Sunday 26 August 2007

Selamat Pengantin Baru Twin!

Dah lama aku rasa excited nak attend wedding one of my close friends during my years in college dulu. Kebetulan, nama dia pun farah, and birthday dia pun in June ..so among us, aku kata kitorang twin, walaupun kalau tgk paras rupa mmg jauh le kan .. huhuhu ...


1st time aku ke kelantan was in 1996 rasanya ..more than 10 years back. Masa tu, Farah le bawak kitorang ke rumah dia, weekend dalam bulan puasa ... daripada Kuantan ke KB naik bas, punyer lah aku rasa letih giler!


2nd time, awal tahun ni, in February tak salah aku ... with husband's family. Sama la, sangat meletihkan! maybe sbb pegi time peakhour, mmg jem giler jalan... so aku dah give up nak ke sana naik kenderaan darat ...


Sbb tu siang2 aku dah book flight utk ke wedding farah ni. Yang best member2 wajib semua ada .. so petang tu masa check in kat hotel, meriah betul! paling best, Farah pun sanggup tinggalkan kesibukan preparation kat rumah dia, and join kitorang lepak kat hotel dan dinner sekali. Maza pun, last minute turun gak walaupun terpaksa balik sejurus lepas Farah nikah, sbb dia ada wedding cousin dia... Aku suka semangat setiakawan kitorang ..the same ppl get together .. daripada wedding Juita,ke wedding aku,ke wedding Maza .. semua ada ... aku pernah buat satu entry pasal dorang rasanya ... tajuk entry tu, Kawan-Kawan itu kot ...


Jumaat yang cerah tu, Alhamdulillah ... Farah pun selamat dah jadi isteri orang, which aku rasa sayu dan terharu masa Azlan lafazkan akad nikah tu .. automatik,semua kenangan dengan farah dan kawan2 rapat masa zaman2 kolej dulu menari2 dalam mata aku ... kejap je, kenangan 12 tahun lepas dah kami tinggalkan ... lebih2 lagi, farah ni antara favorite kitorang, jadi bahan usikan, sbb dia blur sporting, mmg best! :-)... sampaikan masa dia datang lepak kat hotel sehari sebelum dinikahkan, still kitorang dok mengusik2 dia .. hmmm.. and sehari lepas tu, rasa macam dah ada jurang ... hiks! aku tau tak de la jurang gitu, cuma baisa le, meks over feeling wakakkaa.. ... hopefuly husband farah pun sporting jugak macam dia ... sbb so far, husband Ju dengan husband Maza dua2 sporting jea.. husband aku .. maybe tak byk ckp compared to them,tp dlm kategori sporting le, sbb ON jea kalau aku ajak lepak ngan dorang ..kitorang gossip2 dan usik2 sesama sendiri dengan over pon dorang layan jek ... mmg tak stress la dapt husband mcm ni.. we dont have to pretend to be someone else in front of them .. :-)

Lepas ni, tak tau turn sapa plak ... sapa2 punyer turn pun, hopefully marrriage tak akan merenggangkan kitorang le ..walaupun actually now ni dah tak close mcm 12 tahun lepas, still aku rasa dorang ni kawan rapat aku .. maklum aku kan x berapa ramai kawan ...


So, untuk Farah, aku ucapkan Selamat Pengantin Baru, Semoga Berbahagia dan Berkekalan Selamanya ...

1 comment:

  1. Anonymous4:37 pm

    ahahahahah, blur? :-p .... alaaaa mcm ko tak kenal aku....
    thanks fara, sebenarnya aku duk surf gambar2 kawin aku, kot2 ko ada upload ker.... tak tgk lagi ni....
    kita dah seiring sejalan dah skarang ni... :-)

    ~farah d twin~

    ReplyDelete

Popular Posts