Tuesday 4 September 2007

My Weekend's summary

Masa Merdeka Day tu, aku tak de la plan ke mana-mana, biasanya lepak je depan TV tgk parade,so aku assume sama le kot ... dengan aku patutnya kerja weekend tu nak settlekan report development le niatnyer .. tapi bcoz of few dependencies, tak dpt nak start the development, so cuti ler weekend ngan merdeka day tu. Nak mengemas rumah pun rasa x de mood je, well yg nimmg manjang x de mood wakakaka! .. so aku saja2 le suggest kat husband, ok tak kalau ke Shah Alam tgk parade kat situ. Mcm biasa, Lydia le umpannya .. :-) aku tanya dia, nak tak tgk 'marching' .. so dia tanya kat bapak dia, "bapak, jom la kita pergi mancing" ...bapakdia pelik, ada ke nak mancing tetiba .. sabo jek la Lydia ...


Dalam kul 8.30 tu kuar ler ke Shah Alam .. parking kat sebelan Af*inBa*k area2 HotelGelombang Biru tu .. aku mmg suker Shah Alam tatau la kenapa..aku rasa Shah Alam especiallyarea tasik, muzeum, library ...mcm cool n peace je kat situ ...so pagi tu mmg meriah ..masa aku sampai parade dah half way kot .. tapi still we can enjoy the moment. Lydiapun terikut2 gaya marching. AKu confident kuarkan camera, nak merakam kemeriahan, tapi hampeh!Battery Low so langsung x leh snap pic!! tensi aku! tapi aku lupakan je semua tu, and enjoyje .. paling aku suka bila group pancaragam lalu ... aku mmg dari dulu suka tgk band ni marching... in fact aku dulu mmg nak join band group masa form 1, tapi atas sbb2 tertentu, terpaksaaku batalkan .. huhuuh.. dulu2 kan ke band girls semua pakai short skirt! ahakss.. ahkak malu dek non! wakakkaka! so aku bgtau husband aku, kalau boleh aku nak Lydia join band .. wakkakasemua yg aku x dapat buat, Lydia kena buat .. laki aku kata, kang stress lydia tu ... ekeke!


Then masa lagu Jalur Gemilang, dengan Malaysiaku Gemilang, berderau gak darah aku .. huhuhu! well,i ols kan emosi lebih sket .. maafkan le ehhh ... tapi aku vangga menjadi sebahagian daripadaevent ittew .. tapi, masa jeritan 'Merdeka' tu, aku tak plak join wakkaka .. aku rasa peliklak jerit gitu .. kalau nyanyi aku rasa OK je plak, heran bin ajaib je ... Lydia je la semangatjerit, sambil tangan sebelah pegang Milo free. :-) Then masa tu gak le aku nampak AZ, one ofthe pengskodeng tetap kat tag Joe. Dia kata anak dia pun join perbarisan ... tapi dia plakbaru sampai .. and masa tu, dah habis dah semua pasukan .. adeh! harus kecewa anak dia wakakkaka!


Habis tu, dah pukul 10.. baru la perut rasa lapar. Terus ke Imtiyaz Sek 18, breakfast roti canai kat depan PPP tmpt cinta berputik wakakakak ..kosser okayy mengimbas kembali u olsss!
after that, gerak ke Puchong, umah abang aku. err.. actually semua adik beradik aku, dudukkat bndr kin*r*ra tuh, abg satu, abg dua, kakak, adik ... semua kat situ .. cuma kakak sulong je dok kat johor ..and aku kat Kapar nun .. kebetulan, merdeka day tu, mak aku ngan kakak kat johor datang, anak2 kakak aku yg belajar kat penang pon sumer turun, nak shopping baju raya kata dorang .. tu yg aku pon ke sana, join the crowd .. lepas asar, kitorang ramai2 pegi Jln TAR. Aku memula mmg niat tak der le nk beli apa pun, baju dah banyak aku beli masa pergi kelantan hari tu ... cuma husband aku le nak belikan baju for his sister. Gi Jakel kat Masjid India, masa hubby dok suh aku pilihkan baju kakak dia, aku pon amik kesempatan rembat sehelai .. ahakss.. maka cita2 aku nak balik tangan kosong tak le tercapai u ols!


Malam tu balik rumah terus flat, esoknya pagi2 gi pasar beli daging 20kg sbb MIL nak wat kenduri on Sunday ... lepas hantar daging kat rumah MIL and lepak2, kitorang pegi Puchong lagi, kali ni ke rumah abg no. 2 plak .. dia wat BBQ dinner memandangkan the whole family dah berkumpul kan ... aku amik kesempatan wat party tuk Lydia sekali ... ada ramai anak2 buah, meriah le sket nyanyi lagu besdey ramai2 diiringi alunan piano daripada kakak ipar aku ... pastu, aku baru makan sekeping lamb dah kenyang dah .. biasa le bila ramai2, borak lebih, mkn sikit jek. Bila tgh lapar mcm sekarang, baru nak menyesal wakakakakka! Malam tuh aku tak tido pun umah abang aku, aku balik umah gak.


Sunday, pagi2 dah bergegas ke rumah MIL, nak tolong2 prepare for the kenduri. Kenduri kali ni masak kat rumah hantar ke surau aje, so tak der la kecoh sangat. Tapi tak kecoh pun, letih gak ar sbb adik beradik lain tak der, so last2 MIL aku ajak adik beradik dia tolong2 gak.. wakakakka.. kalau nak harapkan menantu dia yg sorang nih, harus sampai malam lom siap kot nak membungkus2 bagai ...


Masa tgh bz2 memasak tu, sempat gak aku cilok kuar sat .. gi klinik wat check-up, ala klinik Meru jek pun, actually Sabtu aku dah pegi, tapi rupanya klinik tutup kul 3 on Saturday and aku datang kul 4 ... so hari Ahad, tutup kul 1, so kul 11 gitu aku kuar rumah ler .. nasib baik klinik kosong, so terus je dapat turn.


Pregnancy dah 17 weeks .. meaning dah 4 months ler .. aku decided wat regular check up kat situ aje lah .. sbb malas nak ke DEMC kat Shah ALam macam masa Lydia dulu. Masa Lydia dulu tu sbb aku kerja kat Shah Alam, so senang le.. this time mmg susah. Aku respek plak doktor ni, langsung tak guna ultrasound tu nak check ukuran rahim semua ... kalau masa kat DEMC dulu, every visit mmg ultrasound le ... mmg best wat scan ni.. leh tgk baby .. tapi nak membayar le plak extra .. ahakss ... so semua OK ngan baby dan mak baby ler so far ... tak de ubat (folic acid ke, obimin ke..) pun ... and bila nak bayar, budak tu kata rm17 jek.. terkujat aku wakakaka! masa Lydia dulu, every time visit, sure paling murah rm60 .. huhuhu.. not that aku berkira, saja la aku nk compare .. rm60 pon, still aku rasa OK and amat berpuas hati jugak ... itu lah aku, orang yang mudah berpuas hati ...


So itu ler update aku kot..


Oh, ada satu lagi ... good news, Alhamdulillah, husband aku dah dapat new job offer ... itu nantilah aku update lain kali - soon.

5 comments:

  1. Anonymous7:25 am

    suka juga dengan shah alam... kalau dpt jalan2 area masjid, muzium tu rasa best je :) baguslah hang sihat, baby pun sihat ... insyaAllah OK semua

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:48 am

    Aku pun suka Shah Alam....ekekkekek

    zure

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:56 pm

    Bukan anak yg kecewa ...mak yg kecewa ayooooo.....he..he

    Tapi hati gumbira sebab jumpa Fara..

    az

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:36 am

    salam...
    setelah kuamati blog ini....
    maka aku semakin yakin kau adalah teman lama yang ku cari...
    teman zaman anak2 sekolah kebangsaan parit kadir.... anak murid cikgu mahadi...
    dan menginjak alam remaja di TIGS...

    kalau betul kau orgnya.. pls contact aku 012-2871805

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:42 am

    tahniah for being preggy again...
    maybe its too early since u dont recognized me... if i not mistaken i did invite to my wedding kat BP... zaurah ada dtg... I met her at pejabat agama BP...

    fara... y dont u try check up at clinik umra sec 13...?

    may be too early to invite u to join us at susuibu.com... supporting group forum web for nursing mom.. exclusively nursing cum working mom....

    looking fwd to receive a ring from u..012-2871805

    ReplyDelete

Popular Posts