Monday 13 July 2009

love 'em so!

we had our kenduri arwah last 2 week at mak's house in bp. Its an annual event that normally takes place couple of months before fasting. Usually in Rejab.

We left klang around 9pm and before reaching Setia Alam tol, suddenly hubby asked me, "dah swith off ekon lom tadi?" I thought he was kidding but i was wrong. hmmmmp he forgot and me also forgot .. had to turn back .. half an hour wasted.

we stopped at R&R Dengkil, to hv our late dinner. we ordered satay kajang like 30 cucuk wahahaha! lama siot tak mkn satay kajang ... but after 20 cucuk everyone dah surrender .. hohoho! so packed and tapau.

I was sleeping almost the whole journey. Woke up at Ayer Hitam Toll then again lena .. lately susahnyer nak bukak mata dalam kereta! cian hubby ... sometimes I heard he sang loudly to kill the bored i guess ... but my eyes too heavy to open .. Lucky he understood .. or was it because with me sleeping, he has license to speed?? oh no!!

The best thing about balik kampung is when u see the halaman rumah. Doesnt matter siang ke, malam ke, pagi ke, petang ke .. the feeling is sooo good. Hmmm ...

It was around 2 am when I saw my halaman rumah. hmm Its either halaman rumah getting smaller, or number of cars getting bigger .. lucky we still got parking space ..else kena parking bawah pokok manggis yg gelap ittew ... huhuhu! From the cars parked, i know who were already in and who were not. Ohoho... we were not the last bus!

Inside, Mak and my sis Shila lom lagi titon .. standard la sure tgh gossip sambil menunggu anak2 semua sampai ... hmm i like that situation ... standard la .. kat depan TV, there was a queue of my anak2 buah dari yg kecik sampai yg besar alam dok bergelimpangan .. its like first come first serve basis .. sapa sampai dulu, dpt le tido kat spot baek punyer huhuhu .. but since aku still undr title pengantin baru, so i still hv the room for me to sleep. but silap le .. anak2 aku pun dah takmo tido bilik okeh! dorang rela bersempit2 depan tv tuh gak wif all the cousins .. so, mmg le aku jadik pengantin baru kan?? berduaan dalam bilik pengantin kami .. oppss .. actually since my bro still not married yet, so I am still the one yg latest kawen .. tuh yg aku still hv the honor to hv the master bedroom :-) but semua tk heran nak tido kat bilik pon! ada 4 bilik sumer jadik tmpt salin baju sajork! hiks!


Kat atas, pun dah fenuh ... family kakak (panggilan utk kakak sulong) mmg confirm baring kat atas depan, pastu family Shila plak pastu family abg Amai ... kat bawah adalah segala anak2 buah plus family abang An bila dia sampai later, ngan adik aku Midy yg masih lom berfamily hohoho!

kat belakang, bibik2 punyer zone ... 3 bibiks ..

Kakak woke up when i came in. When I entered, lepas kasik salam.. my first shout,

"Weh aku bukan bas terakhir kan .. seb bek dpt parking!!!"

mak smiled. Midy aku rs baru nk tido but tak jadik ..when he answered,

"tak, bas dari bndr kinrara lom sampai, tuh bas penumpang ramai .. besok baru sampai, schedule delay.."

adeh! kul 2am kitorang pedulik hapa, bantai gelak tak hingat! then sorang2 bangun .. join the keriuhan pagi ...I slept later at 4 and I dont think kakak ngan mak sleep at all.

I just LOVE those situation very much! i cant describe the great feeling of balikkampung. esp. my kampung. maybe bcoz family member kaki sembang kot ... i know, all of u mut hv the same great feeling about anything .. yeah, its that feeling! :-) ... Ok lah .. lor am not telling bout the rest lah .. it was all fun and fun and fun i cant describe more.
I LOVE MY FAMILY :-)

hah .. nih lah isi bas dari Klang :-)

4 comments:

  1. sweet pulak kaler biru langit nih.

    ReplyDelete
  2. oitt....awat skit sgt penumpang bas ni?? kena tambah lagi....bkn 1 tapi + 1 + 1 + 1..hehehe

    ReplyDelete
  3. i love my family too~ hehehee.. aku tatau la bila masa aku akan rasa perasaan 'balik kampung'..sbb sejak lahir sampai sekarang dok bawah bumbung makbapak =)

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:56 am

    Fara,
    dah besar Idlan...baju raya aku tahun ni kansel warna biru...hehhehe...
    (promo sikit...Fara jgn lupa join 12hb Sept..berbuka dgn anak yatim...ko tak yah nyanyi lagu uji rashid dahhh..hehehhe)
    wakame

    ReplyDelete

Popular Posts