Friday 12 August 2016

Sekolah Rendah dalam kenangan 1984-1989


Dalam banyak2 group Whatsapp yang aku ada, group sekolah rendah adalah yg  paling senyap dan slow dari segi penambahan ahli. Bertahun aku create group tu ada 5 je member. LOL. Tapi baru2 ni, baru dapat trace dan tambah ahli baru..dah jadi 15 orang, half of the class dan half of the batch! Hahaha sekolah kecik uols.. Dan mula laH rancak berbual. Sebenarnya okwed juga nk borak especially the guys lah. Mcm aku, last jumpa diorang mmg darjah 6 lah sebab bila form 1 aku terus masuk sekolah all-girls yg agak jauh dari kampung. Diorang yg lain2 adalah jugak diorang jumpa dan bersekolah sama sampai form 5.

Dalam okwed tu, still lah suara iols jugak berkumandang di situ ekekekek. #okwedlasangat.

Mcm tak caya. When i left them, they were small and innocent and most of them actually aku lupa camne la perangai masa sekolah dulu. Camne gaya dorang bercakap and what not. Tapi the moment they teased me by calling me FARADEBAB, urghh i remembered how i hate it when they call me that. Tapi masa tu mmg aku tak suka la nk merajuk2 sentap ke apa.. But malas juga nk bertegas kata dont call me names gitu. Kahkah iols penakut okeh so i prefer to ignore. Marah tak, galakkan pun tak. Tapi idok le aku sentap sedih sorang2 menangis dibucu katil. Aku tak suka but OK je tak emosi.

Its different now.

I choose to be firm lah ofkoz i kan dah besar. So bila derang call me debab mmg aku x jawab le and bila panggilan dtg lagi, aku bagitau terus, sapa panggil aku selain dari nama yg aku endorsed, then aku tak layan dan tak jawab sebarang pertanyaan. Oh ye, masa dah kerja few years back, pernah sekali org cuba nk panggil aku KakMok. Aku tak jawab, dia kata knp tak jawab? Aku kata aku tak dengar pun dia panggil nama aku? Dia gelak je. Then terus je aku cakap terus terang yang aku tak suka orang call aku selain yg aku benarkan.. especially jangan call ppl based on sifat apatah lagi sifat yg lemah. Aku tak marah tapi jangan pulak dia marah kalau aku tak jawab panggilan tu ekekeke.. Lepas tu dia panggil aku kak Dib and we remain friends alhamdulillah..

Bila makin ramai in the group, byk la dorang share pic2 yg later after i left to the all girls school at town. Pic2 zaman remaja giteww ekekeke wah kemain semua. Yg comot2 masa drjh 6 tu kemain ensem masa sekola menengah n after SPM. Hahaha thank God aku jumpa dorang balik now that we are not teenagers anymore ..... Coz now most of them tak fikir nak menyemat je .. Dh matured n family man semua alhamdulillah.. Yg aku salute, most of them dapat income from perniagaan. Cafe lah runcit lah printing lah.. Aku rasa kecik je sbb mkn gaji cabuk ekekekkee..

Ok nk citer itu jek. Mana satu aku dalam pic tu? Ekekekkee well u can trace me by the name they called me kot kan ekekekke..

Alfatihah untuk kawan2 sekelas yang dah lebih awal meninggalkan kami.. Ada 4 org yg dah 'pergi' :(

1 comment:

  1. Syahdu baca.... friendship will nevef say good bye. Aku rasa mcm ada buat otograf dulu... tp tu la... x reti simpan. Aku plak duduk hostel.. so hilang ntah ke mana...

    ReplyDelete

Popular Posts