Tuesday 10 June 2014

Housewarming and Daleela's 2nd birthday party

Haha, melompat-lompat entry saya tak ikut kronologi. mana sempat, saya update .. kekadang tu nak update, pics pulak kat phone.. memang la boleh je update terus dari phone, tapi feeling tak sama laa update thru phone ngan tulis kat lappy.. masalah jari beso tu sukar nak menaip panjang2 kat phone


Kali ni nak share citer pasal birthday anak ke-empat saya, Hasyadaleela. Pada 30 may (Jumaat) lepas, dia genap 2 tahun.. Alhamdulillah.. Memandangkan saya memang berniat nak buat kenduri kecil-kecilan atas kesyukuran masuk rumah baru, saya pun buat sekali birthday party untuk Daleela pada hari Sabtu, 31 May 2014. 


Saya ni bukan jenis yang buat birthday party setiap tahun. Kali terakhir saya host birthday party ialah pada tahun 2012 .. Party 3 dalam 1 haha untuk Lydia, Idlan dan Fahren. Klik sini bleh tgk party tu.. itu lah kali pertama hosting a birthday party. Masa tu masih kat rumah lama.. 


Dan tahun ni untuk Daleela. Tak la semeriah party tahun 2012 sebab kenduri ni lebih kepada housewarming. Next time kita buat birthday party sahaja ok Daleela? Share pulak dengan adik baby nanti, inshaAllah semoga ada rezeki..

Alhamdulillah, dah pindah rumah dekat ngan orang tua.. walaupun mertua, tapi tetap ibu bapa kan..

Terima kasih kepada kawan-kawan dan family yg sudi hadir.. Kenduri kesyukuran ni kongsi dengan mak mertua, maklum la dah duduk sebelah rumah beliau.. mudah sangat nak buat kenduri bersama-sama. Alhamdulillah terima kasih yg tak terhingga kepada keluarga kedua belah pihak yang membantu dalam penyediaan juadah. Menu hari tu memang fully prepared dengan cara rewang saudara dan jiran tetangga, menu orang kampung, dan ofkoz orang jawa.. 


Antara menu hari tu ialah nasi putih, gulai lemak nangka muda, sayur tumis kulit lembu, sambal tumis paru goreng,  ulaman sambal belacan, ayam goreng dan sambal goreng jawa.. yumm yummmm!!! aih sebut menu jadi lapar plak..


Jamuan started pukul 12 tengah hari.. Alhamdulillah menu semua sedap sedap sangat! paling mendapar sambutan tentu sekali tumis sayur dan kulit lembu... hahaha signature dish turun temurun keluarga belah suami. 

sayur tumis campur kulit lembu. Signature dish family mertua .. sedaaap!

TQ for coming uols!

Apa yg happy sangat tu Azel? heheh

Kul 1, Daleela potong kek.. kek pun bukan tempah, saya beli kek size mini tu kat Empire Shopping Subang, lepas tu satu kek besar saya beli pagi tu jugak kat kedai kek biasa kat Meru.. hehehe janji ada kek kekdahnyer kan.. :-) goodies Favor pulak saya order kat kakak saya je, dia tolong buatkan cupcakes dan caramel crunchy nut. itu jek.. kakak saya plak hias2 kasik cun dengan ribbon dan label.. lagi la saya happy.. haha.. memang kali ni tak dan nak tempah2 ... semua impromtu je..

kek fast track je.. mini cakes beli kat Empire Shopping Mall, square cake beli kat kedai kek Meru
crunchy caramel nuts yg rangup dan enak!


family pose. tapi idlan ngan lydia takmo plak pose sekali.. bz nk main..

Daleela memang tak de le nak melawa-lawa.. cekak ribbon bunga beso saya pakaikan tah mana dia campak!


muka blank masa orang nyanyi.. hehe

bagi-bagi kek..
Tetamu tak putus, rasa syok sangat.. sampai ke maghrib ada yang datang lagik.. Alhamdulillah.. Sebelah malamnya plak, kenduri untuk orang lelaki jemaah surau.. kami hidangkan mi kari ngan buah jek.. dan semestinya nasi dan lauk2 sebagai 'berkat' untuk orang bawak balik ke rumah.. style jawa kann... 


Alhamdulillah semoga saya ada rezeki lagi untuk buat makan-makan mcm ni.. seronok bila org datang ke rumah. hari tu tak dan nak jemput lebih ramai orang sbb last minit decision.. 

Ok jom layan pic2 lain... :-)

Daleela di bawah timbunan hadiah.. hahaha!

anak-anak happy main bouncer

ngan Sol.. sementara tunggu geng lain datang

geng schoolmate SMSJ

geng mak buyong hehehe - Zatil

Geng GLC tapi Sol dah balik so kami berempat laa group photo

anak Shaklee dan mak Shaklee saya hehe :-) 3 keturunan

Ellyn tetamu maghrib hehhe
OK daahhh!!!! tengkiu for scrolling!!!

Salam ceria
Fara 0192390107


6 comments:

  1. Tahniah dari kakak majlis berjalan lancar
    Rumah sendiri dah selesa kalau macam ini luasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Kakzakie, Alhamdulillah... :-)

      Delete
  2. seronoknya rumah dikelilingi pokok pisang...redup je suasana..
    yg paling best utk kanak2 of course "playground." nyalah..
    happy 2nd brthday daleela..

    p/s nanti share resepi lps cerita jln2 tamat :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. :-) Ok akan kunantiiii hehe

      Delete
  3. bestnye duk umah dekat area kampung.. duduk dkt dgn family pulak tu... Bilalah giliran sy pulak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... InshaAllah nanti ada la rezeki tuuu.. :-)

      Delete

Popular Posts