Thursday 19 June 2008

apa la nak jadi

lebatnye hujan kat luar tu ... for sure jammed jalan ni .. aku nih dari tadi pasang niat nak balik awal hari ni .. nak balik awal gile.. seawal 5 suku petang ... tapi, dengan kelebatan hujan, sure lewat gak sampai umah ... hmmm sedihnyer ...


tatau le weekend ni bleh ke aku join ahli2 reban tuh camping kat kontan. tgk la mcm mana .. kalau ikut plan, mmg le mcm boleh je ...


kena plan backward .. oleh sbb half an hour before kul 10 aku dh kena ada kat sek. seksyen. 2 tu, maka aku kena bertolak dari umah kul 9 am ... so maknanya, kul 8.30 tuh sumer barang2 dah siap letak dalam kereta, anak2 dah mandi, dah bfast semua sekali ...oh, bfast je kat shah alam .. kat mamak, pekena roti nan, sedapnyer!


adeh ... nk mengemas nih pun satu hal .. tau je la bila dan beranak pinak ni ... bukan leh gi mana2 lenggang kangkung je ... semua nk kena angkut .. ni pun aku rasa aku la parents paling sempoi .. sumer pun angkut yg basic ajek ... kakak ipar aku salu pelik tgk aku balik kampung 2 beg je .. satu beg baju, satu beg susu budak2, kaang2 tu ada le satu lagi beg laptop ... dorang siap sorang anak satu beg ekekek .. ada 5 anak maka 5 la beg .. adeh!


la, aku nak citer plan aku pagi sabtu nanti le ... so aku plan, semua sekali akan ikut aku gi exam tu ... so that aku tak payah le nak balik rumah lagi amik dorang pulak ... tapi, aku rasa kesian plak husband aku nak jaga idlan sepanjang 1 jam aku kat exam hall. Lydia tu ok le kan..duduk je kat mcD sek 3 depan tu, harus la 2 jam pun dia Ok dok ralit main slide tuh .. tapi, idlan ni cepat bosan kalau lama2 dok dlm stroller .. kang dia nanges kang .. harus la panic plak husband aku walaupun aku tau dia leh handle .. ishhh!


hmmm tatau le .. letih plak fikir ... hahaha! ngan nak drive tgh2 hari buta plak ke sana .. ngan aku nih kaki tido dalam kereta .. kesian gak le encik hamid aku tu .. aduh aduh!!


nak kena diskas bebetul .. korang mesti x caya aku susah betul nk betul2 diskas pasal sesuatu benda ni .. sebabnya, aku balik kerja dah malam, husband dah tido ... dia bangun gak aku balik tu, tapi aku pulak x de mood nk citer2 panjang ... letak kepala je dah lena .. hmmm .. weekend pun gitu gak ... pagi2 je la nk sembang2 ngan main2 ngan anak2 ...


ish, seriously lah, aku tatau apsl aku stay lagi kerja mcm ni ... gaji ciput, masa ngan family takde, badan letih ... LETIH!


ada sesapa tak somebody kat KPT, yg boleh kasik aku kerja jadik cikgu secepat mungkin?
ekekeke!


ok chio dulu, nk get ready to go home. hujan lebat tapi tak kiralah .. dah niat kena teruskan.


Salam.

4 comments:

  1. opss..nak ambik exam jadi cikgu ke? Good luck!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:49 am

    oooo...sedihnya....anyway good luck dalm exam tu....

    zure

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:20 am

    hihihi fara ,simpagti aku, hope hang dpt lah masuk jadi guru tu
    yelah, kalau jadi guru at least 3-4 ptg dah ada kat umah layan anak2 mcm my wife tu, tapi yg lecehnya hari sabtu selalu aje aktibiti KO dan mcm2 lah seminar/kursus/meeting but yg bestnya time cuti skolah.... jeles betul ...huhuhu
    -jijo van naldo-

    ReplyDelete
  4. gud luck fara with ur exam. aja aja!!!

    btw, kitaorg pun jenis travel light. dtg US pun bwk 2 bags je.

    ReplyDelete

Popular Posts