Sunday 29 June 2014

Kandungan Minggu ke-31: Hari pertama Puasa Ramadhan

Alhamdulillah, hari ni hari pertama berpuasa dalam bulan Ramadhan. Dan Alhamdulillah, sekali lagi diberi peluang untuk berpuasa dalam keadaan berbadan dua. :-)


Minggu ni minggu ke-31 kandungan saya. Wah sekejap je masa berlalu! Serius rasa cepat pulak pregnant kali ni. ALhamdulillah so far tak ada apa2 kesulitan sepanjang tempoh pregnancy ni.. Cuma letih2 tu normal lah, lagipun saya sendiri dah berumur 37 tahun kan.. memang tak sama la dengan mengandung anak pertama, 11 tahun lepas. :-)


Sekarang ni cabaran utama saya ialah pinggang dah mula rasa tak selesa terutama waktu tidur. Kalau tilam spring OK lah.. tilam selain spring memang sakit ohhh.. itu pun nasib baik le amik OSTEMATRIX 4 biji before tidur.. time nak tidur je rasa tak selesa, dah tidur tu nyenyak jek lah sampai ke pagi.. deep sleep gitu.. Alhamdulillah..

Ostematrix


Bulan puasa ni, mencabar jugak untuk saya. maklum la dah 3rd trimister, baby dah banyak gerak dalam perut ni jadi manjang rasa nak pi toilet dek frequent urination. Kalau tak kena gaya, memang cepat je kering badan kan.. malam memang kena minum air banyak lah. Tapi sekali lagi saya bersyukur sebab saya pun ada PERFORMANCE DRINK Shaklee. Yang ni minuman berelektrolit, macam 1000Plus tu la jugak, cuma yg ni tanpa gula, cuma ada perisa oren sebenar. so rasa masam2 payau .. tapi, sengan sukatan yang betul, masam2 tu sedap diminum!

Performance Drink


Kenapa nak kena ambil PERFORMANCE DRINK ni? 

Sebab, dia cepat diserap, jadi memang kalau ambil waktu sahur, cepat je badan serap liquid tu. satu lagi, dia bukan air biasa, jadi memang tak mudah keluar dari badan dengan perpeluhan dan perkumuhan. So kurang sikit rasa nak kencing tu.. inshaAllah..


Selain saya, anak saya yg nombor 2 tu pun sedang bertahan dengan cabaran bulan puasa.. cabaran untuk saya juga tu nak betul2 beri dia motivasi untuk bertahan sampai ke petang.. 


Saya harap kedua-dua kami dapat bertahan...

SELAMAT BERPUASA SEMUA! Jangan lupa klik eSell di kanan atas blog ni kalau nak membeli sebarang produk dari Shaklee... Kalau rasa mahal, meh hubungi saya, saya boleh beritahu kelebihan menjadi ahli yang melayakkan dapat diskaun setinggi 20% untuk semua barangan Shaklee1 berbaloi sangat!

Salam ceria! :-)
Fara 0192390107

No comments:

Post a Comment

Popular Posts