Tuesday 19 May 2009

susu mama

Salah satu fridge magnet yg melekat kat pintu peti ais aku ialah magnet yg aku dpt dari DEMC during 1st check up masa pregnantkan Lydia. Dah masuk 5 tahun dah ...
Masa dinner tadi ni, Lydia sambil makan sambil baca magnet tuh ..


"infamama" aku tak perasan dia tgk magnet sampai ler dia dok ulang berkali2 sampai menanah telinga aku wakakaka ...so aku betul kan ..

"Enfamama le, bukan infamama"

"oh ok, enfamama. enfamama tuh maknanya orang mengandung kan mak?" Dia kata gitu sbb magnet tuh pic pompuan pregnant.

"enfamama tuh susu" kata aku

"oh, enfamama tuh maknanya perempuan tuh bawak susu?" ohoho! vahaya statement nih, better aku wat correction.

"bukan ler ... enfamama tuh nama susu"


"oh, nama susu rupanya ..."


aku sambung le basuh pinggan ..
tp dia still mcm x puas hati ...
dia dok lagi ngekor aku.


"enfamama tuh nama panjang dia kan mak? nama pendek apa? susu je ke mak???"


"susu mama kot" aku jawab gitu jek. Agaknyer dia puas hati kot sbb takder dah lagi soklan berbangkit.


ohoho!

.

4 comments:

  1. curiosity kills the cat hehe. banyak tok soklan kemuskelan lydia. lom masuk idlan biler dah pandai cakap nanti hahaha

    ReplyDelete
  2. idlan mcm pendiam sket .. tp budak2 kan .. pendiam2 pun sure byk jek idea2 pertanyaan dorang ...

    ReplyDelete
  3. kak fara, wa insyaAllahdtg minggu depan. wa kene masuk spital .. 2minggu dpt cuti. breast abcess. kene bedah lagi.. adoi!

    ReplyDelete
  4. hahahhaa... nanti suatu hari biler die terfikir balik die akan cakap... kalau susu mak = enfamak la ye mak ye?

    ReplyDelete

Popular Posts