Monday 18 October 2010

Life is Good :-)

October dah nak berakhir ..makin lama makin teruk rekod blogging aku .. ntah2 lama2 nanti, etahun cuma ada 12 entries.. sebulan sekali :-) .. aku tatau lah apa tujuan aku blogging skang nih .. nak kata seronok menulis.. ahaha! sangat tak in sync pengakuan itu dengan jumlah entry aku, kan? hmm maybe aku rasa rindu gak lah nak menulis .. tapi semakin lama idea semakin kering.. semakin lama aku rasa makin banyak dalam hidup aku yang tak patut dishare secara details .. ataupun maybe tak banyak yg menarik berlaku dalam kehidupan seharian aku, yg bleh jadik syiok ukt orang baca. tapi, apa plak tak de yg syiok, kan? its up to me la nak jadikkan my life is interesting tul tak? actually there are so many interesting things yang happened sepanjang masa ..

macam bila nowadays Idlan sangat suka bercakap .. kan interesting tu? mana boleh aku kata tak interesting bila every evening when I get home, when i opened the door, he came to me running and ngan tone dia bercakap yg very high pitch tu,

"Maaakk.. mak dah balik ke? abang Lan belom lagi sayang mak...." where i usually terus get him and give him hugs .. kisses .. sampai dia gelak2 .. lps tu bila aku tanya sayang mak tak.. malu2 dan senyum2 dia jawab 'sayang' ...

and tak habis kat situ, usually bersambung dengan suara lain,

"kakak pun sayang mak.." then suara idlan lagi, "abang Lan pun sayang mak..." bersahut sahutan dorng berebut2 nak cakap dorang sayang mak ...

bila dah reda .. idlan ada lagi feveret dialog dia as follow,


"mak, kenapa mak balik?"


actually dia maksudkan mak dah balik ke? ... salu jadik bahan gelak kitorang, nanti dia sambung ngan komen berikut,

"sama je" ngan bibir dia yg diherot muncung ke depan ...


:-) So, tipu sangat lah kalau aku kata life aku tak interesting kan?


Lydia, also one of the reason why my life is interesting. Semakin besar, dia nampak semkin matang. At times dia memeningkan kepala jugak .. tapi budak mana lah yang tak memeningkan parents kan? parents mana la plak yang tak pernah menjadik tarzan kat anak2 kan? Seronok bila tgk Lydia sayangkan adik-adik.


Lebih seronok tengok how close Lydia and Idlan are. IDlan tu especially. so Obvious dia memang sayang kakak dia .. kalau kakak dia tak ada, memang dia tanya .. kalau beli jajan, mesti nama kakak dia yg dia sebut dulu .. kalau ada apa2 barang, kakak la yg pertama dia ingat nak kasik ... kalau kakak ajak main, mmg tak bantah langsung .. kalau kakak membaca, dia setia duduk tepi kakak dengar je apa yg kakak dia baca .. kalau kakak bercerita dia la pendengar setia ... lagi2 kalau kakak cerita pasal ultraman, lagi la dia khusyuk .. kadang2 dia pun join sekaki, sambung je cerita kakak dia ikut suka dia .. kalau kakak cerita, kemain dia angguk2 tanda dia paham ..


sebab tu aku tak heran, masa Hari Sukan PASTI tadika Lydia awal bulan lepas, masa budak2 PASTI tu semua berbaris nyanyi lagu PASTI ramai2 .. aku dengar Idlan pun menyanyi sama .. :-) dan, sajak yang Lydia baca utk bertanding tu pun, Idlan dah boleh sambung2 ..thats how close they are .. they make me happy to see them .. which makes my life even more interesting :-)




cukup lah dulu for the timebeing ...

5 comments:

  1. keep writing kak fara!never stop tau! suke je bace entry2 kak fara tu wpun simple je critenyer but sweet especially wen u talked abt yr kids! sgt2 touch!

    nowadays ssh nak tgk adik lelaki n kakak dia rapat kan.its a good thing wen yr kids close to each other.sgt sweet!

    ReplyDelete
  2. btulla fara...seronok baca entry ko. takyah ler stop. Aku pun faham dgn career kita yg ntahler kekadang tak bole nk salahkan keja kan sbb org lain tu keja jugak. So there is no reason actually. Kalau bole ko teruskan jela....tak kiraler brapa entry pun as long as tak terputus plak communication between kita suma

    ReplyDelete
  3. k.fara buat blog post thru email lah. tayah bukak blogger ehehe. dah siap trus publish. nothing is uninteresting!

    biler citer pasal progress anak2 kak fara...kitowang lagik rasa close. so biler jumpe cam tau dah pangai dorang cemana wpon bukannyer jumpe slalu. dats how interesting it is :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:37 pm

    Thanks u ols!

    D - masa kecik2 ni closed but dont know in future..i always pray they will stay close sampai bila2 :-)

    Ellyn a ah.. dah mmg kenakerja nk wat camner dak? .. lalui je lah :-)


    Sol, nanti aku try update guna email.. ekekeke.. and u too bila ada baby nanti for sure banyak nak update :-) yeyeh!

    ReplyDelete
  5. kat empat keje baru sinuk ke kak fara?? hehe, ingat kat sini je yang sibuk! hai, rindu lak ngn uols ni ha.. ala comelnye idlan, dah pandai semabng pun.. yusuf masih dengan bahasa dia dan dah pandai sikit2 cakap sepatah dua patah.. hehe

    ReplyDelete

Popular Posts