Tuesday 7 February 2006

...di bulan February

Kejap je rasanya, dah February dah ... baru je sangat aku tulis pasal aku cuti ke bulan december hari tuh.. tetiba ni dah nak bercerita pulak lagi pasal aku pergi bercuti ke Kuantan.

Pagi tadi aku berkobar2 nak datang kerja, maklum lah, dah lama sangat bercuti. Sejak before Chinese New Year sampailah semalam. 10 hari cuti. Tak puas, tapi bila duit dah menyusut, terpaksa lah puaskan diri.

Tapi, berkobar2 sangat, sampaikan pagi tadi menjadi satu pagi yang penuh cabaran buat aku.

Disebabkan semalam aku baru balik dari Kuantan, so malam tadi memang letih gilosh! Lepas tengok Everybody Loves Raymond, aku ingatkan nak tunggu Monk habis baru tidur .. tapi, Monk tuh aku habiskan dalam mimpi ajer ... sedar2 dah tgh malam, Lydia merengek mintak susu. Sempat aku set alarm pukul 5 pagi. Tapi, aku tak bangun pon pukul 5. Aku bangun 15 minit lewat. Penat lom hilang.

Ingatkan nak kuar awal2 .. tapi, masa nak naik kereta, Lydia pulak berak. Tak sampai hati plak nak biarkan dia macam tu.. so aku tukar la diapers dia ... baru jalan tuju umah mertua...tapi, tak sampai 500M, hubby dok meraba2 poket dia ... aduhhhh!!!! wallet dia plak!!!! patah balik amik wallet ... sampai umah mertua je dah agak lambat .. Lydia plak menangis takmo ngan nenek, nak ikut aku gak .. maklum lah dah lama tak berenggang .. dok pujuk dia pon makan masa gak .. last2 aku terpaksa tinggal aje dia ..kalau ikut rajuk dia, tak kerja aku jawabnya.

Ingatkan smooth je la lepas tuh nak ke LRT. Tapi, kena plak berenti isi minyak dulu motor tuh ... barulah jalan. Punyalah laju hubby aku bawak, nak kejar time.

Tapi malang tak berbau...

Kat LDP, depan Giant Kelana jaya tuh, motor kitorang tetiba goyang2 ke kiri ke kanan. Aku dah panic dah ... kereta banyak kiri kanan .. hubby kata, tayar pancit habis ... laaaaa mcm mana niiii!!!! terpaksa berhenti. Dah la kat atas fly over .. kalau u ols ada nampak sepasang merpati dua sejoli sedang berjalan di atas flyover sambil memimpin motor kapcai, itu kami la tuh .. berjalan la kitorang menuruni flyover tuh. Nasib baik ada kedai motor bukak seawal 7.40 tuh. Itu pun nak kena jalan jauh .. tapi better than nothing la ..

Lepas dah kena rm10 tukar tube, barulah ke lrt station ... dah yang selebihnya tuh, standard la kan, manusia penuh, lrt lambat . .. bla bla bla ...

terus hilang mood aku today.

Tapi, tadi ni aku baru ke blog arena, laaaaaa..rupanya dia ke kuantan jugak .. hehehe .. mcm kenal jek gambo2 kat teluk chempedak dalam blog dia tuh...mcm ada jek aku amik gambo kat situ gak hahaha ...lain kali lah cerita pasal kuantan .. aku ke sana pon bukan apa, sebab dah lebih 10 tahun sejak aku belajar kat sana dulu ... aku ke sana pon aku ke tempat2 yang aku biasa lepak time study dulu .. ke TC, ke Tmn Gelora, ke Balok, Ke bandar, ke tepi sungai, ke cherating, ke kemaman makan sata, makan nasik lemak Simple kat tepi kuantan plaza......tadak apa sangat pon semuanya kenangan pada aku jek..... gambar pon biasa2 jek ...

4 comments:

  1. fara..last year pun kitorang pegi Kuantan. Ada entry jugak pasal trip kitorang tu. Tapi apa yang aku ngan hubby aku suka ialah minum kopi kat Kopitiam. Balik Seremban tak jumpa dah wooo style macam tu. Baru ni wujudlah kopitiam kat Jusco Seremban 2 tapi kami tak penah try lagik. Sampai masuk paper la kopitiam pahang ni, yang mengatakan orang KL pun sanggup pegi Pahang semata2 nak minum kopi

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:55 pm

    tadi aku dah komen pjg ..ntah camna aku tertekan something kat notebook ni terus ilang komen tu..uwaaaaaaaaaaaaaaaa sakit hati aku..malas nak tulis lagi

    ReplyDelete
  3. to me, there's no place like kuantan.. muahahahha.. biasalah kampung sendiri.

    ReplyDelete
  4. adoq, oo aku tak tau plak ada kopitiam glemer situ hehehe ... aku lepak tmpt aku dulu2 lepak ajer..mengimbau kenangan silam cewahh..

    edryna, laaa..terkilan aku nk baca komen ko yg panjang tuhh

    Arena, yup, me too.. no other place like kuantan ... sbb tuh aku rasa mcm nk ke sana lagik dah lagi dan lagi jek .. sebab byk sgt kenangan2 masa kat sana dulu..hmmm ...

    ReplyDelete

Popular Posts