Monday 21 April 2008

Pantas Masa Berlalu

Serious tak sempat aku nak enjoy2 bila masuk kerja ni ... ingatkan lepas 2 bulan cuti UAT dah stabil, rupanya dah Logical Day 6 pun masih ada probs lagi and banyak la jugak variance yang nak kena solve kan ... dek kerana aku nak kejarkan balik awal, kenalah aku focus sket kat situ .. sbb tu la x leh nak update panjang2 blog nih ...


Kat ofis nih ramai budak2 baru ... yang betul2 budak le .. fresh grads, budak industrial trainings ... meriah betul aku rasa ... well tapi itu semua tak menjadikkan aku merasa tua okayyy.. ekekeke ..okay aje aku mix ngan dorang ....


Dah lama tak kerja kan, lepas dua hari aku kerja last week, aku demam ... demam sebab letih aku rasa. apa taknya, berkejar2 betul skang nih nk kejar masa .. malam nasib baik lah idlan bukan jenis bangun malam.. itu jek waktu aku nak rest ... letih especially travelling rumah-ofis-rumah tu .. sampai rumah plak kena terkocoh2 masak2 .. basuh2 baju, lipat2 baju ... adeh .. . manjanya, itu pun nak merungut kan? tapi maybe sbb dah lama dok rumah aje, tu yg terasa cepat letih, lama2 nanti sure dah get used to it, or kalau Idlan dah besaer sket, maybe aku tak lah masak kat rumah selalu ekekeke ... now nih terpaksa terus balik rumah sbb dah tak larat tahan sakit susu banyak ... huhuhu


Idlan dah banyak senyumnya, dah pandai membalas senyum orang, dah dok giggles kalau orang agah dia.. especially kalau Lydia agah la ... kalau aku agah, dia cuma bukak mulut aje, nak susu le tuh .. sabau jek lah ...


Semalam, Kong and family datang melawat Idlan ... Thanks Kong and family. Dia datang short notice, tak sempat nak buat apa2 pun .. ralat gak.. cuma leh hidangkan apam yang aku kukus tengahari tuh ... aku ni, sejak dah beli periuk kukus, ala2 rajin gitu nak buat kuih2 especially kuih2 traditional la ... dah mmg favorite aku kuih2 tradisi pon ... esp. kuih bingka ngan kuih lompang ... huhuu ...


Aku tgh carik idea camne lah nak suruh Lydia setuju nak potong rambut dia tu ... dah tutup mata dah rambut dia..rimas aku tengokkan. Dia trauma lepas tindik telinga 2 minggu lepas. Aku dah cakap kat dia sakit kalau tindik tapi dia nak jugak ... lepas tu menangis meraung2 .. sampai sekarang dia tak kasik aku pegang telinga dia .. padahal dah tak sakit pun ..tapi dia mcm teringat2 la tu kot. tatau la bila plak dia leh bersedia nak potong rambut.


ok lah dulu ... aku pun tak ada idea sangat nak update ... apa lagi la nak cerita ha? hidup aku now nih cuma kerja ngan keluarga aje ... nak cerita pasal outing, dah lama aku x outing ke mana2 .. tunggulah Idlan besar sikit kalau nak gi cuti2 mana2 ... now nih kena sabar aje lah duduk rumah ...



Till then ..


Salam

4 comments:

  1. meks nak kuih bengkang ubi kayu(bingka)

    ReplyDelete
  2. baby dlm perut ckp dia nak kuih lompang aunti fara buat... bila mau buat nie... kang terliuq plak baby dlm perut nie... heheh

    ReplyDelete
  3. pandai ko buat kuih2 tu..salut lah

    ReplyDelete
  4. kuih bingka ngan kuih lompang biler nak bawak gi opis nie??

    ReplyDelete

Popular Posts