Thursday 17 September 2009

Menjelang Hari Raya


Semalam Rabu, aku cuti EL sebab jaga Idlan yang kena chicken pox sejak weekend lepas. Masa kat Darul Izzah lagi dah ada beberapa bijik air kuar. Kesian la plak nak raya kena chicken pox kan.. harus lah tak hensem je gambo raya nanti ada bekas2 tuh lagi lom 100% recovered. Tapi at least dah baik now nih tinggal nak kering tuh gatal2 la jugak kesian dia tak selesaasyik nak menggaru jek ... hari nih MIL aku nak tolong tengok kan sbb aku kena gak pegi kerja //


Now aku kat opis, pagi tadi datang, tuh dia, kemain emails berderet .. semua issues .. sampai fenin aku nak mula dari mana .. matilah kalau tak leh nak settle semua by today ... tapi bila aku tgk baik2 .. major issues ada lah beberapa .. yg lain minor je and boleh di'hadiah' kan kat team member lain huhuhuh ...


Masa lunch tadi ingatkan nak gi KL sentral .. tp tak jadik coz nk gak settlekan kerja .. sakan okeh! now baru lapang .. and dah takde mood terus nk wat kerja lepas hantar email status tadii. Mintak2 la tadak yg return before aku balik. Nak chow kul 5 nih leh ke ni?? eeeiiii!!! mcm mustahil ..


Ada sorang colleague aku nih tetiba jek kasik kad raya .. owh so suwit kan ... pastu ingat tak dulu aku pernah citer pasal sorang mamat hindusta yg comel nama dua vish*al tuh .. ekekekek ... tetiba dia pon kasik biskut raya okeh .. i ols sangat terharu kahkahkah! tuh dia ... poyo noks!


Ok dah , stop citer pasal opis ..


Pasal nak raya ni .. seriously, aku punyer preparation mmg sangat tak ada this year .. tadi kakak aku called, salah satu baju aku tak dpt siap before raya .. so instead of 3 baju, aku akan ada 2 baju je ... ok la tu kan .. kasut raya pon aku baru beli 2 hari lepas dengan Diana, kat emkop mall .. rm30 ok le tu kan ... tinggal tudung tak dapat lagi ... hmmm ...


Kuih raya lom beli satu pun ..ishhh caner nih nk bawak umah MIL ngan mah mak .. mlm nih la kot .. this year tak tempat pun kuih raya ngan sesapa .. tau jek la opismate sumere mat gelap camner la nak ada datang tempahan kannn ... tuh rasa lemau jek suasana nk raya tu .. sadisss!


Duit Raya tugas husband aku .. dia dah suh clerk tmpt kerja dia tukar sekali .. so aku x risau lah yg tuh ...


paling aku risau ialah rumah lom berkemas langsung .. esok dah nak balik johor .. adehhh!


So ok la u ols ehhh ... Selamat Hari raya maaf zahir batin semoga hari raya kita meriah :-D meh datang rumah aku beraya ... :-)





4 comments:

  1. eleh kak fara...dah tukar langsir bru,pintu baru,ape lg ntah yg baru tu xbuat preparation ke namanyer??hahahah kuih raye seb baik bli dr d hr tu eks..ke dah abis melantak dah??hehehe

    Selamat Hari Raya to u n family ye kak fara..nnt raya bwk dorang sume dtg rmh d ye!wajib occayyy..kalau nk duit raye meh dtg! hhahahaa

    ReplyDelete
  2. Selamat ari raya. maaf zahir batin ye fara... spjg perkenalan, banyak lawak bengong yg kita create. hehee. hati2 di jalan raya. take care

    ReplyDelete
  3. hahahha...pecah lobang..tak baik tau diana. Selamat Hari Raya jugak frm aku sekeluarga. Jemput jugak dtg umah...

    ReplyDelete
  4. nak cuti panjang tapik ada kejer banyak mmg takbes. rasa kacau bilau! hehehe slamat hari raya kak fara nooo

    ReplyDelete

Popular Posts