Thursday 23 November 2006

Kalau kau lihat tingginya awan ... tinggi lagi tahap kesibukan makcik sorang ni ... kosser!!!

salam,

kalau korang tengok jalan Tun Razak punya kesesakan lalulintas masa peak hours ... mcm tu la kesesakan meja aku ni ... mcm tu la jugak kesesakan kat kepala jemala aku ni ... dah jammed dah rasanya ...

Project tengah tahap kritikal. sbb tu busy giler ni .... aku rasa kena amik course stress management ler hahaha ... stress betul la esp. bila kena whack sana sini ... tak mustahil le bila everytime lepas mtg, biasanya tujuan aku is toilet aje ... pastu kuar toilet mata ala2 merah2 gitu hahahahhaha .... Tapi rasanya semuanya back to me la ... Aku rasa aku kena belajar camner nak manage priority so tak la berserabut kepala otak aku ni .. kalau aku punya time management tu cantek, sure aku tak stress kan? sure leh gak ada time nak update blog kan? Sure leh gak beramas mesra ngan rakan2 direban Joe...huhuhu


Tapi, nasib baik sangat lah husband aku tu memahami ... cuma kesian dia, bila aku balik lambat, dia pun aku heret sama balik lambat ... sebabnya, aku malas nak drive sendiri .. sebabnya, aku ngantuk drive pagi2 sebab dah balik lewat ... so bila dia drive hantar aku, time tu boleh la aku tidur ... hmmmm tapi tu le, bila dah dua2 balik lewat, kesian plak kat MIL yg dok menjaga Lydia kat rumah ... walaupun dia tak kisah and Lydia pun bukan susah nak dijaga, still aku rasa mcm tak seronok gak ..tapi bulan november ni boleh kira ngan jari sebelah tangan le berapa kali aku sampai rumah before pukul 8 malam ....


Biasanya aku sampai umah MIL aku tuh, sure Lydia dah tidur dah ... so aku ambik dia and balik rumah, pastu aku pun lalok sama ... letih! Tak ada nya la aku nak on TV ke tengok cerita apa ke .. TV tu sekadar hiasan aje la .. selain TV, mesin basuh, peruik nasi, dapur gas ..semua tu pun ala2 hiasan aje kot huhu ... hanya berguna dihujung minggu .. tapi sebab hujung minggu sekarang ni padat ngan open house ..mmg hiasan sungguh la .. hehehe ...


Ok, back to Lydia ni ... Aku bersyukur jugak lah dia ni jenis yang bangun awal ... kul 5.30 dia dah kejut aku suh bukak TV, dia nak tengok kartun ... so aku on kan kartun tu ... tapi kejap aje dia tgk TV tu, lepas tu dia membebel2 sorang2 ..aku layan aje la sambil gosok2 baju, kemas2 katil, kemas2 beg dia ... Now ni, dia dah pandai mintak nak nyanyi A Ba Ta ... aku kata bukan nyanyi la, ngaji ... dia kata nyanyi la mak .. huh...


Dia tau dah, kalau nampak tulisan jawi, dia kata a ba ta .. kalau tulisan rumi dia kata A B C .. pastu now dah reti bukak buku Iqra' tu sendiri .. duduk atas katil ..so sementara aku mandi, husband aku ajar dia .. and turn husband mandi, aku plak sambung ..ala, bukan ajar pun .. aku baca aje kasik dia dengar ... hari2 dok buat gitu, Alhamdulillah gak la .. few days dia dah leh recall and baca sendiri sambil tunjuk ngan bulu landak .. (bulu ke tu?) .. tapi masih kat 1st page huhuhu .. selagi dia tak lancar idak le aku alih ke 2nd page .. kan ke gitu caranya yg tertulis dalam Iqra' tu kan? So, instead of ngaji malam, Lydia ngaji pagi le ... lagipun awal2 nih, saja la nak kasik dia expose aje .. huhuu ... kengkadang tak maintain pun .. patutnya kena lah maintain kan? camner la aku ni nak mendidik anak aku ni ... teruk aku ni as a mother.


Apa lagi eh?


oklah dulu rasanya ... nak kasik clear apa2 yg patut .. sehingga jumpa lagi yer ols!

Daaaa!!!!

(p/s - i ols kosser tengok status YM alangz n Zure tu ... berduet2 ..bersambung2 lirik plak)

Zure - MEnghitung Hari ....
Alangz - Detik demi detik ....

pheeeeeeeeewwiiiiiitttttt!

13 comments:

  1. Anonymous8:10 pm

    biasalah agak stress bila kita naik pangkat, berpindah tpt baru etc...lama2 akan Ok le..

    masa aku kursus hari tu ada kelas stress management....nak pinjam nota..wakakaka

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:24 pm

    naik pangkat? lawak je dengar tu .. aku ni bukan naik pangkat ler .. cuma naik geram jek!

    hahahaha pinjam note? harus la aku stress sbb kena baca nota plak .. huhu ... btw thanks ..

    Fara

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:46 pm

    naik pangkat? aku doakan ko cepat naik pangkat erk....

    hamboi2 tak sesuwai stat kan status YM aku dengan alangz tu...kosserr tau...

    Royce: apakata buat kelas stress mgnt tu kat tag? malas la nak baca notess....wahahahhahah

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:02 am

    Laaa... patutlah skrang aku nak ber YM ngan ko punyalah payah Fara... tambah satu lagi.. camner nak jadi Sefoo yang baik?... hahahahha....

    Uolssss.... kosserr nyerrr... berduet-duetan tu biasak lah.. :D perlu ker letak dalam entry?... (link kat blog ko tak moh taruk Fara?..)hahahahaaa....

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:05 am

    laa..baru lewat skit dah merungut..aku ni hari2 kena balik kul 12 am..kalo tahap merungut tu dah jadik sesungut siput varvie dah tau..kosser!

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:50 am

    Zure: apa kata ko doa kan aku naik gaji aje? huhuhu .. so in return, aku doa kan ko naik pelamin muahahaha!!!!

    Alangz: peace!!!! hahahaha (korang ni dtg blog aku bersama2 ke ni?)

    ciki: sebab sesekali ler merungut, kalau selalu dah lali kot hahaha ... so aku tamo ler lali and tak rasa bersalah balik lambat ...

    Fara

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:26 pm

    Hishhh... ko buat2 tanya lak Fara... kita orang datang siap berpimpin tangan bagai nak melawat blog ko nie tau....

    Muakakkakakakaa

    ReplyDelete
  8. stress keje ker Puan Fara...adat le tuu nak cari rezekik

    ReplyDelete
  9. ini nak tazkirah sikit nih :-) kejarlah dunia tuh biar sampai ke awan pun, kejar lah wakakakaka

    ReplyDelete
  10. jangan diusik org tengah bercinta tuh fara, buat habis masa jer. makin diusik, makin menjadi2 pulak dia *********lariiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  11. Anonymous6:55 pm

    Yummy: iye kot ...

    Joe: :-)

    Fara

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:12 am

    Faraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
    I miss u lah Fara....nyampahlah u ni busy2 banget...kekekeke

    ReplyDelete
  13. Anonymous7:02 pm

    Assmkm, sihat? kesian busy ya...sabarlah..bila kita busy kita ingat-ingatlah pada masa kita gembira berlibur..gitulah adat ada timbal baliknya...salam dari wakame

    ReplyDelete

Popular Posts