Tuesday 5 July 2005

Bonus?

Tak dinafikan, acara yg paling dinanti2kan saban tahun ialah .. BONUS ... biar lah seciput mana pun bonus, still suka (walau dalam hati mcm tak cukup) .. biasanya (pada aku) sebelum bonus kuar, mcm2 dah kuar dari otak ..nak itu nak ini .. ala, biasa la kan, nafsu pompuan kan banyakssss .. tapi sebenarnya, hakikatnya bila hari bonus tu kuar, tak banyak pun yg bleh dibuat .. belum pun sempat nak merasa ..tup tup dah habis plak.

So this month, co. aku bg bonus satu perdua bulan (ajer) dari gaji. Malu ke bonus sikit. Tak lah. Bukan bonus sikit disbbkan oleh performance aku, tapi performance company yg kureng. Tapi, performance co. bukan dtg dari performance staff ke? eh? nak kena jawab ke tu? errkk .. daaa..

apa lah diharap padi seberang entahkan jadi entahkan tidak, apalah diharap bonus yang kurang, entahkan cukup entahkan tidak .. (terngiang2 fuad dok nyanyi lagu nih - sedap tapi aku tak minat.)

jgn tanya lah apa nk buat ngan bonus. tau dah, sure tak ke mana, bawak gi giant sehari dah lesap. Dapat beli stok dua tiga bulan diapers ngan susu anak kira dah cukup cun la tu. Jgn diharap nk gi melancong (even ke genting) dgn bonus. HEHEHE ..

so dont depends on bonus.

hm...bila la nak bulan june tahun depan ek? hehehe agak2 dapat tak tiga bulan bonus?

aku tetap aku.

ha ha ha.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts