Monday 1 December 2008

Ke Saloon katanya .....

Sebelum weekend datang lagi, betterlah aku stori sket2 aktiviti weekend semalam ni plak... huhuhu! dah datang angin rajin update, maka beginilah roda kehidupan ..kejap malas,kejap rajin .. tapi, Angah tu, malas, lepas tu mcm dah tak rajin2 dah lagi ... ngengehngehhh!!!


We spent our weekend at MIL's house. Hamid worked on Saturday, MIL and FIL were also not at home coz attend kenduri umah makcik Hamid. Belakang umah aje .. aku ke sana la jugak at about 10 pagi tu ... dalam sejam aku lepak sambil folow kumpulan marhaban ... pastu Idlan dah start mengantuk, so lepas makan, salam ngan tuan umah, so aku ngan anak2 balik la umah MIL dulu ... Lydia ngan Idlan terus tido, aku plak amik peluang, baca buku citer .. Ungu Karmila by Ramlee Awang Mursyid ... tapi aku pun join tido sbb aku rasa seram plak baca buku tuh masa takde sesapa kat umah MIL. Tgh hari tu MIL balik kejap then kakak ipar pun sampai jugak ..


Ahad petang baru le balik umah .. on the way tu, baru le teringat rambut budak2 nih dah panjang2 .. esp. Idlan le ... Lydia tu, memula aku terasa nak biar rambut dia panjang ... tapi bila dah masuk kedai gunting, terus rasa better lah dia rambut pendek ... huhuhu! masa tuh dah dekat2 kul 7pm ... kedai tu pun dah nak tutup.. nasib baik sempat .. :-) Idlan tak mau dipakaikan sarung, tuh yg habis baju kena rambut ... ala janji tak nangis ... Kitorang gi kat saloon APT ni ... ok ler, tak de la mahal ... dua budak rm16 kira ok la jugak kan ... rasa ringan aku tgk dorang dah potong rambut .. :-)




Sayang jugak rambut dia ni ... tapi tak apa ... leh panjang lagi .. :-)



Dah potong, baru nampak pipi tembam dia tu balik :-)


Muda kembali ... terasa mcm jadi muka budak2 sangat lps potong rambut ...

Idlan suka gerak2 .. toleh sana sini ... dia nak tgk apa layg oang dok buat kat rambut dia ...saloon tu kosong je, sbb dah nak tutup huhuhu ..


Pose menung


dah mula bosan tuh ..



Dah habis, bayar le ... rm16 ...



Sekian, cerita bergambar hari ni .. :-)

4 comments:

  1. halamakkk, dah besar eh lydia. Rindu seh aku kat dia, lama tak peluk cium dia.

    aku pun now nih, tak berani baca buku citer antu dah kekekeke

    ReplyDelete
  2. hi kak Farra...
    wah..comelnya ur kids..suke lisa tgk..geram!
    anyways, lisa pun dah ade blog tau..ape lagi, link link la..take care dear!

    ReplyDelete
  3. amboi comey nye dia gunting rambut.. bagus lah mak bwk anak gi salun..

    nurin pon dah sibuk nak gunting rambut tp aku cam sayang plak nak gunting..

    ReplyDelete
  4. aku pun mcm sayang jer nak potong rambut adreana tu....normally biler dia dah bohsan dgn rambut tu...dia gunting sendiri

    ReplyDelete

Popular Posts