Tuesday 2 October 2007

Bila Terasa Rindu

Well, aku baru je lepas baca entry Angah ... tetiba aku pun rasa nak mengupdate blog gak ... giler lama tak jenguk blogger nih .. nasib baik ingat login password segala ..

Kalau blog Angah ada lirik, aku pon nak letak lirik, lirik pasal rindu gak, tapi lagu ni .. lagu budak2 muda, ye la sbb aku pun masih muda lagi ni huhuhu!

Bila Terasa Rindu - Dafi

Apa agaknya khabarmu di sana?
Di sini ku sedang dibelenggu rindu
Beginikah rasa seksa perpisahan
Sungguh anehnya hidup berasingan

Hati terasa bagai tertinggal di situ
Meskipun tubuh dah jauh beribu batu
Sesaat seperti tahun lamanya
Semasa kau tiadaApa yang terdaya…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Jauh sekali hidup di sini berbeza
Beribu kali lagi ku selesa di sana
Tak sabar menantikan detik kepulangan
Namun hingga itu
Apa yang termampu…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Terlintas di fikiran untuk meminggirkan saja
Semua pencarian di sini
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan
Bekalan andainya hari sukar mencabar

Suka lak aku lagu nih ... cuma kalau laki yg nyanyi kat kat aku, lebih berpatutan le kot, ah tak kira, yg fenting, message dia aku rindu tuh kan? dan memang tepat sungguh ler bagai di kata dek orang, bila jauh ni ... lebih merapatkan .. maksud aku, merapatkan perhubungan ye hadek hadek ... ceh!
seriously la kan ... hari-hari yang berlalu ni, pada aku sekadar satu penantian aje, penantian nak habis waktu kerja, penantian nak berbuka puasa, penantian nak berjumpa anak, dan actually penantian yang paling tepat ialah, penantian nak menunggu hari minggu, untuk berjumpa kekasih hati (mek ciplak ayat angah)

Dah masuk minggu ke tiga rasanya aku dok sendiri nih ... dia balik dua minggu sekali atas permintaan aku ... kesian lak nk rush, kalau umah aku gan pudu tuh sekangkang kera, lain citer .. nih nak ke pudu pon mcm nk ke johor jek .. ahakss.. so, aku relakan kepulangan dia dua minggu sekali ... Alhamdulillah, bila siang ok jek sbb bz kat ofc, tapi malam kalu, letih den! especially malam2 yang mek susah nak tido, mula la segala imaginasi kuar, last2 sampai sahur takleh tido .. kadang2 saja jek kacau2 Lydia so dia nangis ke apa .. at least bukan aku sorang yg jaga ketakutan ..ahakss ..

Selain itu,yang lain ok je la kot ... bil api maybe lah kurang sbb kul 9 aku dah tutup semua lampu, masuk bilik, layan lydia tak lama dah lelap sbb letih .. tapi, sat lagi, kul 11 gitu, dikejutkan dek bunyik tepon, dah berulang balik dah mcm zaman belom kawen dulu ... setiap malam gayut ... bil tepon le plak naik nih .. ishh .. kitorang tak reti le plak nk sms2 nih .. leceh! maksud mcm tak sampai jek ahakss .. lagipon masa zaman percintaaan dulu kan ke sms2 nih lom begitu berleluasa .. so skang nih pon still nak gayut tepon gak .. kosser!

Bila dia balik, mcm le dah setahun tak jumpa, sampaikan nak tidur pun malas .. sayang nak lepaskan masa yg ada utk berborak .. kalau biasanya nak ke mana2, naik kereta tak sampai 5 minist aku dah lelap, tapi now tidak lagi! mulut tak berenti bercakap .. semua benda aku nak cerita ... especially pasal Lydia le kan .. so amat tepat le org kata, anak pengikat kasih suami isteri ... :-)aku siap kata kat dia, abang tau tak, saya sanggup tak update kat blog cerita2 pasal Lydia, sbb nak abang tau dulu before orang lain... sava jek la ..alasan leh pakai tak tu for not updating ??? ahaksss!

tapi, sebest2 mana merasa rindu ni, aku still rasa hidup bersama lebih bererti .. kerana itulah adat suami isteri .. dengan itu, aku tetap berdoa semoga suatu hari nanti aku dapat ikut dia, or dia dapat balik ke sini lagi ..

amin..

Ok, pasal pregnancy aku plak ... \alhamdulillah, dah 5 bulan dah umur kandungan aku ... less then 20 weeks to go before dapat baby ... berat masih sama .. fizikal pun tak de la nampak lagi sgt .. tapi, yg best, aku dah rasa baby bergerak2 dalam perut .. this weekend maybe dapt tahu the gender .. kalau tak lelaki, pompuan ler... hihihi .. mana2 pun aku bersyukur le .. kesian lydia dah lama x de geng.

dengan itu, i ols mengundur diri ..

Salam ...

5 comments:

  1. Anonymous3:32 pm

    Sob...sob...sob...sedihnye...

    Sedih ek berjauhan dgn suami...

    zure

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:27 am

    i ols suka entry u ols nih.. wpun syahdu... :)

    ReplyDelete
  3. ye, aku punya bil tepon pun harus tinggi bulan ni.. sms pun ye, gayut pun ye. hamik!

    bila kau kata pasal nak spend the whole time dgn laki kau tu, aku teringat lagu aerosmith 'dont wanna miss a thing'. gi carik itu lirik. ahak! itu zaman aku cintan dulu dgn balak lain.. oopppss!! kekekekeke..

    (owh thank god udah update!! sesak aku tgk entry lama tu! ahak!)

    ReplyDelete
  4. Huhuhu...Sedih dan sayu tapi kadang lawak pun ada..Siap fon tetiap malam bagai..ehehe..

    Tapi takpe, kan..Itu semua sementaraaa jek..Tapi, lagi sedih kan, kita peknen hasben takde dekat? Huwaaaaaaaaaaaaa..Kan dah emo plak aku.

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:11 pm

    fara, kat mana husband fara sebenarnya? ke saya dah missed kat mana?...heheh...anyway, take care eh...

    ReplyDelete

Popular Posts