Monday 9 June 2014

Shaklee National Conference 2013/2014 di Sunway Convention Centre.

Sementara tengah fresh, meh la saya tulis tentang Shaklee National Conference 2013/2014 yang berlangsung di Sunway Convention Centre, Bandar Sunway pada 7-8 Jun 2014. haha! baru sangat lagi ni.. Fresh from oven kekdahnya uols! :-)


Main Stage
setting


Tahun ni first time la saya attend NC. Meskipun saya tidak hadir sebagai penerima award, saya tetap teruja nak tengok kehebatan NC Shaklee ni. Memang gah uols! Pendaftaran di buka seawal pukul 10 pagi! padahal event bermula pukul 2.00 PM! apa maknanya tu? maknanya raaaamai akan menghadiri conference ni jadi masa yang panjang sangat diperlukan supaya proses pendaftaran berjalan lancar...


Saya sampai Sunway Pyramid lebih kurang jam 11pagi, syukurlah dapat parking.. maklum le Sunway Pyramid tu mmg zassss laju je orang datang kan... lambat sikit mmg bertabah le kena gigih carik parking..


Sampai kat Convention Centre, tengok Q dah panjang nya makkk oii!! rasa bangga menyelinap dalam diri.. hahah bangga sebab saya tidak ketinggalan ada impian yang sama macam mereka... bangga tengok ramai sangat golongan wanita, para ibu dalam tu.. bangga tengok majoriti yang pada pagi tu adalah bangsa saya... Alhamdulillah... 


Barisan pendaftaran. Dari kul 10 sampai kul 2 pun lom habis! ramaaaaiii!!! meriah! best! (pic credit Ainul)


Selain kauter untuk redeem doorgift, ada juga kaunter untuk membeli produk terbaru Shaklee, Phytocol-ST. Ada juga kaunter untuk Star Achiever redeem registration diorang... boleh tahan panjang Q tu.. saya pasang azam, tahun depan saya naik pentas jugak! MESTI!


Lepas ambil doorgit, saya turun ke Mall, cari lunch. Kebetulan hari tu wedding aaniversary saya dan suami, jadi kami anak-beranak makan kat Manhattan Fish Market lah sementara tunggu jalm 2 nak masuk dewan.


Antara Goordift. Ada lagi takde dalam pic. 


Ada sedikit kelewatan memulakan majlis, tapi saya sabar je tunggu. Sambil2 tu jumpa ngan kawan2 seperjuangan dah posing sana sini.. ucap tahniah kat diorang... tanda sokongan kann... 


Dengan sidelines saya, Ima Sulaiman

Bersama sidelines dari group PAF Great Leaders (PGL), Noor, CTZ dan Radia


amik aura Roger

Signage di mana2 di dalam Mall Sunway Pyramid. Terbaak la Shaklee.. promo dasyat

Pose kat depan pintu masuk Convention Centre

Lydia tolong snap gambo mak Q nak redeem doorgift...

Posing depan poster NC 2013/2014

Ima and myself, posing dengan our uplines, Master Azlin (Success SuperMommies) dan Master Puteri (PAF)

pose dengan uplines dan sidelines, Master Puteri, Fad dan Ima (Pic credit Puteri)

Acara pertama ialah Master Parade. huhu.. excited la sebab uplines saya pon terlibat dalam parade tu.. seorang demi seorang nama master disebut ketika mereka masuk melalui red carpet! bangga sangat.. mereka lagi la bangga kot kan! yang syok tu, ramai je yang parade dengan anak-anak .. waaahhhhh menjadikan keinginan saya meluap2 nak join parade jugak! InshaAllah akan tercapai!


montaj kat main stage masa parade (Pic credit Ima)

Setiap masters membawa bendera ni masa parade tu.. 


Upline saya, Master Puteri Yusof dan Master Aznin ketika parade semasa berjalan di red carpet melintasi saya .. saya nak duplicate!
a haa.. hahah saya test selfie background parade, tujuan konon nak selfie masa Roger Barnet berjalan masuk! LOL

hahahhaha! tak kesampaian! wrong timing, Roger barnet nampak mcm kelibat apa jek .. LOL.. Well, i've made an effort uols! hahaha lalalala..

hahaha ini Ima yang snap.. pinjam ek Ima.. ekeke

Habis parade, ada performance sikit dari penari2 kebudayaan. Anak-anak saya enjoy je tengok tarian.. hehe.. lepas tu baru le ucapan dari Victor Lim, pengerusi Shaklee Malaysia, kemudian ucapan dari Bradford Richardson, President Shaklee Corporation yang datang khas dari US. Semangat betul mereka ni bagi speech. memang tak membosankan!



anak-anak saya enjoy tengok tarian kebudayaan.. saja pilih tempat duduk belakang sbb mudah budak2 ni kuar masuk tak ganggu majlis..
Victor Lim presented perfornance growth. Hebat sangat 1,240% memang mantop lah! rugi laaa kalau tak rebut peluang perniagaan dengan Shaklee (pic credit FB timeline)

tahniah all shaklee business owners!!! Shaklee business rawksss! (pic credit FB timeline)


Tapi kemudian anak-anak saya mula bosan, jadi saya hantar mereka ke tingkat atas, ada daycare yg Shaklee sediakan. kat dalam tu ada TV, ada pertandingan mewarna, ada belon dah clown... mmg budak2 enjoy lah!.. saya turun kembali menyaksikan batch pertama penyampaian award.. 


Oleh kerana masa tak mengizinkan, dan hasben kena balik awal nak mengejar untuk kenduri jiran lepas maghrib, kami pun beransur dulu.. tak ada rezeki saya nak mendengar ucapan Roger Barnett, CEO Shaklee Corporation.. tak apa lah semoga ada rezeki lain kali amik award terus dari beliau.. inshaAllah..


Tapi memang majis ni lebih menaikkan semangat saya .. maklum la memang jeles melihat kawan2 seperjuangan balik dengan award di tangan, lepas tu dapat plak free themed dinner lepas majlis selesai... tahun ni tema Glitter.. wahhhh meriah betul! dalam pada saya jelous, saya tetap tak putus semangat, dan menjadikan saya mahu berusaha lagi! Memang awesome sangat Reward dari Shaklee!!!




Tahun depan saya dan anak-anak buah dalam group saya FAST akan naik pentas pula! ayuh kerja keras! jom uols, ada masa lagi ni untuk join family besar Shaklee dan rasa keseronokan NC.. Contact saya untuk info lebih lanjut tentang bagaimana nak memulakan bisnes Shaklee!


Jumpa lagi entry lain! :-) Thanks sudi membaca! :-)


Salam ceria,
Fara 0192390107

6 comments:

  1. Mr Roger pesan, teruskan sharing tentang produk Shaklee! Help others to help others.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha!! baeklah! tengkiuuu Imaa! :-)

      Delete
  2. Terbaaaakkk.. Kenapaku tidak jumpamu langsung.. Hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku serempak ngan Master Fazali, ko tgh beratur dia kata. Lps tu terusnx nmpk dah.. Lagipun sbb tmpt duduk lain,, ikut kaler wristband kan..

      Delete
  3. syokknya pegi .. jelesi tak dpt gi .. psg azam utk thn dpan ..insyaallah ..

    ReplyDelete

Popular Posts