Monday 6 August 2007

Aku Tak Akan Bersuara, Walau Dirimu Kekurangan

Allah menduga makhluknya dengan pelbagai jenis dugaan. Minggu lepas, kami sekeluarga mendapat berita yang kami akan diuji dengan satu dugaan yang pada hemat aku, amat berat untuk ditanggung. Dan hari ini, berita itu menjadi kenyataan.

Aku belum mampu untuk menulis di sini panjang lebar tentang dugaan itu. Walaupun bukan aku sendiri yang menerima ujian itu, namun tempias yang mengenai, sememangnya besar kepada aku.

Semoga ketabahan milik kami. Aku tidak mampu menangis kerana tangisan akan melemahkan semangat seseorang itu. Aku mahu seseorang itu tahu, apa saja terjadi kepada nya, apa saja terjadi kepada kami, hati aku tak pernah berubah, tidak sekali-kali juga aku akan menolak takdir yang akan menimpa kami. Jika dengan keterbukaan hati aku menerima dugaan ini mampu menguatkan semangatnya, maka Ya Allah, tabahkanlah hatiku .. izinkan aku mengumpul segala kekuatan untuk terus berusaha demi kami sekeluarga .... sehingga cahaya muncul semula.

9 comments:

  1. Anonymous2:29 pm

    Salam Fara, berat sekali bunyinya,sabar...tabah...mungkin itu kata-kata nasihat yg biasa diberi tetapi satu yang Fara seharusnya ingat,anak-anak REBAN akan sentiasa disisi tanpa mengira situasi...Insyallah segalanya ada HIKMAH yang tersembunyi...Wakame.

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:30 pm

    Sabar Fara...

    zure

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:43 pm

    fara!!

    naper?

    ♥DeLinn♥

    ReplyDelete
  4. Fara,

    Walaupun yang menimpa, kuatkan semangat Farah!
    Di sebalik mendung itu, sentiasa ada mentari..
    *hug farah*

    ReplyDelete
  5. terus tabah, ye!!

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:12 am

    Fara, semoga tabah dan kuat semangat...

    -yaya-

    ReplyDelete
  7. selagi kita bernama manusia...tak pernah lepas dari setiap ujian...apapun...tuhan akan menguji orang yang dia sayang....

    Akak doakan fara kuat...

    ReplyDelete
  8. saalm
    fara *hug* hug*.. sabar ya..

    ReplyDelete

Popular Posts