Sunday 22 June 2008

Camping @ Balok, Kuantan - Part 2

Salam,

aku sampai rumah kul 7.45pm tadi ... Alhamdulillah...


Aku update je lah terus pasal Gegar Balok 2008 sepanjang penyertaan aku kat sana ... kang kalau dah start kerja, tak de nya aku ada masa nak update panjang2 ...


OK, before check in tu, Wan dan Limah dah awal2 warning pasal Fantasia Beach Resort ni ... aku plak memang le blur ... tapi sebab malas nak round2 carik acco lain, and aku pun tak prepare nak menginap kat khemah .. maka aku check in gak le kat resort tu.


Hehehe ... seram giler masa mula2 masuk ke perkarangan resort .. macam rumah tinggal aje gayanya ... dah le dah nak masuk maghrib ... aku dah rasa mcm nak cancel and join dorang stay kat khemah jek tapi mengenangkan kat camp site time tu tak de air and aku ada anak2 kecik maka aku pegi jugak kat reception desk ... huhuhu ...

aku dpt le bilik deluxe .. receptionist tuh kata, satu je blok yg ada air, and ada satu je bilik yg ada queen bed ... malas nak byk songeh, amik je la ... tu dia, seram gak ler nak memanjat tangga utk naik bilik .. ekeke ... tapi, bilik dia tak de la teruk sangat-sangat ... kemas le, and aku bayangkan masa mula2 siap dulu, cun la kot resort tuh .. design and concept memang menarik, cuma maintenance sangat teruk! kayu2 hampir reput, tak pernah dicat semula kot sejak beroperasi huhuhu ... tatau la brp umur resort tuh ... (sure lebih drp. 10 tahun kot, tapi masa aku study sana dulu tak perasan pun ada resort2 ni kat Balok)


dalam bilik, bersih le ... tapi dah banyak yg kurang .. ada label mini fridge tapi tak de pun fridge nya ... ekeke ... ada bekas tisu, tak de pun tisu nya ... kettle pun tak ada .. so husband aku mintak le kat front desk (phone tak de so kenalah berjalan ke depan) ... then dia balik, bawak balik kettle, dia pesan kat aku kettle tu dah tak auto.. aku kena offkan once mendidih ... huhu.. masa hamid ngan Lydia mandi kat swimming pool (tu je la attraction dia kot, budak2 suka le), aku pun nak masak le air ... mencarik plug punya la susah, tersorok gitu .. bila aku on je plug, tuh dia ... habis semua yg lain off. adeh power trip terus! ... aku pangge hamid naik .. lydia kat pool seb baik ada Limah tolong tgk kan Lydia .. tengkiu Limah!( huhu Limah terpaksa dengar lydia nyanyi lagu itik wakakakkaa) .. masa hamid bukak almari tuk tgk power box tu.. kujat aku ... tu dia wayar berselirat ... ekekeke ... serammmm!!! nasib baik OK balik sumer power on je balik ... rupanya kettle tu rsak .. siap ada tulisan 'rosak' kat belakang kettle tu ...hampeh! dah rosak pun kasik lagi kat guest?? huh! gi pulang and ganti kettle lain .. ada le plak ... cet!


OK dah habis dah rungutan pasal resort ekekeke ... hopefully dorang improve le .. kesian gak, aku rasa owner dia malay tuh ... hmmm ... mintak2 dorang wat something lah kat resort tu .. tak pun kasik je Angah runs the resort, sbb dia ada gak kata dia rasa mcm nk je manage resort tuh kasik baikpulih huhuh ... caiyork angah!


Dah lepas mangrib, baru ler aku join BBQ ... as usual, aku tak menolong pun .. tau makan aje ... datang lenggang kangkung ... ermm sorry eh u ols! Ila ngan hubby dah sampai dah ... and mcm biasa, husband Ila sangat setia membawa video cam merakam detik2 malam BBQ LB adalah chef malam tu kot.. tak berenti dia jaga bara api .. huhuhu ... Angah ngan Wan pun rajin ... Arc dengan Alangz mmg sedia umum le kan, kat mana2 event pun, dorang nih ligat jek tangan tuh wat kerja2 pembersihan ... dua2 ni menantu kesayangan mertua ni gamaknyer :-)


Bila masing2 dah kenyang ... masing2 berkeliaran .. yang bujang2 aku tgk ke arah pantai, yg dara2 pun sama ... berkumpul kat pantai ... pastu, yg bapak2 budak, berkumpul kat bawah pondok tak jauh dari khemah ... pastu, yang mak budak2 dan yg ala2 dah berlaki tuh, dok le depan khemah berbincang kisah2 hal ehwal semasa ... cuma, Deo aje yg terus masuk dalam khemah ... kurang sihat katanya ...


Suasana malam mmg meriah habis! dengan anak2 LB+LA berlarian2 dengan anak2 Kong ... seronok aku tengok ... bila dah malam sikit, budak2 dah tidoq, tapi mata aku plak segar bugar ... sambung le sembang2 ... dah lama tak merasa melepak malam2 gitu ... best! kalau ikut mmg rasa nak terus jek melepak kat camp site sampai ngantuk .. tapi, bila ada anak2 kecik ni, nak pulak Idlan tuh considered baby, aku rasa mcm tak elok lak nak kasik dia berembun tengah2 malam gitu .. so, dalam kul 11.30 gitu aku gerak le balik resort... so tatau le sampai kul brp plak dorang sembang ...(jeles!)


Pagi tadi, awal aku bangun .. tapi, Lydia plak nak terus mandi kat pool ... Idlan plak lena sangat tidonya, kesian gitu nak kejut ... so gitu gini ..kul 10 baru aku join dorang kat camp site ... pekena nasik lemak ... then, kumpul amik gambo dengan baju merah yg meriah tuh .. aku ada gak rasa guilty sebab datang lewat sampai kan ada yang dah letih nunggu nak amik gambo pakai baju Gegar ... again, aku mintak maaf ye u ols :-) ...

Tak semua ada ni ...

Then, aku, angah, delinn dengan Limah gi mandi kat pool resort plak ... sementara nak tunggu check out ... aku bukan mandi pun, rendam2 aje dalam air ... sambil layan Lydia ... pastu, Kak Ida wife Kong pun join berendam sama .. :-)


Sekali lagi, aku check out lambat sebab tunggu idlan bangun.. itupun tak bangun aku angkat jek sbb dah lewat sangat ...aku ralat betul, sebab tak dapat kumpul sama2 kat camp site masa nak balik tuh ... huhu ... sedih betul..tapi hopefully diorang faham yang aku bukan sengaja nak lewat2 mcm tu .. next time, aku takmo lah dok hotel .. next time, aku nak join tido khemah ..cuma, hopefully, adalah next time tu, utk aku tebus kembali kekesalan aku, cewah mcm ayat karangan Jijo jek .. oopsss!!!


kul 1 gitu semua bergerak meninggalkan tapak perkhemahan ... satu demi satu kereta aku perhatikan meninggalkan tmpt tu .. leh sebab aku last, aku tunggu jek lah sampai kereta LB kuar, baru le aku follow .. tatau apsal .. aku jadik sebak gitu .. huhuhu .. well.. emo le plak kann .. maybe sebab aku tak betul2 kasik full participation, tuh yg aku kesal tuh ... hmmm ...


Kitorang singgah kat kedai mamak, utk lunch bersama2 before masing2 membawa haluan sendiri .. OB, adik dia ngan Chombi dah balik terus sebab nak ke Genting .. Afzal pun terus balik rasanya dengan boboy yg dikatakan funny (aku lom nampak mana datang funny dia) dan sorang lagi kawan dia ... yg lain lepak makan dulu ...


Lepas tu, baru le betul2 salam perpisahan ... huhuhu ... meriah gitu kedai mamak tuh ngan suaran kitorang bersalam-salaman ... ekekeke! So, kat situlah tamatnya event Gegar Balok 2008 ... satu lagi kenangan dengan geng2 Tag Joe yg semakin hari semakin dekat dan rapat dengan adanya event2 mcm ni .. :-) Love u ols! Cuma, aku ralat lagi sebab aku tak betul2 berkenalan dengan semua org yg join Gegar kali ni ... hopefully, adalah lagi camping next time ... ok? sebab aku dah rasa syok plak nak camping ... aku ni, seumur hidup baru 3 kali camping ... ekekeke ... semua tu pun camping terpaksa ...

first time, camping kat Pantai Sepat, Kuantan .. utk. English Class Camp.
second time, kat Pantai Balok, Kuantan untuk Kelas Agama (eh, itu bukan camping pun.. picnic ke kot)
3rd time, kat Pantai bagan Lalang, utk Camping persatuan Silat Cekak Uztaz hanafi ...
Hari ini, camping ke-4, tapi bukan 100% sbb duduk resort ...

ekekeke tu le sejarah camping aku ...


gambo2 lain, lain kali lah .. sebab leceh dan lambat nak upload ler ... tunggu lah update orang lain plak ...

3 comments:

  1. aku pun hope akan ada lagi "kempen" lepas ni...nak join ah. kali ni die die must join.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:12 am

    jeles

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:23 pm

    Kiut la lydia dgn swimming suit dia tu. Geram nengoknye...

    zure

    ReplyDelete

Popular Posts