Friday 18 August 2006

Bila resah

Semalam, aku tak tau kenapa, tapi aku rasa macam serba tak kena je. Sampai je office pagi semalam, rasa macam letih giler lepas tu bila duduk jek kat workstation terus macam kosong aje. Janganlah tanya aku kenapa, aku pun taktau. So, aku ke tag Joe, tengok2 kat situ kosong jugak. aik? lom mula bersidang nampaknya dorang ni. so terpaksa lah aku menyemangatkan diri aku konon2 nak sambung kerja. teruk sangat tahap kemalasan aku lately ni. even nak menulis sepotong ayat kat dalam minute pun rasa berat sangat. even nak tulis attendees aje tu. bukan nak tulis isi2 discussion lagi pun. ah, yang itu petang nih due so lps aku update blog ni aku settlekan le. kacang aje kalau dah terpaksa tu. terukkan aku? suka buat kerja at the very last minute. aku notice aku ni actually bila dah start buat kerja tuh mmg bleh settle punyer, memang gerenti beres punya lah bak kata KRU tu kan .. tapi tu ler, nak start tu .. alahaiii punyer laaaa nak kena paksa, nak kena ada faktor penolak mcm due date ke, urgent ke .. kalau tak, mmg terbiar jek la atas meja tu aku belek2, selak2 tapi fikiran kosong. segan jugak kat boss aku bila dia lalu lalang depan meja aku .. maklum ler org lom siap kerja, mestilah rasa mcm bersalah aje .. selalu perasan boss mcm kerling2 jek kat aku, padahal dia cuma nak amik dia punyer print out je (dah tentu2 ler meja aku ni depan jek ngan printer) ...

semalam macam kemuncak keresahan aku la kot. dah climax dah. dah tak larat sangat, aku letak jek status YM aku tu as 'down' .. entah apa ntah yg down.. server down ke, down syndrome ke, down on bended knee ke, apa2 je lah org leh interprate tapi mcm yg aku kata, even aku sendiri tak boleh nak explain. bengong je. kehkehkeh ... then dah agak2 siang sket, dah agak lama aku dok pandang kerja aku (yg aku perasan aku pandang aje, tapi hampeh satu benda ayat pun aku lom buat ... semua masih blurrrr) .. aku ke tag lagi, ada lah beberapa umat ... then bila ada angah ngan lis, haa.. barulah best aku nak mencurah rasa cewahhh ... tapi, dah namanya pun aku kan ... kalau orang yang kenal aku dari dulu, rasanya tau aku ni mmg paling berat nak mencurah2, mengexplain2, mendiscuss2 hal2 berkaitan hati dan perasaan aku ... kalau hati dan perasaan orang, no hal aje (kay-poh) ... kalau dah kat alam cyber pun aku segan, apatah lagik face to face ... jangan mimpi lah ... aku ok bab2 gossip2 ke, bab2 gelakkan orang ke, aku ok jugak mendengar kisah orang and aku ok gak komen kalau org2 nak aku komen .. tapi, utk aku sendiri .. heheh no way jose! automatik aku jadik blushing gile kalau orang lain discussing my personal things. Discuss surface2 aje boleh le itupun kena sambil berlawak2 ... kalau hati ke hati, akak lemas dek non!!! aku selalu fikir macam apalah sangat pasal hal aku sampai semua nk discuss kan? tapi aku silap tu .. ok, maybe aku mmg tak berapa selesa discussing about myslf, tapi, at the end of the day, rupanya masa dok bercerita2 tuh, sebenarnya dah mengurangkan perasaan tak tentu arah aku tu ... so utk itu, aku mmg terimas kat u ols yang sure tau who u are kan ...

so bila petang, husband aku dah cakap awal2 dia kena balik lewat sebab ada training, aku pun ok jek la boleh la aku siapkan kerja sikit2 .. tapi tak boleh gak ... sudahnya, aku balik jugak, dan sementara tunggu husband aku habis training dia .. aku jalan2 kat Amcorp Mall. Then barulah aku teringat Angah ada sebut pasal movie 'the break-up' tu. Aku pun dah lama giler tak beli dvd .. dah banyak sgt movie2 aku tertinggal .. so semalam aku kira2, boleh kot aku nak beli sebijik dua dvd ... sampai kedai dvd, mulalah aku rasa rambang mata, aduh banyak betul citer aku lom tgk .. selama nih asyik dok tengok citer2 kat movie channel aje ... So pilih punya pilih, gila haloba aku semalam, sampai 6 dvd aku beli ... actually beli 5 percuma 1 .. mula rm12 each, bila dpt free 1, kira rm10 each lah. terbanglah rm60 aku. gembira aku. aku beli click,break-up,pirattes of the caribean 2,inside man,pride & prejudice, dengan satu lagi just my luck.

lps tuh aku tak sabar2 nak balik, aku ingat nak call hasband aku suh dia amik aku kat amcorp aje instead kat lrt station .. tapi punyalah aku call tak dapat2 .. kalau aku tunggu jugak kat situ, haruslah sampai malam kang dia tak tau, sure dia tunggu aku plak kat lrt station. So, dengan kaki dan badan yang berat (wallet aje dah ringan) .. menapak ler aku balik ke lrt .. aduh letihnyer sbb lrt tu mcm naik bukit sket ... lps tuh aku teringat anne ke zaidee eh yang cakap, kalau depressed ke down ke, jogging leh melegakan dan melapang2kan segala kekusutan .. so masa aku jalan naik bukit ke lrt tu, aku teringat part tu, so aku rasa betul la kot.. sebab rasa mcm release sikit aku punya beban berat dalam kepala ... so, tak payah la aku jogging dah kan??? hahahahha .. alasannnnn ...

Sampai rumah, lydia pun dah ngantuk, aku jek yg segar pulak sebab terfikir ada banyaknya movie nak dilayan .. dulu masa study rajin gak buat movie marathon .. sampai pagi tgk movie manjang .. aku nk tgk skang ni boleh ke aku? .. so mula2 aku tgk just my luck ... biasa2 jek lah citer dia ... tp aku mmg tak expect apa2 yg best pun from this movie .. layan jek laa .. habis citer tuh dah pukul 11.30 dah ... husband aku buat air oren sejuk giler, sedapnyer terus mcm segar jek, so igt nk sambung with another movie .. tapi husband aku plak nk tgk tv, so aku decide nak tgk movie pride n prejudice dalam bilik guna laptop aje lah ... time ni teringat plak kat Joe, menaip dalam gelap guna cahaya laptop aje hahahaha .. aku pun dalam gelap kat bilik on kan laptop ... sementara tunggu laptop tu on, aku landingkan kepala kat bantal ... sedar2 dan pagi tadi pukul 5 hahahaha!!!! hampeh! marathon apa nya mcm tu ... kena gelak ngan husband aku lagi ada ler .. hahahaa!!!

So pagi ni i feel better. pelik. laju jek aku menaip ni. lps nih nk habiskan minute yg terbengkalai sejak semalam tu .. hope dpt fwd kat boss hari ni gak ...

ok chow.

6 comments:

Popular Posts