Wednesday 10 October 2007

Selamat Hari Raya 2007


Kad raya Ihsan MalimKundang, taggers di tag Joe


Tak kira, busy pun aku tetap nak update entry, tak nak ketinggalan nak mengucapkan Selamat Hari Raya kepada sesiapa sahaja yang singgah kat blog aku ... Mesti ramai dah start cuti ni .. aku esok cuti, balik Johor beraya sana ....


Banyak sangat kisah nak dikisahkan tapi belum ada masa lagi ... sure dah basi dah nanti tapi wat to do, seriously aku teramat busy sampaikan tak terasa kemeriahan nak menyambut raya ni kalau berada kat office ... BOSAN! dengar lagu raya pun macam tak ada feeling.


Preparation raya sangat sederhana, yang basic2 pun tak habis prepare ... kasut raya, actually aku malas nak beli kasut sebab kasut yang aku beli last 2 months baru pakai sekali, tapi aku rasa mcm dah tak sesuai berkasut tumit halus dengan pregnancy ni. So, aku dah tanya husband leh tak nak melawat modern mom tgk kasut2 pregnant yg comfortable .. dia OK je, aku ingat lagi kasut pregnant aku pakai masa Lydia dulu, sampai lunyai .. memang berbaloi sangat beli mahal pun .. pakai start pregnant 2 bulan, sampai Lydia setahun kot.


Husband aku, dalam tak de plan nak beli baju raya, akhirnya beli jugak. Bukan sahaja baju melayu dia baru, baju kemeja baru, seluar baru, kasut baru .. semuanya gara2 kerja tempat baru yang tak beruniform ... memula dia ingatkan tak de safety shoes gak, so dia beli le kasut raya cum kasut kerja ... tapi rupanya ada gak safety shoes .. safety shoes kali ni plak, tak mcm safety shoes pun.. cun je design ..kalah kasut raya .. hmmm .. cuma aku belum sempat nak carik butang maju melayu dia ... alah.. baju melayu johor, butang satu jek pun ... tapi x sempat nak beli sebab puasa kali ni lunch hour mmg tak keluar langsung ...


Lydia, as usual lah, baju kurung 2 helai tu jer .. kasut dengan baju2 jalan, aku tak beli baru, kesian plak tapi tengok lah kalau2 ada masa lagi shopping masa kat BP nanti ... last minute shopping, macam masa aku kecik2 dulu, last day puasa, gi beli kasut kat bandar, naik bas ngan arwah bapak sambil dia beli songkok. Itu je la yg beli pun, lain2 semua mak buat ... dulu2 masa aku baya2 Lydia, mana ada pernah pakai jeans2 ni semua ... baju raya sekadar baju kurung, pastu gown sepasang, itupun mak buat sendiri siap ada smocking tuh ... maybe sbb tu preparation raya org dulu sangat meriah kot ... sebab semua buat sendiri ... kuih muih jgn citer lah, awal puasa dah start kat luar rumah semua jemur tepung, sebab tepung dulu bukannnya berkualiti tinggi mcm sekarang, bukan ada tepung segera macam sekarang ... dulu kalau nak pastikan kuih menjadik, tepung kena lah dijemur dulu ..maybe tepung dulu, tak betul2 kering kot masa beli .. hiks!


OK lah, Untuk melengkapkan entry aku ni, aku nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada semua umat Islam, semoga ramadhan kali ni diberkati dan beraya dalam keadaan yang fitrah, tanpa dosa. Aku dan keluarga mengambil peluang ini meminta ampun dan maaf zahir dan batin, orang jawa kata, "njaluk ngapuro" huhuhu ...


Semoga semua dah mendapat apa yg dihajati dari Ramadhan ni ... sapa nak puasa penuh, sapa nak terawikh penuh, sapa nak tadarus sampai khatam, sapa nak save bajet, dan jugak sapa nak kurus .. semoga semua dah tercapai yeah! cakap pasal kurus, aku check doktor last week, 22 weeks pregnancy, berat aku bukan sahaja tidak naik sejak awal pregnant, malahan sudah turun 3 kg ... which doktor maafkan sebab bulan puasa .. kalau tak puasa, tak dimaafkan .. lagipun dia check baby punya heartbeat ngan baby punyer ukuran OK .. hmmm.. kalau x pregnant tak nak pulak le turun berat badan, time2 pregnant le plak turun ... camner la x turun, sejak asing ngan suami ni, buka puasa dalam kereta ngan kurma, pastu sahur ngan susu jek ..itupun sbb fikirkan ada baby .. kalau tak, haruslah tak sahur kot. hmmm apa2pon hope lepas raya naik la sbb aku niat nak melantak habis habisan ketupat ngan lodeh ngan 'tetel' masak merah resepi keluarga ... slurrpppppp!!!!!!! dah berapa hari dah aku ngidam mcm tu wakakakak!!!


Dan untuk rakan2 di reban, semoga bersua di Gegar Ria yeah!!! aku belum ada baju merelip nih ... :-)


Salam Aidilfitri,
Maaf zahir Batin

5 comments:

  1. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI - TERLANJUR KATA TERKASAR BAHASA MAAF DIPINTA...DARI :- PUTERI1 SEKELUARGA

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya aidilfitri ..mahap zahir dan batin Fara

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan Maaf Zahir Batin

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:11 am

    Selamat Hari Raya, Mohon Maaf atas salah dan silap.

    Zure

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:40 am

    selamat hari raya.. maaf zahir batin jugaaakk.. selamat balik kampung dan.. dan..

    kelu

    ReplyDelete

Popular Posts