh2 kelam kabut .. maka sebb tu i ols mendapat balasannya?? ooopsss



apa2 pon ia ...



"renung-renungkan .. dan.. selamat beramal" -hotFM



ekekkeke .. sekian kisah sedihku di hari jumaat yg lalu ...



pengajaran kepada diri aku,



jangan beli phone guna duit sendiri... sebab semua phone yg aku beli sendiri, end up tader dalam tangan (2 je pon) -- kalau phone yg hubby belikan (tak terkira) .. semuanya still ada lagik menjadik hiasan atau toys anak2.. pakai sampai jemu. jadikknya malam tu masa aku diam sendiri merenung nasib malang yg menimpa (sambil tgk kat website digi utk plan iphone4) .. hubby aku kata,



"dah, nanti abang belikan yang lain"





Oh!



entah kenapa,



bila dia kata yang lain tu .. kepala aku automatik menggantikannya dengan iphone 4


entah kenapa ...

8 comments:

  1. kekekekeke dasar drama ok! merenung nasib konon hahahaha

    adalah hikmahNya tu benda alah tu hilang. hehehe lek ah, dapat iP4 beb!

    ReplyDelete
  2. i olls gelak guling2 baca ce citer ni..adoii... tp pity u la..so now masih nak aifon lagi le? kalau aifon lagi make sure cek ori ke tak eh

    ReplyDelete
  3. Hadoi siannyeh kak fara. Tapik dpt ip4 tuhhh!

    ReplyDelete
  4. Lorr ... kite baru jek cite2 pasal i-phone .. huhuhu .. anyway, takpe dah ada stmt "Nanti abang belikan ... " tuh kira ok laa .. hahahah I-PHONE 4 tuh ...

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:33 am

    u ols,
    ala, mahal la nak beraifon lagik ..

    now nih mode tak pakai hp.. merasa zaman dahulukala balik..

    tgk ar camner huhu

    -Fara-

    ReplyDelete
  6. hehhe....ko kan dah ader ipad.

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:33 pm

    ala,apa sangatlah kan phone tuh, ko kan ker pakai handbag yg beribu harganya kan? ekekeke larikkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  8. Anonymous9:01 am

    perghhh .. ada i-pad dah ke .. hahahaha .. i loikee ..

    KM

    ReplyDelete

Popular Posts