Tuesday 21 February 2012

sajak pagi selasa

Malam tadi, sebelum tidur, Lydia tiba-tiba bagitau yang cikgu mintak dia baca sajak.. dan cikgu mintak supaya parents tolong buat sajak...

sbb dh malam and mata aku dh ngantuk sgt, aku kata dalam hati yang esok pagi2 aku google je lah sajak tu...

tapi pagi2 ni, dlm rushing sana sini, aku terlupa.. aku teringat masa nak naik kereta. so dan dan tu jugak aku amik pen dan kertas.. masuk dlm kereta.. on the way pegi taska utk hantar anak2, aku pun tulis lah sajak pendek yg mana terlintas.. itu je yg termampu dlm masa 15 mins nk ke taska tu :p

aku try ingat balik, lebih kurang mcm ni la tadi sajak yg sempat aku fikirkan tadi.. tajuk dia cita-cita.. haha.. simple2 gitu.. nasib baik anak baru darjah 2.. lol! kalau aku google sure sajak gempak2 yg kuar kan!? hmmm x pe lah.. jom layan..

hari ni,
ke sekolah aku melangkah..
pesanan ibu dan bapak,
kugalas dibahu..
segunung ilmu, itulah harapan
dan cita-citaku..

di rumah,
ibu bapa pembakar semangatku!
di sekolah,
guru-guru pemberi ilhamku!
rakan-rakan!
marilah bersama-samaku!
kita berlumba!
mengejar ilmu!
agar tercapai segala cita-cita,
yg tak jemu kita tuju!

ayuhlah!
bangkitlah!
cita-cita dan ilmu,seiring berpadu!!

-mak.6.45AM-

4 comments:

  1. hahaha.... pandai ko wat sajak kan?

    ReplyDelete
  2. fuyooo dalam 15minit buat panjang tuh. hebat ah kak fara. sure lydia bangga and semangat nak deklamasi sajak tuh

    ReplyDelete
  3. word2 simple jek.. tak mcm sajak pun .. LOL ... tak kisah lah.. janji tak rasa guilty .. ekekke

    ReplyDelete
  4. Perghhhh .. patut laa anak pandai bersajak. Ropernya mak dia lagi pro. Mang kuah tumpah ke nasi lerr nih. heeh

    ReplyDelete

Popular Posts