Monday 16 March 2009

Menantu Vs Mertua

Weekend semalam ni, abang ipar aku (abang to hubby) bertunang. Bakal biras aku tu jauh lebih muda dari aku .. hiks .. ala2 janggal plak nak panggil 'kak' ... bersedia le, lepas ni aku dah tak kan jadik menantu paling muda ekekekek ... tapi maybe aku leh kekalkan title menantu paling malas kot kekkeke ... tgk le camner ... maklum le, MIL aku cuma ada sorang jek anak pompuan .. so dia akan dpt 4 menantu pompuan .. so aku akan ada 3 biras pompuan ...


Then, MIL aku dok habaq yg adik ipar aku (adik to hubby) pon dah berura2 nak hantar rombongan meminang ke pahang ... amboi2 nampak gaya tenggelam le aku dimata MIL aku nanti ... nak kena mandi bunga la plak kasik menonjol depan mertua wakakkaka... tuh dia ... tapi honestly aku gumbira nak menerima biras2 baru ni ... senang nak buli. opss .. buli2 sayang apa salahnyer kann ...


Before aku kawen, aku ketaq gak bab2 camner la nak ada orang yg dipanggil mertua ni kan .. well.. membesar ngan citer2 melayu lama, ofkos le perasaan takut mertua garang tuh ada kan .. hiks! tapi Alhamdulillah mertua aku Ok ... maybe sbb menantu dia ni pon OK wakakkaka kosser noks!


So, masa dok gossip2 masa dok sediakan dulang hantaran .. sambil2 gurau2 senda gitu kan .. terkeluar gak le dari mulut MIL .. pesan2 dia kat anak2 masa dorang bujang2 dulu ... gini le lebih kurangnyer ... yg mana jadik pilihan mak tak kisah le.. tapi kalau dapat biar le yg lembut, tak bengis ... bla bla bla...


oopss .. terus aku ala2 mencrmin diri ... dalam golongan mana la plak aku ni eh? wakakkaka ... tuh dia .. anak dah 2 pun masih ada rasa conscious pasal penerimaan MIL ... apa kes ... pastu aku tgk MIL aku kemain hepi gitu masa prepare2 semua2 utk pertunangan tuh .. so aku imagine, harus le masa nak tunangkan anak dia ngan aku dulu, dia happy dan excited mcm tu kan .. vangga plak aku .. sabo jek la ...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts