Monday 23 June 2008

Idlan 4 months


Aku mengantuk giler ni tapi aku gagahkan jugak update .. semata2 nak mark hari ni, 1st time aku nampak Idlan meniarap ... 2 kali tadi dia meniarap sendiri ... :-) hari ni, umur idlan 4 bulan 12 hari ...


Ya Allah mata aku ni melekat tak hingat! tapi nak tido tak tenang banyak baju nak kena basuh dan sidai malam ni jugak ... pagi tadi bangun terlewat padahal aku kena jadik facilitator utk agents' training ... bidan terjun benonyer ... masa kat Kuantan Kak Ita called mintak aku jd. faci, sbb mamat india yg patutnyer supprt PE, tak available ... aku ok jek, cuma bab sampai awal mmg failed sbb anak aku nangis malam so aku ala2 malas bangun gitu ...


aku sampai kat training room tu kul 10 sabo jek lah! tgk dalam tuh dah full .. PE tgh briefed kat depan ... aku tgk cantik jek training manual, ngan CD yg ada dalam folder tuh .. aku tanya PE, haruslah dorang datang weekend and worked hard for this event ... bravo to Soul and her team! huhuuh ... opsss.. silap, her team?? ekekeke... bravo to sol n PE aje lah! ekekeke ... her team .. seswatuh aje .. kan sol??


bila dalam tuh..hilang plak mengantuk aku secara automatik ... seronok gitu menjawab pertanyaan2 trainer2 dari agents seluruh mesia ... yg aku tak sure pun aku tibai jek wakakak ... yang penting muka kena nmpk konfiden gitu muahahaha! lepas dah jawab, baru le sms soul double check jawapan aku betul tak ekekeke .. tapi sbb dah salu main2 ngan application nih .. and lagipun aku dah familiar ngan data2 dia dek krn develop reports .. maka tak de la teruk sangat aku rasa ... bleh kata 95% aku leh guide le dorang tuh .. training ni is for master trainers aka black belt training.. lepas dorang dah habis training ni .. dorang plak kena kasik training kat users2 dorang berteraburan diseluruh pelosok malaysia also knwn as green belt training... paling tough ofkos le drp m*yb*nk ... huhuuh! sampaikan respnse time daripada maker wat transactin sampai ke checker nak authorize, dia amik timing .. adeh! 20 minit! habis le SLA dorang ... tapi, aku rasa once drang familiar with the system .. laju je tu nanti ...


mula2 session masing2 muka serius je la kan .. lepas lunch je masing2 dah leh gurau2 senda gitu .. tuh yg best bila bab2 deal ngan agents nih .. once dah kenal, best jek rasa ...tapi, esok aku dah tak join kot black belt training ni ... sbb nk kena fokus plak kat reports reconciliation .. adeh! berdebar2 jek everytime UAT habis EOD ... hopefully target nak zero variance terlaksana le .. aminnnn ...


lepas je training tadi ... tuh dia, mata aku kembali mengantuk! dilema nak balik ke nak stay .. kalau stay, tak ada apa sangat nak dibuat memandangkan report recon lom start ... masa ni la kalau nak amik kesempatan balik awal pun ... tapi, balik awal siang2 nih ,.. harus mata aku mengantuk giler masa drive! pelik la mata aku ni.. drive balik kerja malam tak plak ngantuk ... drive pagi nak gi kerja, ngan balik kerja siang ..ngantuk dia yg tahap kronik .. rasanya dah 2 kali aku masuk exit salah, sebab ngantuk sgt dan terlelap .. bahaya giler! aku rasa tahap kolestral dalam badan dah teruk sgt gih sampai mata ngantuk sokmo!


so dalam kul 630 gitu aku decide balik lah jugak ... at least dah tak panas, s kurang le ngantuk .. tapi ngantuk gak tapi aku called mak aku so hilang le ngantuk... selain tu, dpt panggilan lain yg terus kasik ngantuk aku hilang ... huhuhu! masa dah nak sampai, laki aku called tanya aku kat mana .. dia ingatkan aku balik lewat, dia nak bgtau dia nak goreng semua kopok lekor yg beli kat kuantan smlm .. aku kata goreng je lah .. tak banyak pun, beli 13 aje yg kecik2 tu .. rm10 .. kasik kat jiran sebelah 5, ada balance 6b..dah goreng malam tadi separuh.. so tadi greng lagi ... sedap!


nasib baik jugak le singgah beli kopok ni kat tepi sungai kuantan tu semalam ... sebab, masa berenti tu baru perasan tayar kereta pancit ... padahal aku baru jek tampal hari Khamis bfore tu .. saba jek la ...pegi shell drang kata takleh nak tampal, kalau tukar tayar spare bleh le .. so kitrang carik je wrkshop ..nasib baik ada workshop bukak kat depan kompleks teruntum tuh ... dia tampal rm6, dia kata, tmpt yg aku tampal tu, tampalan dia pendek sangat ... oo itu pasal kah? .. hmmm ... then tukar plug ..patut le kereta aku dok tersengguk2 salu ..rupanya plug dah tahap kronik .. adeh! tukar le jugak, rm25 ... tu yg jadik lewat sampai rumah semalam ... :-)

1 comment:

Popular Posts