Monday 14 April 2008

Cerita Selepas Pantang

First day kerja lepas cuti 2 bulan ... nak kata bersemangat tuh tak ada lah sangat, tapi aku teruja la jugak nak ke office ... tapi honestly, lebih kepada nak bergossip aje ... and terbuktilah .. sampai aje kat office, aku borak aje sampai lunch hour ... ekeke .. lunch plak kuar gi ampang park sampai kul 3, sampai ofc, lepak2 sat .. kul 4 tadi baru aku tengok variances drp UAT yg aku dah ingat2 lupa wakakakaa ... pening terus aku tengok script2 tu balik .. ekeke ... tapi still lah tengok gak nk warm up le kan ... dapat solve kan satu dua variance yang paling simple pun kira OK la kan before balik ..


dorng kata ada meeting kul 5 nih ... tapi aku awal2 dah mintak dikecualikan .. aku kena balik awal lah.... kesian plak kat baby, baru 1st day pisah ngan aku ... ish nampak gaya mcm sama jek project ni ... mcm aku akan kena stay back jugak lama kelamaan nanti ... tapi seminggu dua ni aku tak kira, nak balik on time gak ...


Semalam, kelam kabut aku dok kemas2 ... nak prepare utk hantar Idlan ke rumah babysitter .. Lydia pulak, hantar ke nursery .. terpisahlah adik beradik tuh ... kesian, tapi x leh nak wat apa ... nak hantar Idlan ke nursery, kesian pulak ... babysitter tuh jiran sebelah rumah aku aje ... so dia jaga idlan aje ... Lydia pulak aku teruskan kat nursery tu sebab dia sekolah kat situ ..


actually aku dalam dilema pasal Lydia dengan idlan ni .. tak senang duduk aku last week fikirkan pasal diorang ... memula, aku ingat nak stopkan aje tadika Lydia, letak dia sekali kat rumah jiran aku ngan idlan ... tapi, kesian pulak takkan lah dah 4 tahun tak sekolahkan dia .. sedangkan 4 tahun ni masa paling bagus nak kasik dia segala ilmu pengetahuan ... memandangkan dia tengah seronok dan teruja nak dapat segala ilmu ..senang aje dia absorb ... kat rumah ngan aku, ada gak aku ajar dia membaca .. boleh dah la kalau nak suh dia baca simple word mcm 'saya suka baca buku' gitu ... aku ajar dia guna buku 'Siri Pintar Membaca' untuk BM ngan 'Peter & Jane' utk BI.. masa Angah datang, si Lydia sibuk tunjuk skill membaca dia .. dah sampai buku 4 dah dia baca buku BM tuh.. P&Jane plak buku 2a ... yg lawaknya dia leh baca, tapi dia x kenal huruf ... huhuhu kelakarkan? buku tuh lebih kepada photographic memory gitu ... membaca tanpa mengeja. sengaja aku x ajarkan huruf2 kat dia, sebab pengetua sekolah dia kata, dorang guna teknik 'Cahayaku' tuh... kalau ajar huruf kang budak confuse ... hmmm apa2 jek lah .. bukanlah aku paksa2 sangat ..tapi saja layan2 kan dia daripada takde buat apa masa pantang dan dia tak sekolah. tapi bila AF start, mmg ke situ ajelah fokus dia ... habis semua orang punya tagline dia hafal..sabau jek lah ... and lagu kegemaran dia ialah lagu yg saida bawak, doktor cinta.. dia nyanyi versi dia, mcm ni


"mamamamama, tolonglah aku yg sedang bingung, kurasakan biru-biru cinta.."

mula2 dulu, dia nyanyi 'biri-biri' cinta

pastu now biru-biru lak ... aku dengar aku kata salah, so aku betulkan .. aku kata

"bukan biru2 lah..bibit2 lah yg betul"

so laki aku kata,

"mak pun salah..bukan bibit2 lah... virus-virus lahh"


oopsss ... rupanya bapak pon hafal wakakaka!


La, dah terkuar plak citer asal ... pasal apa eh? so malam tadi aku kemas prepare semua untuk anak2 nih .. maklum la anak dah dua ..kenalah organize sket kan ... pagi2 tadi bangun pun awal ...siap2 kan diri, pastu salinkan diapers Idlan, susukan dia ... kejut Lydia dia dah nangis takmo sekolah ... terpaksa lah pujuk2 lama gak tu ... dalam kul 7 gitu baru hantar Idlan, and Lydia bapak dia hantar naik motor .. aku pon drive la gi kerja, nasib baik tak ngantuk huhuhu ...


itu aje lah pengalaman 1st day nih ...


Aku amik kesempatan nih, nak mengucapkan jutaan terima kasih kat kawan2 yang sudi datang menziarahi kami, sama ada kat hospital, kat rumah MIL ataupun kat rumah aku sendiri ... antaranya, Mauze, Diana, Jue, Ede, Zaza, Along, Hafizy, Mas, Ellyn, Delinn, Arc, Budak, OB, Ima, Yummy, Angah, Wan, Juita, Mazli ...



OK aku nak balik lah dulu yach!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts