Monday 7 May 2007

Ada Style Lahhhhh!!!! (tatau nk tajuk apa.. lalalala)

Aku cuti hari ni. Kakak yg jaga Lydia tu pregnant, dia mintak cuti sbb nak buat medical chekup, so aku aku plak yg kena cuti jugak ... walaupun MIL leh tolong jaga, aku x sedap plak sbb salu beno lah kalau apa2, MIL gak yg tolong .. today, aku cuti lah, nasib baik diluluskan cuti aku hari ni ... huhuhu .. at the same time, mak aku ada kat sini .. and weekend semalam mak ada kat rumah aku ... Seronok Lydia Nyai dia datang. Tapi aku tak ke mana pulak weekend semalam .. Saturday, husband aku kerja (Eh, apsal aku tak letak aje nama husband aku eh? Hamid ..dulu aku segan nak sebut nama dia coz aku rasa nama dia tersangatlah klasik nya .. mcm nama dolu2 gitu (read: orang tua2).. akekekkeke .. tak pun, macam nama mamak aje ..restoran hameed ..tapi itu dulu masa belum kawen ler .. now ni of kos la mek suka dah tentu2 nama laki mek uols!! .. bukan ke Asma'ul Husna pun salah satunya Hamid, kan? .. apa eh maknanya ..lupa plak iols.. so lepas nih mek nk terus type nama hubby mek tu as hamid aje lah .. walaupun MIL pangge dia Am mek plak mmg of kos la pangge dia abang kan... iols kan penuh adat ketimuran ...kosser!) ... ok, Hamid kerja on Saturday .. pastu malam Ahad plak dia ada dinner ngan union kilang dia .. memula dia plan nak terus gi dinner dari ofis aje ... aku plak rasa tak best jer mcm tu .. so dalam kul 2 ptg tu aku suh Lydia called .. pastu aku ajar Lydia cakap kat bapak dia ...


"bapak, Diya nak makan kat kedai Wak Lemon"


hhuhuhu .. so bila dengar suara Lydia yg buat request, haruslah bapak dia terus OK aje .. so kul 5 tu hamid dah sampai rumah .. aku we made a move to Warong Soto Wak Lemon ...akkekekek .. yess!!!


Masa tgh ngadap soto, tu yg mak aku called ... dia on the way nk datang umah aku .. okayy .. and aku plak mmg tak de masak apa2 coz normally kalau dah makan soto mmg le kenyang x mkn malam lagi .. tapi bila dah mak n kakak aku nk dtg, kenalah buat something kan .. so bergegas le kami ke pekan Kapar, belanja2 dapur sket ... last2 aku decided buat mee Hailam aje lah ... nak mkn nasik mcm tak larat ... lagipun leceh nk masak lauk2 ..mi hailam la senang wakakak (alamak, aku lom letak lagi resepi mi bandung kat forum reban ayam ..adeh!)


So malam tu, tgk AF sambil makan mi hailam le ... huhuhu ..


Giler dah lama kan aku x update blog ngan cerita2 seharian aku ... kadang2 tu ada masa, tapi ada jek yang menghalang usaha aku nak update blog. Kerja banyak tu rasanya dah boleh lah aku nak manage .. senang je manage kalau kerja banyak ni .. buat aje...kalau malas sangat, buat bodoh je .. wakkakaka .. tak de lah...so far, Alhamdulillah .. tak de la apa2 yg aku nak rungutkan sangat walaupun something sad did happened recently ... but on second thought, tak de la menyedihkan sangat pun, infact, it released all stress i had before. Macam hilang sebeban batu kat kepala plak .. hmmm .. walaupun yg dikhabar2kan tak menjadi nyata, mek puas uols! tak payah lah uols tau apa yg mek puaskan tu .. yang fenting, langkah mek terus laju meneruskan kehidupan mek ni ...


Itu aje lah dulu uols ... Mek nk ucapkan trimas kat kawan2 mek yang sanggup datang dari jauh ke rumah mek hari tu ... iols terharu uols! muahss sket kat uols! tapi mek x puas hati sbb pengantin baru tu tak join masa tu ... huhuhuu ...


Oh satu lagi, sejak mek beli webcam masa pc fair tu, mmg mek dah tegar webcam u ols ... hari2 mek on webcam and adjust webcam aje lah kerja mek sepanjang masa ..kasik angle cantek n baek punyer ... huhuu .. satu tahap pencapaian mek ialah, ada lah insan ittew yang sangat jeles akan kehebatan webcam mek, lantas membeli webcam baru jugak .. mek rasa hebat uols!!!! huhuhu! tapi mek jeles ngan dia plak sbb mek tk dpt nk online malam2 berstickam bersama2 mereka2 tu .. arghh .. mek nak marah ngan Teleko*m nih sbb request kitorang nak cable tak diluluskan .. harus ke mek kerja kat teleko*m ni ??? (ada kena mengena ke?)


Ok dah dah .. Lydia dah nangis2 anak (mcm lari2 anak ler.. nangis rengek2) ... iols stop dulu yach!
ok chow dulu ..

3 comments:

  1. Anonymous6:57 pm

    huh! release gitu dapat baca entry ko, voley? wakakakakaka

    DeLinn-ever!

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:34 am

    wakakaka....bila nak letak resepi mee bandung nih...?

    ReplyDelete
  3. fara,

    dah banyak kali baca pasal wak lemon nih. kat mana kedai dia? hheheheh aku suke sangat baca KITBDS tuh.. giler nostalgia sesangat..Keep em coming eh..

    ReplyDelete

Popular Posts