Monday 18 June 2007

This is The Day!

Dah dua hari aku tangguh nak update blog ni. Actually on saturday aku bersemangat habis, pagi2 dah bangun konon2 nyer nak kemas rumah, maklum ler ada org nak mai rumah .. wakkkaaa.. bukan ler tetamu pun tapi ditunggu2 le jugak .. ahaksss ... last Monday husband aku kata, weekend nanti dorang nak install telephone kat rumah, punyer la aku excited sampaikan aku rasa mood aku sepanjang minggu tu ceria semacam ... ahaks...


So hari yg ditunggu2 pun datang ... dlm kul 10 gitu dorang datang .. terus lah sambung2 wayar mana2 yg patut ... berbunga2 lah hati aku kan ... dalam kepala dah berkira2 nak wat miss call kat delinn once line ada ... ahaksss... tinggi cita2 tuh dek non!


Masa technician tuh kuarkan set telephone nak cucuk kat point, saat2 yg aku tunggu tuh semakin hampir le kan ... bila je dia cucuk ... tetiba dia kata ..

"tak boleh ni bang, something wrong ngan wiring dlm dinding ni..."

aku dah mula tak senang duduk.. arghhh!!!! kenapa ler ada aje halangan nihhhh ... uwaaaa...waaa..waaa..waaa...hati ku menangis filu. Husband aku soh dia double check le kan .. dia pun buat ler.. lepas dah tripple check, still tak der pun bunyik toot toot tu .. meks sentapz uols! pastu aku dengar technician tuh cakap,

" kalau abang nak kitorang fix benda ni, boleh, tapi charge lain ler" aku tgk je muka husband aku .. ngan harapan dia Ok kan aje ...

"Berapa u ols charge" Hasben tanya

"rm200 je" Tu dia.. nak tersembur aku dengar .. tapi aku masih lagi berharap hasben aku akan kata OK and tawar sket2 harga tuh ... ada tanda2 desperado gitu mek masa tuh.. well, keinginan mengatasi segala u ols! tapi kali ni mmg punah sepunah2 nyer la kan bila hasben aku ngan vangga nya kata tak apa lah dia try carik wireman lain jek. Hati mek dah mula nk meroyan jek time tu .. wireman lain??? bila??? bila?? bila?? tangki rumah tuh sampai la nih dok prob sbb dok nak carik plumber ... uwaaaaa ... ada gaya ler mek punya impian nak berkoneksi secara alam maya hanya tinggal impian saja ... uhuk uhuk!


Bila technician balik jer, mek dah tarik muka 14 dah ... aku tgk hasben senyum2 aje .. cis! pastu dia amik kunci kereta, dia kata nak amik tangga kat umah MIL. aku dalam monyok2 tuh sempat gak kirim suh beli ikan tuk masak lunch ...


Bila dia balik, ada le tangga sekali .. kami semua terus ler menuju ke dapur .. aku start masak, hasben plak start panjat tangga naik atas ceiling rumah..aku tanya wat apa ... dia kata tarik wayar .. ocayyyy...tak sampai 15 mins gitu, dia senyap aje kat atas tuh, aku tatau apa dia buat, mek risau gak ler kan .. of course ler risau u ols.. suami tuh u ols...huhuhu... aku pun panggil le kuat2 .. dok panggil 3 kali baru nyahut .. rupanya dia dah jalan sampai ke bilik depan ... dia tanya aku, mana nk letak phone .. aku kata ler kat depan bilik lah ...and few mins after that dia dah ada balik kat dapur, nak turun tangga yg dia naik tadi ....

"Dah settle, cuba test sket" aku mcm malas je nak caya, tapi berharap gak ler masa aku angkat gagang tepon tuh ... wohooo... ada bunyik ler wehhh .. toot.. toot bunyik dia .. tapi.. err... apsal mcm bunyim engage aje ni????


"mana boleh bang .. bunyik engage je ni, abang silap nih" konfiden aku sound


"Ler... kena la activate kan dulu sayanggggg... "


"errr...." malu mek u olssss!!! tapi mek tetap hampa


"maknanya still kena tunggu monday ke bang?" aku dah start nak bosan lagik


"hmmm... nah ni, number technician tadi, dia kata kalau dah OK, call dia, kang dia call le ofc dia suh activatekan .."


"Hari ni gak?"


"Iye ler..."


"hehehe..Thanks abang.."


wakakakakkaka... kalau ikut desperado aku, harus dah terbang rm200 tadi tuh ... ceh ...


Oh lupa, dlm kul 3 gitu dah boleh dah wat call out .. dah takde mood aku nak miss call delinn wakakka!!!


Satu lagi, masa turun dari tangga tuh, husband aku mcm tergelincir gitu, hari tu mcm tak der apa... then masa Ahad, dia ngadu sakit kaki ... pastu petang Ahad dah start bengkak dah .... isni pagi semakin teruk .. so aku bawak dia gi klinik ... dapat ler MC .. aku pun amik EL sbb kesian nengok kan dia tak leh jalan ... semata2 nak line telephone berfungsi ...


and now, i'm blogging from home u ols!


:-)

10 comments:

  1. Anonymous9:15 am

    lawak la ko ni fara. Ko pun dah masuk dlm kategori DQ dah nih wakakakaka

    DeLinn

    ReplyDelete
  2. aku gelak guling2 sambil dok imagine gaya ko berdrama...wakakakaka

    ReplyDelete
  3. aku gelak guling2 sambil dok imagine gaya ko berdrama...wakakakaka

    ReplyDelete
  4. OMGGGGGGGG!!! orang kapar dah leh tenet dari rumahhhhhhhh!!! congratsssssss!!!

    p/s: sungguh le kau desperado..

    ReplyDelete
  5. Tahniah Fara kerana:

    1. Masa ko dengan keluarga adalah menjadi lebih singkat berbanding dulu bila dah asyik ber'online'.

    2. Selamat membayar bil lebih dari biasa.

    3. Selamat memasuki dunia tanpa sempadan dari rumah kediaman.Lebih banyak cabaran.

    Tahniah laa kan..

    ReplyDelete
  6. Delinn; Nini: Ahaksss.... terikut2 geng reban ler nih

    Angah: Ala, Dial up aje ponnn ... lom masuk pom stimix ..

    Po: Terima kasih, Kalau cabaran itu pun aku takut, camner agaknyer aku nak hantar anak aku gi sekolah yg lebih hebat cabarannye kan?

    ReplyDelete
  7. waah! welkam to the club!

    ReplyDelete
  8. Anonymous8:40 am

    aku kena berdrama queen bagai la ni na dapat internet cam ko la
    iv

    ReplyDelete
  9. eloklah tuh Fara, DQ kita pon dah nak pencen kan? ker sebab lakonan dia dah tak sehebat dulu? wakakakaka

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:11 am

    wah wah wah....apa lagi weh...ko angkut webcam dari office to...boleh conference stickam...wakakaka

    ReplyDelete

Popular Posts