Sunday 14 December 2008

gathering @ habib's


The plan dah dibuat since before raya puasa lagi ... bukan senang nk dpt invitation drp dia ni ... :-)


En. Habib is my boss back in year 2000 until 2005. Masa dia jadik boss aku, mcm ada gap je between us .. maklum ler aku mmg tak reti nak borak ngan boss ... asalkan ada gelaran boss aje, sure aku takleh nak selamba ...


On 2006, aku dah start project lain, and under different boss .. since then, gap tu jadik hilang :-) Good thing about En. Habib ni is dia mmg never failed to wish everyone's birthday ... dia jenis yg jaga friendship rasanya ... terbukti lah, even after dah tak jadik boss .. dia still lagi concern dengan bekas2 anak buah dia, and dia Ok jugak kalau kita nak luahkan prob ke apa .. he is a good listener i guess ..aku tak de la pernah luahkan prob sgt pun .. aku borak2 ngan dia pun jarang .. unless kalau aku nk buat lawak2 kering aje or nyakat2 dia :-)



Last Saturday, kami bekas2 anak buah dia, datang umah dia kat Ampang ... antara anak2 buah dia, Roslan paling lama dengan dia ... Pastu Mus, then Elin, Aku, mauze and Zack. Skang tinggal Zack ajelah masih under dia kot .. yg lain2 nama tu sumer dah bawak haluan masing2 ...


Tu yg En Habib panggil kitorang makan2 kat umah dia .. aku sampai lewat sket sbb ada lah benda jadik before that ... huhuhu .. sampai sana dah ada yazim, zack, ellyn ngan mus .. it was great to see old faces .. anak2 pompuan yazim cantiknyer aku rasa ... ayu2 gitu huhuhu ... Lydia sonok jumpa anak2 Ellyn adreanna, dhani ngan ikhwan ... aku plak sonok tgk anak2 Mus Sara and Lisa ... sbb since aku tgk 2nd dotter yang namanya Lisa tu lahir, lom jumpa lagibudak2 tuh ... dah setahun dah.. hiks!


Then Mauze sampai sefamily .. last jumpa anak2 mauze, nurin, harith and aqil was masa raya puasa lepas .. masa open house umah Ellyn ngan dorang dtg umah aku ...


Roslan datang plak ngan family dia .. dah lama x jumpa roslan since dia join bank*is*lam. Masa tu aku cuti dalam pantang ... uih lamanya .. roslan ni suka nyakat kitorang ngan kata2 sinis, tapi biasanya kitrang siniskan dia balik huhuhu .. wife dia Kak Linda pun dh lama sgt takjumpa ... dah besar anak2 dia Syaza ngan kembar Imran ngan Naim ..



Cuma Zack x bawak family sbb anak2 dia lepas sunat, dia plak balik awal sbb nak shooting kat Melaka. Zack ni buat wedding video and fotography.


pastu mula la, episod budak2 kecik berlarian ke sana ke sini .. yg parents, makan2 sambil catching up .. aku tak leh nk duduk setempat jek sbb dok kejar2 Idlan yg dah ke sana sini ... huhuhu ...


Mus balik awal jugak rasanya ... lom sempat borak betul2 ... ish ishh ... PAstu Yazim plak balik sbb anak dia Iman Zafira tu merajuk .. ciannn....


Kitorang yg tinggal ni, sempat gak ar layan karaoke kat atas huhuhu... punyalah dasyat karaoke room umah En Habib nih .. dah mcm redbox aje huuhu ... sound system keliling ... mmg best! budak2 pun seronok test suara ... aku memula malas nk turun padang .. dah lama x lepak2 karaoke .. tapi Habib lak dah dok suruh jek .. hehehh .. terus iman aku lemah hahahaha... layan le few lagu ... Idlan siap leh tido lagi masa orang dok terpekik2 nyanyi .. cayalah anak mak mmg sporting! huhuhu! Kak Linda pun best .. siap duet lagi lagu fauziah latiff .. paling sempoi, anak Lan si Naim tu.. perghh nyanyi lagu Lemon Tree lagi .. cayalah satu family sporting ...


Then Mauze plak balik ... followed by ellyn .. Lydia as usual, nangis bila member2 dah balik ... tapi lepas dipujuk dengan Kak Norin (habib's wife) .. dia ok plak ... aky try suh dia nyanyi .. memula dia tanak .. lama2 dia pun layan .. nyanyi without music la tapinya .. lagu ayat ayat cinta ... layannnn ...


Before family aku ngan family Lan balik, sempat le bergossip kat buaian hahaha .. kebetulan, wife en habib kerja sama company ngan aku .. cuma lain dept .. still ada gak benda leh share gossip :-) .. lama gak lepas kat luar tu before kitorang betul2 bersurai ..


It was a great gathering! Crowd best, food pun best! Thanks En. Habib for the wonderful lunch party and thank you for all ur guidance selama nih!

2 comments:

  1. pergh.. ko balik kul bape ari tuh.. anak2 aku siap tido lagik dlm keta masa kenduri kawen tuh.. keletihan.. jadinya aku n azam je yg turun..

    ReplyDelete
  2. eleh...mauze taktik tu...mmg nak pegi berdua dgn azam...hehehehe. aku terus lepak kat umah MIL...hubby aku blk buat surprise mlm tu

    ReplyDelete

Popular Posts