Sunday 27 June 2010

Friday yang kenyang

Dah Isnin kembali since my last update. How time flies!


Tak de apa2 hebat pun for the whole last week. Kerja lah macam biasa .. pergi awal pagi balik awal malam. Maleh la nak celoteh pasal kerja .. :-)


Nak citer pasal Friday lah sebab Friday tu penuh ngan aktiviti makan. In the morning ada fire drill. Last sekali fire drill was about more than 6 months ago. Masa tu aku pregnant so dorang dh bgtau aku siap2 soh aku turun guna lift .. tapi Friday semalam ni aku kenalah turun ikut tangga .. adeh! Tapi best la sebab lps jek register nama menandakan aku tk rentung, tuh terus jek aku cabut lunch.


Mauze yg ajak lunch sama sbb lama giler dh tk melepak ngan dia. GLC salu dia takder .. last week dah berjanjian pon akhirnya kecundang dia tak dapek nk join we ols berempat kat klcc. So semalam ni awal2 dia dah call aku ajak lunch and ajak la sesapa yg free on the day.


Nak lunch out GLC, ramai tak de .. shara gi sanding kat sarawak belah husband dia .. then mas cuti2 ngan family .. jannah ngan dani pon x available .. sama jugak kes ngan geng ex-pernec.. Mus cuti balik johor .. so last2 semua yg ada kumpul lah .. pekena north indian cuisine kat (kriket) club aman, KL. Aku dah few times ke situ .. aku admit lah aku mmg layan habis indian food nih ahahaha tak kira lah north indian r south indian .. layannn .. selalunya aku ke situ just makan naan ngan kadai chicken, tp kali ni tukar makan briyani plak .. still ngan kadai chicken sbb aku mmg suker kepedasan rempahnyer


jumaat mmg aku biasa lunch berjam-jam .. wat dek aje ahahah! sampai kat lrt AJ tuh plak lebat hujan so last2 kul 3.15 baru sampai depan pc huhuhu ...baru jek start nak wat kerja, ada plak email .. Today is Happy Friday so semua dijemput ke pantry sbb ada drinks and food spread ... yaaahh apa lagik kenalah tgk apa yg best .. last month big apple donut .. kali ni rupanya variety of buns, cakes, nuts, juices ... banyak giler nak amik byk2 pon boleh kalo larat .. ramai yg tapau bagai sbb kenyang..sedap gak ar bun tuh ala2 pau ber inti. ada inti satay, cheese, yam, mcm2 lah .. tak larat aku nak merasa semua .. 3 ketul dah kenyang habis!




Then ada plak email dari one of the colleague, ajak dinner sama2 sbb dia dah nak kuar meninggalkan company dan jugak meninggalkan KL. Oleh kerana mamat nih salu menolong aku dalam pekerjaan, so mcm tk best plak kalau tak menerima undangan ituh .. call husband and dia kasik aku balik lambat sket ..


Lepas maghrib, sekali lagi aku ke north indian restaurant .. kali ni kat Gems restaurant PJ. This is my 2nd time here. First time pon masa farewell dinner one of my x-boss. Food mmg la sedap wakakka tapi aku tak makan byk sbb byk sembang2 .. giler dh mcm alien aku dalam tuh .. walaupun sumer tuh opismate aku, tapi opismet yg cina takder pon .. opismet yg filipino pon takder .. sumer indian .. mmg alien habis aku ... Anbu tanya apsl tk bawak family sekali .. sbb dia mmg jemput ngan family tp aku kan ke jauh tak mungkin ler nk bawak family noksss..tapi it was a great evening with them and their family ... cuma kadang2 tuh boring gak .. ada 2grup, satu tamil satu lagi hindi... dua2 pon aku tk pahamm .. aku wat muka x malu jek la mencelah2 ... tapi tak lama pon aku melepak .. tak kosser nk jadik alien lama2 wehhh .. lps dah makan2 and mingle2 seround dua.. lekas2 aku balik..





Pagi sabtu ada training then lps tuh lunch sekali ngan dorang. and again.. hahaha indian restaurant lagi uolssss!!! OMG! kali nih south indian restaurant plak. Saravanaa kat PJ tuh .. vegeterian restaurant .. best gak ar layannn .. ekeke .. and lps tuh aku dh rasa nk carik resepi indian food .. ekeke!

2 comments:

  1. pergh meriah ngan indian food ajer last week hahaha!

    besnyer ada happy friday. hepi gilos tgk food spread panjang gituh!

    ReplyDelete
  2. lepas ni kalau ko nak bezakan mana2 masakan Indian, sap sap soii lahhh...

    ReplyDelete

Popular Posts