Friday 12 March 2010

Diary Lydia

Masa aku bawak balik planner aku dari opis before bersalin tuh, Lydia notis planner tuh so dia tanya buku apa. Aku bgtau la itu planner pastu dia pun kata dia nak ada planner. hoh! bapak dia dengar so bapak plak excited nak bagi Lydia satu diary. Dia kata nak suh Lydia prektis menulis banyak2 .. yg aku tak tahan tuh, bapak dia kata gini,

"Memula kita latih dia mengarang flm diary biar tulisan dia cantik .. nanti lama2 barulah suh dia mengarang dalam blog!"

adeh!

Aku dok imagine bapak dia ni nak belikan dia diary yg comel2 ala2 katun yg budak2 sure suka tu kann .. bila balik, tuh dia rupanya dia belikan anak dia buku Diary Islam daaaa .. wakakaka! aku kata lah, nak ke Lydia buku tebal gitu, tader kaler2 .. bapak dia kata senang ler kiter semua satu family leh refer it as kalendar kan ke ada date hijrah dan masihi as well ... dia kata nak biasakan Lydia tengok date ler jugak .. aku hmmm kan ajer lah ... nih kes bapak yg teruja la plakkkss .. ekeke!


Lawak gak bila Lydia tulis diary dia .. bukan tulis apa pun sangat just aktiviti dia kat skul. lawak gak ayat dia .. bapak dia kata biar jek la .. jgn komen apa2 let her write ikut cara dia .. huhuhu ... Lydia pon ikut mood dia.. ada hari dia tulis panjang ada hari dia takmo tulis langsung .. sabo jek la.. lps dia tulis tu normally dia suh aku check .. aku check la baca (bz body gak mak nyer ponnn) .. ekekeke ada sekali tuh dia tulis kat sekolah main 'ibu ayam' adehh gelak2 aku baca ..

meh aku share few pages lah ....

ikut suka dia je huruf besar kecik.. ayat pun tunggang langgang ... layannn jek lahh .. saja for fun katanyerrrr .. tapi aku tegur2 la jugak .. .. mana la tahu dia ingat le gak walaupun teguran secara tak formal ..tgk tuh, huruf 'z' pun dia leh terbalik .. kengkadang huruf 'b' , 'p', 'd' pon leh tukar2 ..




'ibu ayam'????


ekekek!

9 comments:

  1. hahahaha lawak ah but cute sgt! hehe sure nnt biler dia dah besar bace blk diari tu dia malu kan kan..hehehe
    kecik2 dah ajar blogging..cool cool!^.^

    ReplyDelete
  2. Hmmm...menarik gak. Bernas tulla ko fara. bole i tiru....Tapi btul gak kata bapak tu....lama2 nnt bole ler dia tulis blog

    ReplyDelete
  3. kalau recall kita masa umur cam Lidya apa ek kita tau...
    seingat aku masa aku tadika aku cuma pandai eja ibu ngan ayah jer kot...yang len2 belaja darjah 1..
    cerdiknya anak sekarang kan....

    sok2 dia tau diari dia kena publish kat "Blog" dia merajuk plak ngan ko.....he...he...

    ReplyDelete
  4. aku pun dah dpt idea gak lah. aku nak kasi diary gak la kat farhana anak buah aku tu, and nak suh dia start menulih. lama2 leh la dia bukak blog?! kekekeke

    ReplyDelete
  5. aku umo lydia takde masa nk layan hobi menulis nie.. aku suke melukis dan tgk TOM & JERRY je.. hahahaha

    aku yakin lydia akan berjaya awal :) she's making progress everyday!

    ReplyDelete
  6. Fara,

    AKu rasa aku dah tulis comment somewhere congratulating you on your newborn. Bila aku skroll2 balik cam takde jek. So aku nak ucapkan tahniah pada ko sekeluarga, atas pertambahan ahli.Take care babe..

    ReplyDelete
  7. cutenya! hebat ah lydia mmg ada ciri2 bloggers! hahaha mmg bes baca citer budak2 neh. skang boleh lah bagi mak dia baca...later on sure secret2 gituh! hahaha

    ReplyDelete
  8. soulie:haah!esp wen it comes to bf thingie!hahaha "rahsia2 xleh bgtau mak nnt mak marah!"hahahhaa

    ReplyDelete
  9. ekekeke .. alamakkk.. part bf tuh yg fenting aku nak stalk ok??

    mas punyer stateem very the big! mudah mudahan menjadik doa ..tp its still toooo early to say that ..

    Arena, Thanks :-D

    ReplyDelete

Popular Posts