Friday 30 December 2011

Ini adalah tentang 'Tentang Dhia'

it's 2.59 in the morning now ..and i just finished watching Tentang Dhia.. ekeke.. watched it at Tonton, as usual.. i watched 2 episodes in a row .. selalunya i'll wait for weekend to watched the whole week's episodes, back to back sampai pening.. tp sbb ptg tadi was the final episode,  kugagahkan jugak on laptop malam2 buta lps anak2 dah tido ..

Tentang Dhia ni, slot apa eh? Akasia eh? slot yg mmg aku tak follow.. not because aku tak suka, cuma timing dia tuh yg tak berapa nk kasik laluan kat aku yg sering bermaghrib dijalanan ...

Aku ingat, before Tentang Dhia, it was Nora Elena kan? yg tu pon kemain hotstuff like eveyone were talking/twitting/FBing about it.. tapi aku tak tgk pun.. i tried to catch up tp tak begitu boleh tangkap feeling plak.. ooopss.. sorry aku bukan nk review NE... hohoho!

then comes TD. memula aku noticed the new drama ni, from the gazette.. tapi my comment was, alah.. apa kes la drama melayu asyik2 la buat kat sawah bendang.. aku ckp gitu sbb aku mcm rasa TD nih, shooting dia mcm ala2 Nur Kasih ... ala2 slow motion kat sawah.. nk bangkitkan mood kan..too bad aku tak minat gak Nur Kasih walaupun citer tu pon sangat diminati termasuk la adik aku pon dok la crazy about Tiz Zakiah tu.. huhuhu..maybe sbb timing, so aku x folo, so aku x minat... la.. aku bukan nk review psl NK laaa.. adeh! merepek ok!

aku tgk pelakon2 TD ni... frankly speaking, aku ala2 curiga adakah Nora Danish yg dah biasa ngan watak2 manja dalam siri Puteri dan jadik hantu manja dalam Gaiya tu. serious aku rasa mcm watak Dhia nmpk heavy for her... well, jgn salahkan aku ok? aku menilai based on her previous acting kan?

then aku tgk ada Adi Putra.. aku kengkadang suka kengkadang tak suka ngan Adi putra ni.. huhuhu! tapi dlm tentang Dhia, awal2 aku pon x suka even tho watak dia baik giler camtu... aku rasa muka dia mcm muka org tua kahkahkah.. cengkung amat! sila jgn salahkan aku ok? itu penilaian aku lepas tgk dia 1st time dlm ttg dhia masa episod ke.3, or was it ke-4 ek?

so, based on dua pelakon yg aku anggap 'biasa-biasa je' tu, aku amik keputusan, nk ignore jek la TD nih.. nk buat mcm "ada aku kesah??" gitu .. so i stopped watching it after seminggu tgk citer tu secara on off.

but i tell u.. dlm dunia aku yg most of my time i spent reading my friends' tweets, to completely ignore TD was not easy y'allssss... ekekkeke ko tahan ke hari2 dok disajikan ngan status2 pasal TD ni?? some ppl jadi benci dan rimas.. tapi aku? jadik teruja gitu nk join the group huhuhu.. so, i started to watch it again.. not on daily basis la .. mcm aku cakap tadi, seminggu sekali hamek ko layan back to back..

cut it short... cut it short... after few weeks, i found out tentang Dhia was superb, the reason of it being superb was because of the stars.. Nora Danish was such a WOW! seriously dia mmg kelass sgt! and then Ezreen ke apa nama dia ek.. Melly tu lah.. dia pon kelas sgt! jahat ke, baik ke, menjadik sokmo .. and then Liza Abdullah as Ku Salmi?? phewww... mmg hidup sgt watak ni .. Liza Abdullah ni bertahan lama dlm industri kan? daripada badan cekeding dalam Ali Setan and now badan dah tak berapa nk cekeding.. tapi muka menten cun gitu ekeke..Ku salmi mmg kelas jugak.. jahat ada, serabut ada, lawak pon ada.. huhuhu... jgn la kita jadik mak jenis gitu kan? Na'uzubillah!

Mariani? control jek dia kan... gaya primadona menten...

Puteri Sarah? pun hebat gak... cuma watak dia patut leh kembang lagik.. tapi kalau kembang2 kan watak dia... jadik telenovela plak, 300 episode baru habis kang.. huhuhu..

Rosnah Johari pon seswai jd watak mak Dhia.. muka dia kan sokmo muka sedih sejak muda sampai la ke tak berapa nk muda ni. memula dia kuar filem apa ek? early 80s.. filem AR badul.. lupa dah..tapi muka menten..

eh, takkan aku nk review semua pelakon kot? hahaha! hamidah wahab mak rafie pon aku nk review ke? tak kosser noks!... Ako Mustafa pon biasa2 jek lah... makin boroi paling aku notis .. eh alamak review boroi? hishh sorry...

Cerita plak... thank God its not based on novel.. pls lah skang ni trend novel adaptasi semuanya... nanti cerita baru yg ganti Tentang Dhia pon from novel gak kan? Gemersik Rindu ke apa.. novel tu ditulis oleh Aisya Sofea rasanya.. pelakon plak Aqasyah and Ayu Raudhah.. mmg bukan dlm list feveret aku.. but who knows kan? expect the unexpected katanyer... ekekee..OMG! pls laaa... aku bukan nk review psl Gemersik Rinduuu.. adehhh!


watching the last 2 episodes of TD .. mmg meruntun hati.. huhuhu.. aku tgk dah le sorang2 tgh malam buta (or pagi buta) ..sejujurnya, bercucuran gak le air mata wakakakkaa... hamek ko.. aku kan ke emo? ekeke...sedih! walaupun ala2 x logik, tapi aku sedih sbb tgk hebatnyer la Nora Danish ni berlakon sampai aku mcm boleh rasa penderitaan dia cewahhhh... ekeke


rasanya ramai tk puas hati ending dia.. ekeke.. aku rasa kalau dipanjangkan sikit, baru org puas hati kot.. aku rasa ramai (termasuk aku) nk tgk Ku salmi tu dpt balasan ekekeke...lps tu aku baca tweet adik aku, dia tulis.. dont worry.. Ku Salmi akan dpt balasan dalam Tanah Kubur season 2, ADEH SABAR JEK LAH!

mcm bukan review je ni? hahahaha! apa2 jek la.. janji i want to write something about it...and now aku dah hilang sedih so aku ngantuk.. it's 3.49 AM now and i better stop.. see u!

6 comments:

  1. aku pun layan jgk, best cite tu. Aku minat sgt kt Nora Danish tu sbb lakonannya mmg mantap! dan mukanya ala2 lecturer supervisor tesis aku gitu. Dan2 aku asyik nk jmpa dia je konon byk problem kt tesis aku tu.... hahahaa....

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:40 am

    kekek nak gak si juanz ni join habaq tengok.. err aku mcm si LB tengok2 gitu aja... couse org umah aku memang dok layan so episod akhir aku tengok lah gak.. tak delah nak sedih ke apa dah tau cite melayu mesti kadang2 berakhir dengan kematian..
    -ojij-

    ReplyDelete
  3. at least support wife nk sedih2 bagai,,,,hehehe...

    ReplyDelete
  4. fara, rashid sibir kater, nantikan! nanti dlm tanah kubur tok adi bercinta lagi ;)

    ReplyDelete
  5. indeed, nora danish lakonannya mantop. i think they have nailed her hidden talent lah. kan? slama ni ingat dia cuma leh berlakon gedik2 je. come to think of it, maybe sebab dia ada real experience bab laki kena rampas kot? hehe

    ReplyDelete
  6. as usual, your review lain dari yang lain, sebab dok pakat review side event, perut buncit, pipi cengkung dll! ngahahahaha i loike!

    ReplyDelete

Popular Posts