Friday 6 July 2012

Hampir berakhir

Salam Jumaat semua! :-) rasa mcm baru je jumaat, now dah jumaat lagi.. best sbb dah nak weekend.. tapi tak best sebab cuti makin sikit.. huhuhu..

walaupun aku tgh cuti lama ni, aku still looking forward to weekends. sebab weekends semua ada kat rumah.. walaupun takleh nak pi jalan2.. still i like weekends better than weekdays.. :-)

dah akhir2 pantang ni, dah lemau rasanya... lemah lesu bada sbb berkurung je.. huhu.. keluar rumah cuma utk sidai baju ngan buang sampah jek.. ekeke.. tapi aku kira beruntung gak le, dalam masa berpantang sebulan tu, dah 2 kali balik johor.. luas le pemandangan aku ni kan..

beruntung orang sekarang berpantang rasanya.. nama je duduk kat umah tapi semuanya dihujung jari jek.. nak borak, nak shopping.. mmg takde la merasa dok termenung je.. even tho tak de laptop pon leh hidup ngan phone.. kalau lah phone pun takde or tak brp nak smart, paling koman pon tengok TV kan? point aku, mmg tak sempat le nk merasa bosan patutnyer..

ce bayangkan zaman2 mak aku mak mertua aku dulu.. berpantang dalam tahun 50-an, 60-an.. huhuhu memang mencabar!! based on mak and mil punyer story.. aduhhh! dah le masa 40 hari tu mmg takleh ke mana-mana.. tak leh ke mana2 as in takleh bangun dari tempat duduk kecuali nak pi toilet jek.. dengan tak de tv .. internet JAUH sekali la kan.. mmg hebat kesabaran org dulu2.. no wonder skang ni masa cepat berlalu.. sebabnya takde masa menunggu..

kali ke-4 dalam pantang ni, aku rasa dah lebih independent lah.. ok maybe ada org yg independent sejak anak pertama lagi hehehe.. aku tak de la seindependent itu.. masa anak pertama dulu memang lembik esp. dari segi emosi lah.. stress manjang.. anak nangis stress, laki pi kerja stress, hehehe.. mmg no wonder la susu pon stress nak kuar.. lama kelamaan, anak ke-2, ke-3.. dah ok lah.. takde la stress mana.. dok je la umah mil tu mcm ratu gitu.. bertuah le badan dpt mil yg layan aku lebih daripada anak sendiri.. Alhamdulillah..

pantang kali ke-4 ni, aku bgtau mil yg aku nak pantang kat rumah je lepas seminggu tu.. memula aku tgk dia ok jek.. tapi masa aku nak balik tu, dia peluk aku .. aku dpt dgr suara dia tahan sebak masa nasihatkan aku jaga diri baik2 kat rumah sorang2 tu.. aku pun sedih.. paling sedih dia bleh plak mintak maaf kat aku if dia ada marah anak2 aku yg lain masa kat situ.. aku mcm oh tidaakkkk! tidak sama sekali.. mak mertua aku tu dah mcm mak aku sendiri .. marah dia mesti la sebab dia sayang.. aku pun lagi suka mil aku strict sket ngan anak2 aku.. mil aku tak mcm nenek2 yg manjakan sgt cucu2 dorang.. which is good.. tapi yg best tu, cucu2 still suka kat dia.. aku rasa mak mertua aku ni ada persamaan ngan mak aku.. hehehe which is garang.. tapi dalam garang tu ada kasih sayang.. dalam pada ikut cakap anak2 tu, terselit ketegasan dia yg anak2 tak leh nak lawan ..

so balik le aku ke rumah .. hehehe... now dah 3 minggu kat rumah sendiiri ... rindu lah pulak kat mil.. so, esok aku nk balik umah mil!! :)

by the way, ada few days lg before aku 'lepas hari' .. aku nak ucapakan terima kasih lah kat kawan2 yg datang menjenguk aku and daleela masa kat umah mil atau kat umah aku.. ada gak yg nk dtg tp sbb aku asyik balik johor je so x dapat dorang nk dtg.. its ok.. its tought tht counts.. :-) jom tgk pics.. tp ni yg aku teringat nk snap.. ada yg dh balik baru tingt nk kuarkn kamera.. duh!

omar, edi n family from hubby's ofc - dorng konvoi dtg like 5 families tp ramai dh balik br aku tingat nk suh dorng pose.. hoho

edwin n family

D dtg ngan hubby n Ilyas.. Shara drg ngan mak dia n Hannah

D n I

1 comment:

  1. ishhh mcm dah sama lebar je ni muka! hahahaha erkkkk

    ReplyDelete

Popular Posts