Monday 10 May 2010

rindu

Semalam Hari ibu,
Aku gi tgk mak kat Puchong .. aktiviti weekend aku .. hmmm weekend aje lah leh jenguk mak sebab hari2 bekerja sukar aku nk singgah sbb rushing ngan anak2 .. hari minggu pun tak setiap minggu walaupun aku try .. tp ada sesekali tuh aku missed jugak .. now ni kan sehari rasa mcm sesaat je. baru buat satu hal dah pun petang .. last week tk visit mak sebab gi umah MIL and also byk majlis2 kawen dan tunang yg nak diattend.


So smalam aku gi jenguk mak .. bawak cucu2 tuh gi jumpa nyai .. Aku suka mak dah dekat sini .. mmh senang jek if ada apa2 berlaku maklum la adik beradik lelaki aku semua ada kat same area puchong tu .. kiranya puchong, esp. BK tuh dah mcm kampung aku jugak ..


tapi, sesekali rindu jugak aku kat rumah kampung nun kat johor tu ... last sekali aku balik was before raya haji .. masa hantar kakak gi haji last year ... hmmm lamanyerr!!! tak pernah dalam sejarah aku tk balik kampung mcm tu punya lama .. biasanya sebulan sekali sure balik ..tapi serindu-rindu aku, sure rindu lagi mak, kan? hmmm mudah mudahan lah mak sihat cepat and boleh balik ke rumah. Alhamdulillah, masa mak kat sini, ramai jugak sedara mara dan jiran2 dari johor datang melawat .. bahagia aku dpt jumpa orang2 kampung ... terubat la jugak rindu :-)


selamat hari ibu, utk semua ibu.


Rumah yg aku rindu sangat!



dari Lydia.

aku faham, sure kat taska cikgu dia dah kasik script. tapi still tersentuh jugak lah sebabnya hari jumaat tu dia tertinggal buku kat taska .. so dia bgtau dia dah buat kad utk aku, tapi lupa bawak balik, lagipun belum siap .. huhu, so sabtu tu dia ngan bapak dia belikan le aku kek ngan bunga (actually bunga tuh dapat free sbb beli kek, boleh?? huhuhu) ... Thank you dear!

then tadi, aku suh dia buat kerja sekolah .. dia masuk bilik siapkan kerja while aku tgk tv kat luar .. tak lama pastu, aku masuk bilik tgk dia dah tertidur .. and aku nak semak ler kerja dia .. rupanya dia dok siapkan kad tu .. tak dapek aku control air mata .. sorry ter emo .. :-)

5 comments:

  1. ala comeynyer lydia buat kad sampai tertido. hehe gigih sungguh.

    ReplyDelete
  2. comey aaa...

    aku buleh berangan je la nak dpt kad camtu dr anak bujang aku tu...

    ReplyDelete
  3. Hmmm terharu kan bila anak2 kecik kite dah pandai buat mende2 ni. Sarah pun petang ahad tu masa KM baru abis solat. As usual dia akan dtg untuk mengacau .. tp then dia kata mama selamat hari ibu .. huhuhu .. tetiba jek rasa terharu (tu sbnrnya nenek dia yg ajar .. heheh)

    KM

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:57 pm

    halooo...dah lama tak jenguk ur blog. seronok baca pasal ur breastfeeding journey. i agree with you that some blogs on breastfeeding can be stressful to read, especially those with freezer full of EBM!!! terus rasa kita ni lemah tak mampu haha. anyway, i have been bf and pumping at work for 13 months...kejap je masa berlalu, sedar2 baby dah besar dgn breastmilk...don't worry so much, you can do it. memang ada ups and down kadang2 production menurun kita risau anak lapar...tp nanti baby dah start makan, kurang jugak stress mengepam tu...teruskan je 3 kali sehari...good luck fara!

    love,
    puteri

    ReplyDelete
  5. fara....happy mother's day jugak.
    Sorry terlambat wish sbb....arhhh tak patut ader sbb.

    ReplyDelete

Popular Posts