Friday 20 June 2014

Dinner kat Umang-Umang Steambot, Meru Klang

Hari ni, nak story pasal family dinner kat Umang-Umang Steambot kat Meru. Saya akui saya ni memang jenis tak berapa rajin ke dapur.. saya OK nak masak tu, tapi nak mengemas dapur tu alahai 'bercinta' mak dek non! hahaha! dah pemalas tu mmg banyak alasan!


Hari bekerja, kalau naik satu kereta dengan hubby (dia amik saya kat komuter), memang terus zasss pi dinner kedai.. hmmm cuba tgk camne dinner kitorang dalam seminggu hahahaha!!!


dinner luar
dinner kat rumah tapi tapau dari pasar malam
dinner kat rumah tapi tapau dari kedai
dinner kat rumah tapi makan roti sajork
dinner kat rumah dan masak proper
dinner kat rumah MIL/rumah mak
dinner kat rumah, masak simple


hahahahaha! aci tak? leh jadik ibu mithali tak? ekekeke tapi saya lah tetap mak terbaik kata anak-anak saya.. bila saya masak, melangit dorang puji.. bila saya ajak mkn kat luar, pun dorang berterima kasih.. 


OK. malam semalam, turn dinner luar.. so hasben suggest makan steam boat memandangkan ada kedai steam boat baru kat area rumah saya. UMANG-UMANG STEAM BOT! yum yummmm saya memaaang suka steambot.. errkk ekceli saya suka semua food pon.. haha!


Not bad la.. kedai spacious.. layanan mesra.. menu not bad, standard la stimbot kan.. perkara baru kali ni ialah anak2 teruja belajar guna chopstik! hahaha! terutama abang lan! gigih dia ajar adik dia guna padahal dia pon baru je pandai.. haha! 


ok dah jom lah tengok gambo... sambil2 stori kan..

UMANG-UMANG STEAMBOT
JALAN SEKOLAH, BUKIT KAPAR,
MERU, KLANG

Speciality dia rasanya sos dia kot.. ada rasa2 korean sos! i like! selain dari kedai yang spacious, parking lot pun banyak.. mmg sesuai utk seisi keluarga.. tempat amik food pun luas.. tak la berebut.. 


Ini la kedai dia..


cuba tgk Daleela punya gaya makan mi celup kat pic kiri atas! hahaha!

Umang-Umang menu
Pelbagai pilihan... sos paling sedap ialah sos korea dia... yum yummm

Umang-Umang steamboat
Dalam banyak-banyak menu, favorite of koz la kambeng! haha!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts