Tuesday 9 January 2007

Setiaku Di sini ....

Hari ni appraisal ... masuk ni dah 5 kali appraisal aku kat company ... This year, appraisal dengan boss lain setelah 4 tahun appraisal ngan boss yang sama .. hopefully this year's appraisal is a fruitful one. Amin.



Aku ni tak der la seorang yang bercita2 terlalu tinggi. Maksud aku, dari segi karier la kan ... tapi, itu tak bermaksud aku nak stagnant aje kat satu level... Tak de la maknanya aku tak suka dengan tanggungjawab baru ... kalau aku nak stay aje kat one level, lebih baik lah aku duduk aje rumah diam-diam. Aku dah rasa dah duduk rumah seminggu cuti last week ... Allah aje yang tahu betapa macam duduk dalam gua... terperap aje kat rumah .... bosan la jugak ... lagi pulak kalau anak dah tidur, kerja rumah semua dah buat (atau buat2 macam dah buat..huhu) ... last2 tgk TV, bila nak balik kerja, dah tension sebab tak dapat nak tgk sambungan cerita Mutiara hari TV9 6 ptg.. huhuhu ... Citer Indon ... sabar jek la


OK, back to appraisal .. aku tak nak stay at one level aje .. aku sure semua macam aku .. even tukang jahit pun nak mengembangkan bisnes, nak tambah mesin ... Aku still nak promotion la kan .. kalau bukan untuk company pun, sure lah untuk diri aku ... dan lagi pulak kalau kenaikan tu membawa kepada kenaikan pendapatan .. sapa tak nak beb! :-)


Tapi, macam susah aje nak dapat promotion nih ... semuanya berpunca dari diri aku gak ... Work wise mmg la OK kot ... (Kot?) hahaha ... tapi, bila tgk record kedatangan .. pheewwww ... harus berpeluh ketiak meks ... EL banyak, AL pun banyak .. MC ada lah sehari dua .. aku tak banyak MC sebab aku malu nak mintak MC doc kalau aku malas gi kerja ... last2 aku EL aje ..so teruk la gak .. cacat gak la record aku kat HR tu .. datang lewat tak payah citer la .. lewat seminit dua, pun dah kira lewat kan ... walaupun balik lewar sejam dua, bukan sistem tau .. hampeh betul! itu jek la rasanya penghalang aku to be promoted. Sabar je laaa ....


So korang, Doa-doakan lah, semoga aku mendapat sesuatuh yang best tahun 2007 ni ... lagipun azam aku tahun ni nak bekerja keras jugak ...


Kerja keras dapatkan Lydia seorang (atau dua) adik .... huhuhuhuhuu peace!

12 comments:

  1. ameennn..
    er dua adik? tingin anak kembar ke? good luck..hehehhe

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:21 pm

    aku lom appraisal lagi nih...tapi aku tau, every year memang rekod dtg lambat tuh dlm genggaman, aku nyer motto..alang2 lambat(seminit dua)..bior lambat betul(more than 1/2 hour) so, bila masuk menggadap..enggehkan(betul ke ckp jawa nih..)je lah..

    arc

    ReplyDelete
  3. Adoq, kalau dapat, apa salahnya .. :-) Aminnnn ...

    Arc, aku pun sama lah.. enggeh kan aje .. hahaha ... yang pasti, ko mmg betul alangz2 seminit dua, lambat aje terus, berbaloi la kan ... huhuu ..

    ReplyDelete
  4. cuba ko try dapatkan triplet ...senangkan in one go dapat 3 org sekali

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:22 pm

    hehehehe...semoga ko naik pangkat fara and tambah anak tahun ni....AMINNNNNN

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:54 am

    moga2 dpt rezeki anak.... ,lydia perlukan kwn tu.....

    ReplyDelete
  7. Quality of leadership is not measure by the attendance, it is measured with the result that you reap with given resources, ie, budget, manpower and of course timeframe and what not

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:37 pm

    ish..mana LB dapat words tuh...fara..kita print besar2 tampal kat dinding..muakakakakaka

    arc

    ReplyDelete
  9. HAHAHAHHA ARC! aku baru jek teringat ko masa baca komen lord ni ... aku dok byg kan betapalah bertuahnya ko sbb lord nih sure salu kasik ko kata2 semangat ... sure family ko selalu motivated ...

    btw, JOMMM TAMPAL!

    ReplyDelete
  10. so selama ini yang ko sampai berpeluh ketiak mengipas bontot bos2 ko tuh tak ada maknanya lah?

    ReplyDelete
  11. Anonymous8:17 am

    kerja keras nak dapatkan lydia adik...apa yg keras tuh? wakakaka (yaaaa...macam tak tercapai jer azam taun baru aku ni.....iskkkk)

    ReplyDelete
  12. All the best ya.. aku ni pon tengah nak appraisal ler nih.. yg best kitorang leh appraise boss yeehaaa..

    ReplyDelete

Popular Posts