Wednesday 26 May 2010

ori ke tak ni

WAktu paling heaven utk aku browsing and layan internet is masa lunch, right after makan, or masa makan, or masa tgh tunggu order ...maklum lah aku kan normally makan sorang.. huhuhu..adakah looser makan sorang ni? taklah pada aku itulah waktu keemasan tuh..time for myself gitu ceewah! biasanya aku mmg kuar lewat just to avoid crowd .. maleh nak tunggu org sambil berdiri tercongok sorang2 ..lagi la nmpk cam looser ahahaha! so one day, masa aku tgh syiok browsing, tgh syiok layan baca unread twitts from members esp. twits2 lawak dari geng rebanamaya tuh ..ada sorang mamat ni datang kat aku ...dia ialah budak tukang amik order kat cafe tu ..

"kak, itu ke aifon?" sah ler dia dah ushar lama tu .. sambil dia lamp meja sambil dia jeling2 lah tu gamaknyer..

"a ah" aku jawab simple jek ngan harapan dia berlalu sbb aku bukan ada byk masa nak borak2 panjang .. heh!

"apsal kat iklan tv tuh nampak cantik ke aifon?" WHATTT?? nampaknyer dia kata aifon aku tak cantik?? dush dush!! tumbok kang! haha! aku sabo jek sambil jawab,

"ni le pon aifon .. tv biasa la over sket dia make up kot" hoho! dalam hati kata plis plis plis..kamu jangan ganggu!!! tapi nampaknyer dia tak puas hati .. adakah dia nak pegang belek2? hohoho maaf yach saya bizi tak kosser nak kasik dia belek2 ..then dia kata,

"ori ke tak ni kak? skang baaanyak phone cina" HUH????? perlu ker aku menjawab pertanyaan dia ni .. adeh! kang tak jawab kang kata aku sombong plak.. jawab kang nampak mcm aku poyo plak.. adeh adeh!!

"awak leh tau ke kalau dia ori ke tak?" Serious aku tatau how to get rid of him. and he proudly reply,

"kalau akak beli tempah dulu biasanya ori lah ..kalau beli kat kedai mesti cina..mcm saya kak, saya beli phone saya nih, saya tempah 3 hari baru dapat.. itu pun nasib baik..kawan saya tempah pon dapat yg cina..sehari dah rosak.." sambil dia tunjuk2 hp dia kat pinggang dia ... wah, adakah dia mahu memberitahu aku yg dia pon ada aifon?? adakah dia mengharap aku bertanya apakah phone yg ada tersisip dipinggangnyer ittuhh?? ok ok lah..meh aku tanya ..

"untung la awk eh.. phone apa tu?" hik hik..

"nih la kak, N73 .. saya dah check dah kat internet, guna nombor (aku lupa no. apa) .. then kalau number siri tuh ada dalam list, meaning ori lah phone akak tuh" sambil dia kuarkan ...

"oh, ok ...mahal tuh .." ikhlas ni aku kata .. mmg N73 kategori mahal, kan? tak kira la tahun bila ..kan?

"kak, akak check lah akak punyer aifon tu ori ke tak .. saya tau mana nak check .." oh dia lom habis lagi rupanyer ..

"ok" aku dah malas nk layan time nih .. nak cepat cepat kuar jek ..tp dia masih nk cakap lagi

"kak, kat atas tuh (TN*B building) ada internet kak .. akak cek lah kat situ..." errrmmm aku nak je bgtau dia aku leh cek dan dan tuh gak kat aifon tuh .. tapi, aku jawab ..

"ok dik ok akak cek skang lah ye .." sambil cepat2 berdiri ... melepaskan diri

lega .. and mudah mudahan mamat tuh pon lega jugaklah dah kasik aku info :-)


errmmm.. tapi aku lom check lagi. ori ke tak eh aifon aku??

(^_^)

7 comments:

  1. hahahahaha lawak lah perbualan kak fara ngn budak cleaner tuh! lol!! sure cam "eeee budak niiiiii byk tny plak!seboklah!Hoh"

    ReplyDelete
  2. hahaha mengonk! cam yang ari tuh sol kene lah budak tuh tanya aper beza ipod ngan ifon. rupanya dia nak eksen yang dia ada ifon. chehhhh!!!

    notakaki: banyak nyer typo! terbwahahaha. meja kat umah jangan lupe lamp ye ;)

    ReplyDelete
  3. oh ya, typo byk giler sejak2 pakai aifon ni. hmm betul ke ori?? kekekeek

    ReplyDelete
  4. Weh tuh aku type guna pc lah.. Dari pagi aku menaip nk habiskan satu entry pendek gini sbb menaip dlm notepad yg aku minimizekan sbb takmo org nmpk... Aku main type jer pastu terus copy paste dlm blogger and published without checking so itu ler hasilnyer... Kalau tk curik2 gitu next month kot baru updet blog huhuhu nk update thru aifontrijies pon tak dan. The only time yg panjang is ms lunch n time tu la aku nk catch up baca semua update orang huhuhu. And satu lg time panjang is now lah bila fahren dh tido and aku tk tertido sekali ngan dia. So this is my 1st entry using aifontrijies I guess. Ok tak ni... Ke Ada gak byk typo eh huhuhuhuuu

    ReplyDelete
  5. cayala lu...."Support aifon"

    ReplyDelete
  6. hahahaha lawak gila la.. nak eksen ada aifon..
    eh apa daa beza aifon aipod?

    ReplyDelete

Popular Posts