Wednesday 12 December 2007

Aku cuti ni sebab pagi tadi gi monthly checkup kat klinik, doktor plak bermurah hati kasik MC, takkan la aku nak poyo kata tak nak kan?


Dah 32 minggu dah kandungan aku ni. Macam x caya plak, mcm baru jek dapat tau pregnant 8 minggu, tetiba dah 32 minggu ... 8 bulan, phewwww ... patut le pun aku dah rasa lenguh2 pinggang dah .. rupanya dah time for shopping!!!! hehehehe!! Tapi, tadi pun tak scan so still tak tau apakah gender dalam perut aku ni ... isk, i have to wait for another 2 weeks for the following checkup. Next checkup dah kena buat ngan Gynea kat hospital kat mana aku nak deliver nanti. Mcm masa Lydia dulu, kali ni pun Insya Allah aku akan deliver kat Shah Alam, DEMC, dengan Dr. Norleen. Tadi sejurus lepas dr. Adibah kata aku dah boleh booking hospital, terus aku carik balik kad rawatan DEMC aku, tapi ntah mana aku letak, so terpaksa la aku ke Shah Alam booking for appointment kat situ. So my next appointment with Gynae is on 26.12.2007 .....


Balik dari Shah Alam, aku gi umah MIL, Lydia kan kat situ ... masa aku tinggalkan dia before ke klinik, dia tengah ngan FIL, kat belakang rumah buat reban ayam .. selalu2 nya, kalau x hujan, sure dia ikut MIL ngan FIL gi kebun ..ekeke, bila aku tgk life anak aku, dah sebijik macam masa aku kecik2 dulu .. kebun tu dah mcm playground jek ....


Lepas Zohor, aku ajak Lydia gi Puchong umah abang aku ni ... mak aku ada kat sini sebab abang aku dah nak balik dari Mekah 2 minggu lagi ... aku ni dah hidup mcm org nomad jek, pindah sana sini kelek beg ... terpaksa le, sebabnya takyah le aku terangkan kat sini, malas dah. huhuuhu... So now aku kat umah abang aku le ...


Apa lagi citer? oh, dah akhir tahun ni, apa lagi la citer yang lebih hangat kalau tak pasal Appraisal kan? Aku rasa mcm baru je semalam kisah DI aku tu berlaku. DI yang menyebabkan appraisal aku tak ada effect. Dapat excellent pun mcm tak dpt excellent. ngan x de increament .. promotion jauh sekali la kan .. hahahaha! tak habis2 lagi aku rasa baran bila ingatkan increament aku dorang hold and tak release2 sampai skang.


Dah setahun berlalu, now dah appraisal lagi.. turn aku Isnin semalam. again, aku dapat excellent.. ye, sila beri tepukan gemuruh ye hadek2! hahahh! ciss, seriously, aku rasa tak de feeling langsung ngan result tu .. apsal ntah aku rasa mcm excellent tu tak sesuai jek .. aku pelik, aku rasa this year segala apa yg aku buat, tak nampak pun result yg memberangsangkan .. result yang kelam kabut ada ler ... tak pasal2 orang lain jadik mangsa disebabkan aku punyer kelemahan in planning. Jadi excellent tu untuk apa, aku tatau la .. aku rasa pelik sebab dalam project aku ni, performance bukan dinilai dari cara kita bekerja, tapi measured by the result, the output, the deliverables ... bla bla bla .. hmm.. and aku admit, semua tuh aku lom ada. Tapi, dah dapat excellent, takkan aku nak berlakon kata tak suka kan? manalah tau, rezeki aku ada increament lumayan ...


Aku mmg akui ler, aku mmg kerja keras few months back ni... tapi, aku ada reason for that. reasonnya, ini jek la masa yang ada utk aku bagi my full comitment to this project. Despite rasa kecewa yang aku rasa, aku buat jugak kerja dengan bertungkus lumus. Cuma on multitasking, nope aku tolak ketepi. Aku tak sanggup buat kerja multitasking dalam keadaan aku yang tgh kecewa tu ekekekeke ... Aku kata ini jek masa yg aku sure aku leh bagi full comitment, sebab masa ni, walaupun aku pregnant, itu adalah aku, asalkan aku leh control stress, insyaALLAh aku leh kerja mcm org tak pregnant, infact lebih cargas dari org x preg ... ada anak pun dah besar, dah boleh dibawak bercakap .. dah tak berapa menyusahkan orang kalau ditinggal bersama mereka masa aku kena kerja lebih masa.


Aku sendiri bayangkan, lepas ni, aku akan bersalin... so 2 bulan sah sah aku akan cuti .. mmg tak akan tau menahu langsung pasal kerja ... bila masuk kerja, dah mcm orang baru .. semua benda dah tertinggal. and aku tak rasa aku boleh bekerja sekomited macam sebelum or masa aku pregnant. Ada baby, so dont expect me to go back late le kan .. ofkos aku takmo orang yg jaga baby rasa terbeban .. tau jek la jaga baby bukan mudah ...


Jadi, itulah sebabnya kenapa aku sedaya upaya komited sekarang ni .. sementara aku boleh komited utk project. Tidak sekali2 kerana nak nak dapat promotion yang aku dah terlepas last year. Lagipun, DI aku last year tu, outcome nya ialah no promotion for this year .. ekekeke .. unless ada miracle .. aku bersyukur aje lah ... sesungguhnya rezeki ditangan Allah kan ...Dapat baby pun rezeki jugak, bukan promotion aje rezeki kan ...


la, panjang bebel, ha, baru la blogger tegar namanya nih kahkahkah!!! fuh bestnyer dapat update blog panjang2 hahaha ... nampaknya kena selalu MC la kot baru leh update blog!


ada banyak lagi la benonya citer ... tapi lain kali lah .. Lydia dah merengek2 nak main kat luar .. maklum le dah biasa duk ngan atuk, petang2 main kat laman rumah .. so bila petang dalam rumah dia rasa rimas kot..


OK ols! semoga ketemu dilain waktu yach!


Salam.

2 comments:

  1. Anonymous7:54 am

    Rindula kat ko..muahhh

    zure

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:23 pm

    Sis,

    Takpe sis. Rezeki dari Allah swt, bukan dari promotion bukan jugak dari increment kan(peringatan untuk aku jugak..)cool jek, adalah tu bahagian kita . tak dapat increment dan promotion pon ko orait je kan.. Take care sis.. Moga2 yang baik2 comes your way..

    ~arena

    ReplyDelete

Popular Posts