Monday 25 June 2007

Sedikit Update Hari ini

Aku ingatkan dengan adanya access to internet kat rumah, akan selalu le blog aku ni berupdate .. tapi nmpk gaya mcm angan2 aku tuh tak menjadi nyata jek .. aku terpaksa ler mengaku yg aku rasa kebelakangan ni ketegaran aku terhadap blogging nih dah berkurang daripada dulu. Ish .. tapi tak leh nak kata gak, kang bila dah kata camtu, tetiba plak terajin update sampai dua kali update sehari .. tak kisah le tu kan? kalau ada, adalah .. kalau tak de, toksah ler ditanya ke mana kupergi .. wakakaka!


Jumaat lepas aku balik kampung. Dah lama sangat tak balik, bukan tak nak balik tapi ada je hal yg jadikkan salu tertangguh. tapi bila mak aku kata nak buat kenduri kirim arwah sempena nak sambut Ramadan ni, cepat je aku mintak cuti kat Friday & Monday. So tadi siang aku baru sampai kapar ... Aku malas je rasa nak balik sebab mak aku pun tak berapa sihat, tapi balik jugak sbb cuti sampai senin aje kan .. lagipun lagi 2 minggu aku nak balik lagi coz cousin aku kawen .. yg tuh tak ler cuti, just normal weekend aje .. tapi, seminggu lepas tu plak, aku cuti lagi Friday n Monday sbb nak ke Bintulu tuh ... sure boss aku geleng2 kepala jek sbb kerap cuti plak aku masa projct tgh kritikal nih .. nak wat camner boss, saya menurut kata suami ... lagipun cuti2 mesia nih dah lama di plan .. takkan nak kansel plak last minute ...


Lately, aku rajin balik rumah awal. Kengkadang rasa gak guilty sbb aku tau banyak kerja .. tapi nak buat mcm mana, walaupun aku OK aje nak balik lewat sket, tapi bila husband dah question psl worth ke tak aku balik lewat selalu, aku jadik tak sedap hati la plak .. he is right and walaupun aku tau aku enjoy doing what i'm doing, aku kena gak fikir psl orang lain yang memandang dan menjaga kebajikan aku ... so, bila dah balik awal, during office hour aku mmg seboleh2nyer aku settle kan mana2 yg boleh aku settlekan.. aku buat semampu aku lah .. dlm kul 6 gitu aku dah mula pandang2 phone aku .. tunggu time husband aku call. Dia pun, dalam pada bersoal jawab, tak de la dia kejam suh aku balik kul 5.15 on the dot gitu .. biasa nya, as long as aku kuar before 7, dia OK ... aku rasa reasonable la tu ... and bila keadaan betul2 memerlukan aku to go back late (after 8), dia okay juga, cuma bila dah selalu tu, tu yg dia hangin jek, and i understand that.


Aku dah tak kisah dah orang2 pandang mcm aku slow sket lately. Aku cuma nak membalancekan keadaan aje. Aku tak nafikan, kat office aku tu, ada ramai yg sacrifies kan masa diorang ngan family .. itu pilihan masing2. Aku, dalam pada nak membuat yang terbaik dalam kerjaya aku, aku tak naklah mengorbankan terlalu banyak perkara2 lain yg penting mcm keluarga. ish apa ler aku cuba nk sampaikan ni eh .. huhuhu! abaikan. Ngantuk kot.


Aku ada masalah kesihatan rasanya. Maybe tahap kolesterol tinggi, atau maybe low blood pressure ke, atau imbalance hormon ke, tak tau ler .. tapi mmg ketara lately aku mcm kurang bermaya aje .. pastu kepala pun rasa berat n pening semacam aje, driving nak ke ofc pun kemain lagi kelopak mata mcm ditarik2 aje .. sampai tensi aku dibuatnyer. Terjerit2 dalam kereta mcm org gila tu dah jadik kebiasaan dah pada aku. Tu yg aku prefer husband hantar so that aku leh tidor masa dia drive wakakaka.. ishh ... tapi, seriously, aku stress ngan keadaan aku ni ... bila nk jumpa doktor je aku rasa mcm malas plak, sbb aku mcm tau jek sure doktor suh aku turunkan berat badan utk normal kan semua yg tak normal dalam badan aku ni ... hmmmm ... tengoklah, insya Allah this week aku pergi jugak lah jumpa doktor for consultation ...


Ermm ok lah dulu dengan luahan aku malam ni ... ngantuk plak n esok kerja ... Salam ..

3 comments:

  1. Anonymous9:05 am

    aku nak komen jgk wpun aku tatau nak komen apa... hihihi

    DeLinn

    ReplyDelete
  2. whoaaa ko blogging dari rumah sekarang.. aku pon komen blog dr rumah.. bz sangat kat opis skang nih.. takpelah fara, hidup kena balance, tak leh ikut2 orang.. yang penting family which matters most, happy..

    ReplyDelete
  3. kalu stress buat apa terbang pegi bintulu, pegi la kurang kurang gold cost wakakakakakakakaka

    ReplyDelete

Popular Posts