Sunday 29 March 2009

how was it?

Hai ...


So, mcm mana u ols spent the dark hour? Aku, lepas maghrib tuh Idlan dah rengek2 mcm dah mengantuk .. aku siap2 prepare dinner. At about 8 tu baru start dinner. Biasa le dinner sure dok sembang2 layan anak2 tuh ... tak sedar plak dah hampir sgt kul 8.30. Hubby dah sound, kata dah dah cepat ar mkn .. nak switch off lampu nih dah tinggal berapa minit je nih .. aku lom makan sangat sbb dok suap idlan .. lauk plak nangka masa lemak cili padi mmg sedap giler wakkaka perasan .. so harus le aku nak kena take time nak menikmati dinner kan ...


tu yg aku panas le plak kan .. budak2 tgh makan .. sabo2 le sket .. terus aku kata, "amboi, kemain lagik berdisiplin kan kita nih ngan earth hour ni .. kalo solat plak leh jek tangguh2 sampai ke minit2 terakhir.. laki aku diam je sure dia malas nak lawan coz dia tau aku tgh panas .. semua terus je makan .. aku plak rasa guilty .. patutnyer time2 ada event2 gini ceria2 la sket kan kasik mood best datang ... so aku cover2 la .. aku cakap kat budak2 tu, lps ni kita tutup lampu, mak tidurkan Idlan dalam bilik ...


Lydia sambung, "habis lydia buat apa? buat kerja sekolah ke?" pastu aku kata la tak payah le buat lerja sekolah sbb semua gelap .. dia kata Ok, pastu dia kata "haaa..Lydia tau nk buat apa.. kita tgk Akademi fantasia le kan mak?? ..." aku ngan hubby gelak ..


so dalam kul 8.35 kot baru kitorang switch off all the light ... TV pon switch off gak ... selak langsir sbb leh guna lampu jalan tuk menerangi rumah .. bila bukak pintu, rumah jiran depan sumer dah gelap and ada kaum bapa plak yg tgh mesyuarat pagar ngan singlet jek .. laki aku tak le plak menjoin.. kitorang dok dalam bilik ..aku buaikan idlan .. Lydia lak bercerita pasal skul ...


aircond je tak off ..



dalam kul 9 tu bapak bukak jugak TV ekekeke .. sumer dok tgk AF ... last2 lampu kitorang tak on pun sampai kul 12 kot sbb rumah kecik kan, pasang TV jek dah terang serumah :-). Jiran2 aku tgk mmg sharp kul 9.30 dorang on lampu huhuhu ...


Sekian pahit manis kisah earth hour aku.hebat, dalam kejap tu pun nak ada yg pahit gak.


-----


Skang aku nak bukak citer weekend. Aku kan, citer weekend jek la yg aku update. dah hari2 bukan weekend tak kosser nak update lah.letih!


Aku nk bgtau yg skang nih aku tgh minat masak sayur2 kampung. Dah beberapa minggu berturut aku dok masak sayur2 kampung. Nenas le, nangka muda le, jantung pisang le, daun sur le .. pagi2 sabtu jek aku sorang2 jek pegi pasar kapar nih .. budak2 ngan bapak kat rumah .. best sket aku melayan diri sendiri tgk sayur2 kampung kat pasar ... pilih je semua ada .. geram betul rasa mcm nak beli semua sekali tapi bila kala plak nak masak ye tak?


At the same time, aku tgh suka gila makan roti. Be it roti kosong or roti manis/berinti. Bila tgk roti tu aku leh rasa mcm teringin giler ...


So ni kejap lagi aku nak keluar carik roti kopi kat tesco.. makan panas2 lazatnyerrr u olsss!


daa!

4 comments:

  1. ko ngidam ke beb? heheh!!

    ReplyDelete
  2. ooppss.... hhehe.. tahniah in advance...

    ReplyDelete
  3. Haaa tuh laa .. ada apa2 ker nih .. heheeh

    ReplyDelete
  4. yeayy...lets join da club again

    ReplyDelete

Popular Posts