Monday 22 December 2014

Kutipan derma BIKERTHON untuk menaiktaraf prasarana sekolah

Bulan November (lamanya perap cerita ni) hari tu, sekolah Lydia buat kutipan BIKERTHON, bagi mengutip derma untuk menaiktaraf prasarana sekolah. Kelainan 'THON' pada kali ni, bukan murid yang perlu kutip derma, tetapi tugasan itu diberikan kepada ibu bapa. hahaha! Maybe pihak sekolah pun tahu, kalau anak murid kutip pun nanti parents juga yang buat.. kan? 


Saya dan suami mcm biasa le, tempat yg biasa untuk kutip derma tentulah adik-beradik dan kawan-kawan di ofis. Alhamdulillah untuk jangkamasa 2 minggu tu, dapat lah kumpul sikit... masuk dalam sampul dan Lydia hantar ke cikgu kelas dia..


Ibu bapa dapat jemputan untuk hari kemuncak Bikerthon ni, tapi yang seronok, pihak sekolah menelefon saya supaya dapat hadir, kerana hasil kutipan Lydia adalah antara yang tertinggi, so dia akan diraikan dengan motor besar (BIKERTHON kann.. haruslah motor hehe) - wah memang tak disangka-sangka betul!


So pagi Sabtu, 15.11.2014 tu kami ke sekolah Lydia. Pagi tu dimulakan dengan senam aerobik. Dengan cuaca yang panas tu, ibu bapa, guru-guru dan murid-murid semua tetap supporting sama-sama enjoy aerobik.

senam robik di sekolah sempena kutipan derma BIKERTHON
Panas pun semua tetap enjoy! termasuk la anak dara kecik saya tu.. hehe..

Selepas Aerobik, baru lah acara menaiki motorsikal berkuasa besar dan motosikal klasik oleh beberapa kumpulan dari sekitar Klang. Lydia dibenarkan memilih mana-mana motosikal yang dia nak naik sebagai meraikan dia bersama 9 orang murid lain yang turut mendapat kutipan tertinggi. Lydia pilih motor apa ntah, saya pun tak tau nama dia .. sebab dia ngan bapak dia yag pilih-pilih.. 

Motorsikal berkuasa tinggi dan motorsikal jenis klasik
Motosikal berkuasa tinggi dan motorsikal jenis klasik yang ada pada hari itu, ready untuk konvoi



Motorsikal bersedia untuk konvoi
Ready untuk pelepasan. Ambulan pun dah ready kat hujung sana tu.. 
Barisan motorsikal berlepas
Seronok betul time ni.. meriah!!!

Sempat lagi tu, posing dengan salah satu team motor berkuasa tinggi. hahaha over btol mak Lydia ni! Duta Shaklee terserlah dengan beg itu! hehehe..


Selepas konvoi beramai-ramai tu, baru lah acara kemuncak penyampaian hadiah bagi kutipan tertinggi. Hadiah utama ialah motorsikal. huhuhuh berdebar2 gak agaknyer hadiah yg mana la Lydia dapat.. hehehe... 

Hadiah untuk pemenang kutipan derma BIKERTHON tertinggi
Hadiah-hadiah untuk para pemenang

Antara ibu bapa yang hadir pada majlis kemuncak kutipan derma BIKERTHON SKSKI
Antara ibu bapa yang hadir pada majlis kemuncak kutipan derma BIKERTHON SKSKI

Akhirnya nama Lydia dipanggil pada hadiah ke lima! hahaha kecewa nak dapat hadiah utama tapi Alhamdulillah dapat la jugak.. hadiah itu berupa microwave!

Daleela dan Fahren selamba maik kat lantai...

Adik-adik datang support :-)
Kami semua enjoy dengan event ni, Alhamdulillah...

-----
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ataupun tentang peluang menjana pendapatan bersama Shaklee, hubungi saya di 019-239 0107 (Fara)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts