Tuesday 30 December 2014

Doa mohon perlindungan dari sebarang bencana

Satu kebaikan adanya whatsapp groups ialah perkongsian dapat dilakukan tanpa sempadan. Perkongsian yang negatif kita tapis dan hentikan daripada terus tersebar, dan perkongsian yang positif kita sebarkan supaya memberi manfaat kepada orang lain, inshaAllah. Saya nak berkongsi doa yang kawan-kawan di whatsapp group share ni. Ini adalah doa memohon dilindungi daripada sebarang keburukan dari langit dan bumi, inshaAllah semoga menjadi amalan kita.. Saya sendiri belum istiqamah dalam hal ni.. Sama2 kita cuba, kan?


Sebagai manusia, kita memang ada sifat MAHU JADI YANG PERTAMA. Rasa seronok dapat menjadi yang terawal dalam memberi maklumat. Keadaan ini kadang2 tak terkawal menyebabkan kita lupa untuk mengkaji dulu kesahihan maklumat sama ada negatif atau positif. Kadang2 kita rasa kita berniat menolong, tapi tak sedar ia mencalar hati pihak lain.


Ini sebenarnya kebimbangan saya sendiri. Maklumlah sudah berblogging sekian lama, banyak dah yang keluar dari diri saya.. Kadang2 saya takut tulisan2 saya memberi rasa tidak senang di hati pembaca. Takut juga jika tak boleh nak menjawab di sana nanti, nauzubillah.. Jika itu berlaku, maafkan saya seikhlasnya.


1 comment:

  1. Hanya kepadaNya kita bermohon semoga kita semua dilindungi dari segala mala metaka dan bencana. Sama2 kita berdoa

    ReplyDelete

Popular Posts