Sunday 28 December 2008

seronok tak terhingga

2 earlier entries were sent from my mobile. instead of having saparate blog for mobile and normal blog, i combined them together here.


On christmas holiday i went to Kuala Linggi, had a wonderful and great time wif family of my side. Memang event ni very short notice and last minute plan. kakak aku le masa tidoq umah aku dok sembang2 pasal nak wat family outing ni. Then we started calling everyone asking if ther are free ... Semua kasik respond baek .. except for my abg or anak2 call him PakNgah yg kenot make it as he has bought airticket for his family to spend the long weekend wif him kat utara. Abang aku ni kena kerja kat Perlis, so dah jadik weekend father/husband le ... sedih gak dia tak dapek join us coz anak2 bujang dia tuh, leh diharap nk tolong kerja and tolong makan huhuuhu! but plan has to proceed lah ...


Kebetulan sgt, i still hv contact of the chalet me and hubby stayed amsa family day hubby last July. Kuala Linggi .. orait kot kalau nk berfamily dah santai2 kat situ .. yg penting, all BBQ set tuh dah ready,and the chalet pun not bad .. laut pun dekat jek .. harga pun reasonable ...kawasan depan chalet pun lapang for kids to play.


So On Thursday arnd 12.30, aku dh kat Tol Pedas/ linggi .. and my kakak sulong aka maklong wif her family ngan mak and bibik siti dah sampai from johor .. tinggal nk tunggu 3 kereta lagik... adik aku pastu dtg, then terus la weols ke linggi .. aku la lead .. huhuhu .. pead by a map actually ... coz last time aku dtg ikut PD ...


Sampai sana terus jek makan, kakak bawak bekal dari johor .. aku plak bafst pagi2 roti salut telur yg digoreng tu .. mmg goreng byk so leh mkn bila sampai ... dlm setengah jam tu sampai plak my 3rd abang, or anak2 aku pangge Pokde wif his family, Lydia yg tengah tido terus bangun coz geng dah sampai ... Sembang2 sementara tunggu hari redup sket, masing2 dh tk sabo nk masuk laut ... then kakak atas aku betul or cikSila plak sampai ... event managerla dia ni .. dtg ngan segala mak nenek nk dimakan plus aturcara majlis ngan hadiah2 sekali dia prepare .. huhuu .. mmg le rajin kakak aku nih .. mmg lain sungguh ngan aku .. ekeke!


Bila tg Aseh, Ana, and Zarif dah turun laut, mula la aku pon tergedik2 nk turun sama .. selalunya, aku mmg tak heran org mandi laut .. coz aku mmg takut laut .. sama la mcm Lydia .. tapi hari tu teringin plak nk berendam ... omg! it was so fun! best banget coz laut tuh mcm kitorang punya aje .. tu yg syiok .. tak deorang lain pun .. terjerit2 kitorang dok pekena antara satu sama lain .. kebetulan lak, Lydia yg selama ni tak mo masuk laut pon leh plak masuk laut.. maybe tgk geng dia si Dahlia tuh syiok habis lompat2 main ombak .. owh bestnyer!!!!!!


lepas mandi manda ... naik bilik.. mandi2 segala .. cuaca plak redup jek .. budak2 ni pi sambung main bola depan bilik ... while parents gossiping depan bilik wakakka .. and the guys plak dh start bakar arang ... sonok!


MAghrib jek, cepat2 settled ngan apa2 yg wajib ... and terus everyone berkumpul ... baru le acara bermula .. cayalah kakak aku ni, dia dah susun siap2 apa acara nk buat.. Alhamdulillah,a dik beradik aku mmg sportin2 belaka .. memula tuh acara gift exchange ... adeh! aku punya hadiah le paling kodi ... malu le plak ..adik aku siap kata"keji lah ko kasik tu jek" cissss!!!! dah aku ikut rules .. ikut range yg dicadangkan.. mana tu dorang tu plak sumer datang bawak hadiah melebihi range asal .. ceh!


LEpas dah gelak2 sakan tukar2 hadiah .. makan2 le plak .. menu nya lamb, ikan, ayam, udang,sotong for BBQ .. and ada gak steam boat tomyam.. aduh lazatnyer ... mg gelak jela sumer2 sepanjang majlis .. well, if u know me well .. family aku sumer jenis yg gelak tak hingat mcm aku gak.. ekekek ..


Then, acara kerusi beracun utkbudak2 ... ... Lydia plak takmo take part sbb dia tak paham camner .. Dahlia plak, half way tarik diri sbb takmo kalah ..adeh! uhuhuuh .. last2.. Iman menang menewaskan Alif .. hikss .. enjoy je memasing ..

Then, lucky draw .. pergh siap ada launcky draw bagai.. hiks .. mcm le family beso sangat pun .. tp, for fun kan ... layannnnn ... budak2 pun ada nama utk lucky draw ni .. even bibik pon ada nama, plus, bibik plak dpt lucky draw no. 1 ? .. dapat le dia kuali berkualiti tuh .. kitorang siap kenakan bibik, suh dia letak kat laut je kuali tu so that kuali tuh leh sampai kat kampung dia, kat pulau memburit yg salu di perkatakan ittew huhuuh! ... so lepas bibik dah menang, bibik pon senang hati membasuh pinggan .. wakakak.. kosser!

ada jugak acara music chair utk org beso,lelaki, and pompuan .. ekekke .. as usual, sumer sporting siap gamat suasana ngan gelak tawa apa lagi bila ada la yg terduduk kat lantai bagai ... :-)


Acara kuiz pun best giler ... each family kena prepare 3 soalan utk yg lain jawab ... ekekeke .. macam2 soklan kuar .. ada yg pasal kartun, ada pasal AF, ada pasal prgram ceramah agama .. mcm2 ada .. ekekke mmg fun!


Elok je lepas selesai sumer .. hujan lebat .. .. tau je la dah lepas makan banyak lamb .. mmg best borak2 sambil pekena kopi panas hujan2 .. budak2 plak layan TV citer hantu .. ada gak yg dah tido awal ... sambil2 tu, ada gak cadangan nak buat next year kat Cherating plak .. and nak undi sapa plak nk jadik organiser .. tapi sumer pakat biar le cikSila and uncle Razli sajork maintain .. huhuuh ...


pagi jumaat tu aku balik kul 8 am coz nak terus ke ofis .. yg lain2 balik gak kot dlm kul 10 gitu ... mmg best lah!!


Pic2.. kemudian ler ..

1 comment:

  1. akhirnyer....ko mengexpresskan jugak citer di kuala linggi ko yg best itu...hhahahahah

    ReplyDelete

Popular Posts