Sunday 22 December 2013

Kawan-kawan kita adalah rezeki

Mudahnya menjemput rezeki. Happy betul dengan rezeki melimpah ruah yang Allah kurniakan kepada kami sekeluarga selama ni. Dalam pada kita rasa kita kekurangan di satu2 sudut, Allah sebenarnya sudah ada perancangan untuk kita memperoleh rezeki lebih di sudut yang berbeza.

Sekarang ni, saya diberi rezeki kawan-kawan yang ramai. Betul ni mak tak tipu. meriah hidup dengan kawan-kawan. Tak sunyi whatsapp tu dgn mesej dari kawan2.


Bukan je kat Whatsapp. Kat realiti pun kami lepak bersama bebila ada kelapangan. dah borak dalam alam maya, borak lagi sambung kat kopitiam. hahaha best noks! Kawan-kawan ni datang bukan datang kosong2 je kan? mereka datang sebagai sumber maklumat! dan. ehem.. sumber pendapatan gak.. :-)


Sumber maklumat?


Yes! kawan2 kan ada hidup mereka kan? bila kita sembang, kita bukan sembang kosong. kita sembang hal2 yang berkaitan. hal yang terjadi.. biasanya menjadi lesson, menjadi panduan utk kawan lain yang mendengar. Setiap pengalaman berbeza kita  share.. sebab tu rugi sangat sapa yang tak nak berkawan. rugi sangat siapa yang membina tembok penghalang diri dari berkawan.


Kawan kita macam kita. bila kita baik, kita pun dapat kawan-kawan yang baik. oleh itu, kawan kita tu cermin. :-) jadi pandai2 lah kita menafsirkan jenis kawan-kawan kita.




bersama-sama dengan kawan-kawan Shaklee di Ben's KLCC, Antara kawan-kawan yang menceriakan hidup saya adalah kawan-kawan yang saya kenali dari dunia perniagaan dengan Shaklee. Daripada kenal di alam maya, kami bertemu mendekatkan silaturrahim dan bertukar2 info tentang bisnes Shaklee kami. Impian kami sama, hendak  mendapat kebebasan kewangan dan kebebasan memilih. 



No comments:

Post a Comment

Popular Posts