Tuesday 23 December 2014

Hari Anugerah PASTI 2014

Seminggu selepas hari kemuncak BIKERTHON (previous entry) tu, pada 23 November 2014 pula, kami sekeluarga ke sekolah abang Lan untuk Hari Anugerah Cemerlang dia pulak. Alhamdulillah, dah selesai pembelajaran selama 2 tahun abang Lan kat Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) ni. KEjap je masa berlalu. Rasa macam baru je tgk dia bukan main petah bercakap pada hari pertama saya hantar ketika umur dia 5 tahun. Now dah penghujung 6 tahun dah..

Hari Anugerah di buat di perkarangan sekolah tu je.. majlis yang ringkas sahaja macam tahun-tahun sebelumnya juga (saya dah berpengalaman berada pada majlis di sini ni sejak Lydia tadika dulu hehehe)

Hari tu abang Lan pakai baju merah menyala, baru raya hehehe.. Abang Lan memulakan acara pagi tu dengan laungan azan, kemudian diikuti dengan pelbagai persembahan daripada murid-murid dari 5 tahun dan 6 tahun. 

Sebelum mula azan


Dalam acara ramai-ramai pun, abang Lan kena duduk depan. Nasyid lagu Ya Hanana. Tapi lagu tu panjang sangat, separuh nyanyian, abang lan dah kebosanan dan kepanasan hahaha... tau je la bebudak kan bukan boleh simpan2 rasa tak selesan tu. Dan dan tu lah jugak dia pegi lap peluh dengan mengangkat baju dia hahaha.. lepas tu suara dia pun makin lama makin perlahan.. lawak pun ada.. sampaikan pengetua menyampuk masa tengah2 nyanyi tu, pengetua kata "ha, bateri pun dah lemah.." hehehe... comel pun ado.. well.. bebudak kan.. takkan nak control macho jek.. hehe..Tapi, selepas tu saya tanya dia kenapa nyanyi tak semangat, dia kata dia tak suka nyanyi.. hahaha.. pulak daaah.. ok noted abang Lan!

Masa ni dia lead untuk lagu Ya Hanana



Time ni dia dah malas. So cikgu pass kat kawan dia untuk baca Hadis. hehehe


Akhir sekali sebelum penyampaian hadiah, abang Lan sekali lagi kena naik pentas, kali ni untuk baca khutbah pulak. Sebenarnya selepas pertandingan khutbah peringkat Selangor lepas raya tu, dia pun dah lupa text tu.. dan tak begitu berlatih pulak untuk persembahan masa hari anugerah ni.. jadi masa persembahan, ada sikit gagap-gagap.. tapi dia takde pun riak takut ke apa.. selamba jek.. tak kisah la abang Lan.. asalkan berani pikul tanggungjawab tu..

PASTI WADI SOFEA
Antara penonton yg hadir. Kat depan tu Abang Lan sedang baca khutbah. 


Selepas selesai semua persembahan barulah acara penyampaian sijil dan hadiah. Alhamdulillah abang Lan dapat anugerah pelajar terbaik dengan pencapaian 98.2% .. syukurlah... Hadiah tu sebagai pemberi semangat kepada dia tapi sebenarnya pada saya, yang paling penting abang Lan berjaya membawa diri dalam sekolah tadika ni. Semoga tadika ni jadi asas yang baik untuk dia menyesuaikan diri masa sekolah rendah nanti.. inshaAllah..

Abang Lan dengan Ustazah (isteri pengetua) sekolah
Alhamdulillah, TAHNIAH ABANG LAN!!

Alhamdulillah, selepas abang Lan ni, giliran adik dia Fahren pulak akan ke PASTI. Saya akan tulis satu entry lain tentang perkara2 yang di dalam fikiran saya sebelum saya betul2 decide untuk masukkan Fahren dalam PASTI yang sama, inshaAllah...

Sekian, terima kasih kerana membaca! :-)

--------
notakaki:
Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan tentang produk ataupun peluang menjana pendapatan bersama Shaklee. Whatsapp/SMS/Telegram 0192390107 (Fara)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts