Friday 7 December 2007

Aku ni, nak kata workaholic memang tidak le kan ... tapi, tak tau apasal aku punya tahap kesibukan kat ofis tu leh merubah kehidupan bersosial aku di alam maya nih. Sebagai bukti, tengok lah apa dah jadik kat blog aku ni. Ada update seminggu sekali, itupun seciput aje ... macam buat syarat aje ... hmmm...


Tapi tu ler, aku mmg busy giler sekarang ni. Kerja bertimbun2 ... sebijik macam dalam gambar kat blog applepie tu ... tak tau la mcm mana nak kata. ... nak plak berhadapan ngann users yang mulut mcm cibai je kan .. sava jek la mek. KAdang2 aku cibaikan balik je ... bak kata Angah, to Hell with kata2 customers are always right tu. Macam la aku x de kehidupan lain selain puaskan hati dorang! urgh! Tapi aku ni kan, sebenarnya dalam pada memberontak dalam hati, tak sampai hati plak nak buat tak tau dan tak ambil kisah pasal segala masalah yg timbul. Dek kerana itulah, aku tetap gak bersabar menahan segala cabaran cewah. Sebab bila fikir2 balik, ilmu tu yang aku nak kejarkan .. so terpaksalah berkorban emosi segala. Kalau nak ikutkan stress, cuma Allah aje yang tau how stress i am being in this project. Maybe kereta aku faham la kot, sebab kat dalam kereta lah tercurah segala luahan dalam bentuk jeritan2 berlagu, dalam bentuk tangisan, dalam bentuk omelan sendiri, semua ada dalam kereta tu.. pendek kata kalaulah kereta tu leh berkata2 .. dah lama dia jerit kat aku balik kot ekekeke ....


Memandangkan esok dah hari Sabtu, dan minggu ni jek dah dua kali aku balik kul 6 pagi, sbb nak make sure users get what they wanted and apa2 yg tergendala boleh diteruskan .... kalaupun badan still larat, aku rasa otak aku dah sampai tahap tepu yang tak boleh lagi nak tgk coding2 dalam script2 tu semua, maka aku amik keputusan nak bercanda2 aje dengan bloghopping. lagipun, nak balik lom boleh sbb malam ni laki aku balik dari JB, so sementara tunggu dia sampai ke Pudu, leh la aku update dulu blog ni. Nak sambung buat kerja memang seriously dah tak ada hati dah .. dah letih!!



Terperanjat jugak aku bila tgk banyak blog2 yang dah ditutup ... tatau la kalau dorang dah tukar address ke apa ... sedih plak rasanya sbb dah lama x jenguk blog kawab2 .. tetiba dah tak der plak address tu ... ishhh ... satu hal lagik, aktiviti tag lagi lah aku dah lama x campur .. adeh, terasing sungguh aku jadiknya, tapi x leh buat apa lah ... terpaksa bersabar aje ...



Aku pernah kata weekend terasa amat pendek sejak laki aku duduk jauh ni .. dia balik sini Jumaat malam dah tgh mlm baru sampai .. pastu terpaksa la tidur kat umah MIL sbb Lydia aku letak kat situ sementara aku balik lewat manjang ni ... so bila dah kul 1 baru sampai umah MIL, tak sedap le nak angkat Lydia balik rumah .. so Sabtu pagi tu baru la balik rumah ... so satu malam jek dapat tidur kat rumah sendiri .. bila weekdays plak mmg aku duduk ngan MIL sbb aku balik tak pernah kurang kul 10 pm, so kesian nak letak lydia kat nursery ... sbb tu aku salu sedih and nangis dlm kereta benonya everytime dalam perjalanan balik ke rumah .. sbb aku rasa kucar kacir sangat life aku ni .. hmmm tak tau la aku, benda ni semua dugaan ke ataupun balasan kepada dosa2 aku ke ... bila husband aku balik, mmg aku happy sangat tapi kejap sangat so bila Ahad petang tu, mula la aku monyok2 and bila dia tanya je kenapa, laju je air mata aku merembes..bosan betul aku dengan life mcm ni...



la, ni yg malas update blog ni ... tak der citer lain asyik nak bitau pasal emosi aku jek ... urgh! segan lah aku ngan org2 sekeliling kan. laki aku salu kata aku ni pregnant kali ni mmg byk sgt bersedih .. tak baik utk kesihatan kan? aku sedar le tu semua, tapi nak wat camner .. hhuhuhuhu ...



Hopefully baby nanti keluar tak la jadik penyedih pulak ... ada lagi about 8 weeks before the due date. Tak sabar pulak rasanya. Ramai orang kata perut aku stil nampak kecik utk 30 weeks pregnancy ... this week baru aku start pakai uniform maternity ke office ... aku malas plak orang tak caya aku kata dah 7 bulan pregnant ekekeke ... nampak sgt badan sedia kala mcm org pregnant ahaksss ... last month tak berjaya tgk baby ni girl ke boy, frust le jugak, sbb aku actually bukan apa, aku nak le lite2 shopping ke... nak gak pilih2 carik nama baby ... kalau dah ada hint2 ni best sket .. girl or boy is no matter for me .. asalkan sihat walafiat cukup sifatnya, Alhamdulillah la sangat... hmmmm satu lagi, aku tgh survey2 nak simpan blood stem kat dalam stem bank tu ... ada member2 aku dah buat dah ... and from program majalah 3 ..aku rasa byk benefit dia ... aku lom bgtau kat hubby, tapi insyaALLAH leh diskas ni .. ada masa lagik ...


Lydia, mcm tu lah dia ... mmg aku bersyukur Allah kurniakan aku Lydia tu .. dia amat memahami lah aku rasa ... kadang2 tu, sebelum tidur tu, dia usap2 bahu aku, dia kata Diya sayang mak, nanti Diya doa banyak2 bapak kerja dekat ... dari segi minat dia plak, dah semakin terserlah minat2 keperempuanan dia .. suka main masak2 .. suka main dandan2 rambut, berangan berlipstik, berangan jaga baby ... buat aku senyum sorang2 jek kalau dia tgh main jadik mak2 jaga baby. Selain tu, baru aku sedar, lydia ni sabar orang nya .. mcm bapak dia, tak mcm aku lah .. Aku kata gitu sebab, dia boleh tak tidur, siapkan puzzle .. dan aku tak sangka dia leh buat puzzle sendiri .. memula tu adalah guide dari husband aku, lama2 dia dah boleh buat sendiri .. and dia berminat plak nak solve puzzle .. so not like me la kan.. itu mmg anak bapak tu. So bila satu puzzle dah siap ... sbb tak ada puzzle lain, dia suh husband aku bukak balik puzzle tu, and dia pasang balik .... huhuhu ... kalau aku, idak ler kan .. sampai la nih aku tak minta buat puzzle ....



so itu jek la update aku ni ... lain kali sambung lagi



Salam

3 comments:

  1. Anonymous9:50 am

    fara

    smalam baru aku berkata2 pasal ko dekat geng2 lain, lamanya tak dengar cerita ko. Smalam kitaorang lepak kat lotus sebelah nikko lepas tgk wayang, mcm ada hati je nak call ko, kot kot ko still ada sana, tp takut lak kalo ko dah tido, ganggu ko.

    Aku rendu le bebenor nak melepak dan menyembang dgn ko, in real, bkn kat tag.

    Take care. Takpa, mentara nak go-live tu, mmg camtu kesibukan dia. Meks paham sangat sebab tu tak terkejut dgn cara waktu ko keje. Ada masa nanti, dan ada rezeki, kita lepak la sama nanti ek.


    eh pjg lak.

    ok

    DeLinn

    ReplyDelete
  2. Kala sedih
    biar waras merawang keatas
    biar mata pejam memandang
    pada damai
    yand ada

    panggil dia
    kemari
    bawa ceria
    sirna duka hilang
    buka senyum ku kembali

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:49 pm

    aku tak tau lak LB pandai bersajak kekekekekke

    arc

    ReplyDelete

Popular Posts